Starten met 2 of 3 plantjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • lamstra
    Retired
    • Aug 2008
    • 9

    #1

    Starten met 2 of 3 plantjes

    Korting op 420shop
    Hallo ik wil binnenkort beginnen met het bouwen van een eigen kastje voor de kweek van 2 of 3 lowryders #2.
    Wegens ruimtegebrek mag het kastje eigenlijk niet te groot zijn.
    Heeft er iemand suggesties over de minimale afmetingen?

    Ik ga kweken onder spaarlampen, in 4 liter potten.
    Aanzuig passief, afzuig pc fan.

    Alvast bedankt!
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Re: Starten met 2 of 3 plantjes

    Lowryders worden max 50 CM.. Dus een 60 CM hoog zal wel genoeg zijn lijkt mij. (een beetje speling kan zeker niet kwaad, en zou best handig zijn).


    Ik denk zo iets als (voor 2/3): 120 lengte, 60 breedte, 60 hoogte.

    Als de lengte iets groter kan zijn des te beter, zelfde geldt voor breedte en ja, ook voor de hoogte.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • lamstra
      Retired
      • Aug 2008
      • 9

      #3
      Re: Starten met 2 of 3 plantjes

      Oorspronkelijk geplaatst door lamstra
      Hallo ik wil binnenkort beginnen met het bouwen van een eigen kastje voor de kweek van 2 of 3 lowryders #2.
      Wegens ruimtegebrek mag het kastje eigenlijk niet te groot zijn.
      Heeft er iemand suggesties over de minimale afmetingen?

      Ik ga kweken onder spaarlampen, in 4 liter potten.
      Aanzuig passief, afzuig pc fan.

      Alvast bedankt!
      thnx! heb je dan de hoogte van de potten meegerekend?

      Comment

      • Smokey
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Oct 2007
        • 2488

        #4
        Re: Starten met 2 of 3 plantjes

        Moet je ook nog de potten bij tellen in de hoogte he.
        Of je kan een aardebak gebruiken.

        Hangt er wat vanaf wat je allemaal van plan bent, gaat het bij LR's blijven of wil je mss in de toekomst uitbreiden.

        Mss kan je wat fotos trekken terwijl je het kastje maakt?

        Peace

        Comment

        • lamstra
          Retired
          • Aug 2008
          • 9

          #5
          Re: Starten met 2 of 3 plantjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
          Moet je ook nog de potten bij tellen in de hoogte he.
          Of je kan een aardebak gebruiken.

          Hangt er wat vanaf wat je allemaal van plan bent, gaat het bij LR's blijven of wil je mss in de toekomst uitbreiden.

          Mss kan je wat fotos trekken terwijl je het kastje maakt?

          Peace
          in principe wil ik het lekker compact houden, zal hem dus wel een meter hoog maken...

          Comment

          • Smokey
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2007
            • 2488

            #6
            Re: Starten met 2 of 3 plantjes

            Mijn kastje is +-60cm hoog, ik kweek wel geen lowryders maar ik zet mijn planten meestal direct op 12/12. (Zijn ze mss iets groter als een lowryder)

            Je kan je planten makkelijk klein houden door ze wat te buigen met touwtjes ofzo.

            Gewoon de stam elke keer rustig aan stukje per stukje buigen doet al wonderen in hoogte.

            Peace

            Comment

            • Weedy
              Ultra Grower
              420 MemberLucky Member
              • Jul 2008
              • 2248

              #7
              Re: Starten met 2 of 3 plantjes

              Had in de hoogte geen rekening gehouden met de potten.

              Ik denk dat het in de breedte + lengte wel moet kunnen, met 3 potten.

              Hoogte 75 cm zo iets? 50 Cm lowryder, hou je nog 25 cm over voor de lampen + pot. Moet kunnen niet waar? Gewoon een beetje ruimtelijk denken. Hoe groter hoe beter, maar dat kan niet altijd.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment

              • Smokey
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2007
                • 2488

                #8
                Re: Starten met 2 of 3 plantjes

                Groter is niet altijd beter hoor .

                Stel je hebt maar 3 lowryders in een grote kast, dan gaat er veel licht verloren.
                Als je een kleine kast hebt wordt het licht veel beter terug gekaatst naar de planten.

                Peace

                Comment

                • Weedy
                  Ultra Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Jul 2008
                  • 2248

                  #9
                  Re: Starten met 2 of 3 plantjes

                  Wel beter voor de planten lijkt mij, dat ze een beetje ruimte hebben en niet door elkaar heen hangen. Waardoor mss voor de middelste plant heel wat 'lamplicht' wordt geblokt door bladeren van de andere 2.
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment

                  • Smokey
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2007
                    • 2488

                    #10
                    Re: Starten met 2 of 3 plantjes

                    Dat is wanneer er teveel planten staan of te dicht bij elkaar...heeft niet veel met de ruimte zelf te maken.

                    Anyway, groter is zeker niet altijd beter

                    Peace

                    Comment

                    • Weedy
                      Ultra Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Jul 2008
                      • 2248

                      #11
                      Re: Starten met 2 of 3 plantjes

                      "te dicht bij elkaar" En dat gebeurd als je veel planten wilt in een kleine ruimte.

                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment

                      • Smokey
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2007
                        • 2488

                        #12
                        Re: Starten met 2 of 3 plantjes

                        Dat gebeurt wanneer je er gewoon teveel zet.
                        Dat kan even goed in een grote ruimte...

                        Ieder zijn mening zeker

                        Peace

                        Comment

                        • Weedy
                          Ultra Grower
                          420 MemberLucky Member
                          • Jul 2008
                          • 2248

                          #13
                          Re: Starten met 2 of 3 plantjes

                          Je hebt gelijk hoor

                          Ik wilde met mijn post alleen iets duidelijk maken dat als je 'n kleine ruimte hebt, je 'm snel te vol hebt staan
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment

                          Bezig...