Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijna compleet ventilator + koolstoffilter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bijna compleet ventilator + koolstoffilter.

    Korting op 420shop
    Heb nu bijna mijn setje bijna compleet.

    Tent 70x70x160 (mars hydro) ( twee plantjes staan er nu in )

    Lamp st1000. (Mars hydro) ( tijdelijk nu een 60watt led met ventilator, gekocht van een collega ) st 1000 is besteld zal volgende week wel binnen komen.

    Nu mijn vraag wie heeft ervaring met een inline+filter van mars hydro ?

    Zit te Denken om de 6 inch (125mm) te kopen en deze dan langzaam te laten draaien (overcapaciteit) zo dat deze mooi stil draait.

    Scheelt met de 4 inch (100mm) maar 30 euro en zo heb ik alvast wat rek voor in de toekomst.

    Dus wie heeft tips voor een goede stille ventilator.

    Alle tips zijn welkom.


    #2
    Goed plan lijkt mij...let wel ef op of de 125mm slangen door de gaten van je tent past haha.

    Comment


      #3
      Ik heb mijn spiderfarmer afzuigfan (zelfde als de mars, alleen ander kleurtje) direct weer door verkocht omdat dat ding maar een pokken herrie maakte, ja ook op standje 1.

      Draai dan ook nog steeds met t kleine g-tools afzuigfannetje. Niet perfect nee, maar wel een stuk stiller.

      Comment


        #4
        Ik heb de AC Infinity airline 4", werkt prima voor mijn 150x150 tent maar als ik het over kon doen was ik toch voor de 5" gegaan, precies om de reden die jij beschrijft, aan t einde van de bloei heeft ie het er soms moeilijk mee om voldoende lucht uit de tent te blazen tenzij ik 'm op z'n hoogste stand zet.

        Kan AC Infinity wel enorm aanraden vanwege het automatische klimaatsysteem: bij een door jou ingestelde luchtvochtigheid- of warmtegrens gaat ie automatisch aan tot het weer op gewenst niveau is.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


          #5
          Noobfarmer heb even gekeken en mijn tentje (nu in de aanbieding ) heeft 2x 150mm gaten dus dat komt goed.

          parakweker. Die ac set is wel een stuk duurder maar als ik daar zo naar kijk lijkt die wel veel op die van mars hydro. Is die set wel stil dan ?

          Highrider had jij de 4inch of the 6 ?


          Voordeel van die mars hydro is dat er dus ook een mooi regel systeem bij zit maar als deze veel lawaai maakt dan schiet ik weinig op met wat ik nu heb.

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Hij heeft 10 standen, als ie op stand 6 of hoger staat dan kun je hem wel horen op de gang buiten de kamer als je voor de deur staat (niet dat het mensen opvalt ofzo, maar als je weet dat het er staat dan hoor je het), en vanaf stand 8 of hoger hoor je het blazende geluid in de aangrenzende kamers.

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Als de gaten in je tent 150mm zijn, en je slangen 125mm zijn de gaten in je tent te groot. Het moet precies passen, anders krijg je een lichtlek, en dat zorgt voor problemen. Als je voor een 125mm afzuig systeem gaat, koop je beter ook een tent met 125mm gaten. Sommige tenten hebben flensen waarmee je van 150 naar 125mm kan.

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            als je ingang 150is past 125 ook wand je hebt van die trektouwtjes ernaast zitten zodat je die aantrekt zodat die perfect afsluit om je slang lijkt me ik heb nooit anders geweten dan dat dit geen probleem is

          #6
          Highrider wij spreken de zelfde taal.

          Zit net een YouTube video te bekijken en hierin wordt aangegeven dat je dus wel fan speed kunt in kunt stellen deze staat default op 0.

          Werd me niet helemaal duidelijk dat het dus alleen bij temp. Was en dus niet bij LV.

          Wel jammer zoeken we dus nog even verder.


          ​​​​​​Wel een lastig keuze, wil best wat geld uitgeven maar als het dan net niets is.

          Deze kan het zelfde alleen dan zonder display

          https://www.ledsgrowindoor.nl/gt-125...tor-400-m.html

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Die kan prima. Bedenk wel dat deze krengen altijd meer geluid maken dan wat de verkoper zegt. Sterker nog; hij maakt gewoon geluid, afhankelijk van de grootte van je kweekhok (dus niet je tent) ook vrij fors naar mijn mening. Tenzij je met geluiddempende slangen en/of een softbox gaat werken, maar vooral die laatste kost nogal wat. Klinkt negatief... Maar het is gewoon een goed ding. Ik heb dezelfde en ben er meer dan tevreden over. Alles is letterlijk te regelen in een handomdraai.

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Met of zonder fan controller?

          #7
          TheBigDudeski precies de zelfde dus ook de 400m3 met temp en toerental regeling ?

          Heb zelf een klein tentje en de fan draait op zijn laagste stand (hoop ik ). Maakt deze dan als nog veel lawaai ?


          ​​​​​Ik heb mijn tent helaas in mijn slaapkamer kamer staan
          Heb mijn garage helaas te vol en de nieuwe schuur laat helaas nog even op zich wachten ( lees geen lotto Money). Dus zal de eerste rondes hier mee moeten doen.

          ​​​​​​Zie al van die softbox van 250m3 voor 140 euro dat valt dan best mee.

          Mm weer een optie erbij zo kom ik er nooit uit ( sarcasme) ben dankbaar voor alle informatie.
          Last edited by Hebriblok; 25 May 2022, 17:17.

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Oef, dan zit er helaas niets anders op dan oordoppen te kopen of proberen te wennen aan t geluid, want je zal 't altijd blijven horen als je er recht naast slaapt

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            tweede handse softbox stond laast nog een op voor 50euro en je zelfde koolstof filter kan dr op als.de flens maat niet goed is zet je dr een andere flens op kost ook geen drol heb hoefr niet duur te zijn om goed te zijn

          #8
          Oordoppen draag ik al werk nl ook nachtdiensten en overdag hoor je wel eens wat .


          Maar dat je hem hoort of dat je hem hoort zit wel wat verschil in.

          Kan mijn geld nu eenmaal uitgeven dus zoek beste kwaliteit / prijs / gehoor. verhouding.

          Comment


            #9
            Heb de volgende besteld

            https://kwekenmetled.nl/g-tools-buis...t-filter-480m3


            Nu maar hopen dat hij stiller zuigt dan mijn partner ; ( om 2 reden). 1.dan had ik een partner 2. ......

            Comment


              #10
              Deze afzuiger is alles behalve stil, als je gaat dimmen maakt die best veel lawaai, daar bedoel ik mee een bromgeluid die je erg goed hoort.
              ​​​​​
              Remco had 'm ook besteld, en ook direct teruggestuurd.
              Ik heb 'm ook, voor mij niet hinderlijk, omdat m'n tentje enz... in de schuur staat, anders had ik deze afzuiger ook teruggestuurd.

              Eigenlijk wel een beetje nepperij omdat ze die info er niet bijzetten, sterker ze prijzen 'm aan als geluidsarm.
              De stille dimbare afzuiger zonder brom zijn ook een stuk duurder.

              Een stuk duurder, en ook veel meer capaciteit is deze zie link:
              (Geruisloos te dimmen)
              https://www.greensell.nl/a-44282841/...r/#description

              Comment


                #11
                Als hij bromt gaat hij gewoon retour staat in de beschrijving dat hij een geluidsarme behuizing heeft.


                Trouwens die link die jij stuurt is zelfde merk als dat wat ik besteld heb prima kilma dus waarom zo die andere niet brommen en deze die ik besteld heb wel?

                Die toerental regeling zit er af fabriek opgebouwd zou toch raar zijn dat die niet normaal het toerental kan regelen.

                Heb de verkoper een mail gestuurd met de vraag of deze ook bromt. We zullen zien,gelukkig kan je zonder opgave van reden binnen 8 dagen retour sturen.

                Comment


                • Kunichika
                  Kunichika commented
                  Editing a comment
                  Softbox kopen die zijn ideaal

                #12
                Brommen of trillen kan ook naar/via de bevestiging resoneren.

                Effe ophangen aan van die tent rubbers of bagage spinnen, effe paar knopen in de bagage spin doen stopt het trillen zeker.

                Comment


                  #13
                  Dat brommen komt omdat de electronica gewoon van goedkope kwaliteit is.

                  Als het goed is komt hij morgen binnen. Zal hem dan even testen.

                  Had kwekenmetled nog gemaild met de vraag maar hij was blijkbaar al verzonden want kreeg later op de avond mailtje dat hij onderweg is.


                  ​​​​​Als beetje mee zit krijg ik morgen mijn lamp ook ( st1000) waarschijnlijk later maar hoop doet leven.
                  ​​​​​​
                  dan heb ik mijn setje verder compleet.

                  Gisteren nog een simpel usb fan gekocht bij de action voor wat "wind" in mijn tentje is een hele kleine fan ivm met tentje van 70x70

                  Comment


                    #14
                    Misschien voor de mensen die ook een brom in hun dimmer hebben.

                    Dit zou moeten helpen kost weinig dus ga het zeker proberen heb nl meerdere dimmers die brommen dus kan ik dat dingetje mooi even testen.

                    https://www.otronic.nl/a-64454883/re...RoCyYwQAvD_BwE

                    Comment


                      #15
                      kleine softbox kopen buiten de tent zetten net een variac dit is zo still je kan er naast slapen
                      en is regelbaar en gaat superlang mee en ald je iets goeds wil wat niet veel kost
                      ik zelf heb ook een buisafzuiging nou een verdieping beneden hoor je het nog al staat die gedimmd op 40procent die dingen zijn niet echt
                      still te noemen of je komt al op de heleduure uit ze zeggen allemaal dat ze still zijn tot je het hebt draaien in je tent en denkt shit dit is toch best veel lawaai voor een afzuiging

                      Comment

                      Bezig...
                      X