Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over kweek ruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag over kweek ruimte

    Korting op 420shop
    goeiedag kweek maatjes

    ik had een vraag ik ga voor het eerst een kweek plekkie maken
    maar nu had ik een vraag.
    het is in een kelder en naast mijn kelder heb ik andere kelders
    nu zit ik met een probleem kwa geluid overlast en mogelijke geur waty er van af gaat komen wel heb ik een raampje aan 1 zijde waar ventilatie rooster zit dus mooi voor lucht in en af voer maar kwa de geur en geluid zit ik met een probleem.
    zouden jullie me kunnen helpen om een oplossing te vinden.
    zal ef wat meer info geven over de ruimte
    het gaat om een kast die ik ga inrichten tot kweek ruimte
    hij is ong 1 x 1 meter en 2 meter hoog
    er komen 6 spaarlampen in te hangen van elk ik twijfel nog van 60 a 70 of 80 watt
    van die terarium warmtelampen
    ik wil gaan kijken of ik de ruimte kunt gaan afzuigen aangezien het toch een kleine ruimte is met een computer fan ok de aanzuig van verse lucht wil ik het zelfde gaan doen alleen uiteraard de fan omgedraait zodat tie aanzuig
    er komen ongeveer 5 thunder bloody mary autoflowers in te staan

    zouden jullie meer info willen hoor ik het graag

    mvg..

    #2
    Re: vraag over kwwek ruimte

    Misschien weten Kwwak en Kwwik meer!!!

    Comment


      #3
      Re: vraag over kweek ruimte

      haha ja this al verbeterd zie ik

      grtz martis

      Comment


        #4
        Re: vraag over kweek ruimte

        iemand die mij kunt helpen of is dit egt zo een onzinnige vraag?

        grtz martis

        Comment


          #5
          Re: vraag over kweek ruimte

          Voor geur heb je filters en voor lawaai isolatie of dempers. Ik zie het probleem niet zo...

          GrR

          Comment


            #6
            Re: vraag over kweek ruimte

            gewoon 500 cub softbox kopen en 500 cub filter.kan je s,omers met 400 wat draaien,en s,winters met 600 watt.gewoon naar de growshop gaan en niet naar de dierenwinkel.ook kan je een demper kopen die je op je uitblaasslang zet.

            Comment


              #7
              Re: vraag over kweek ruimte

              Als het zo'n kelderbox is die je veel onder jaren50-flatjes ziet ...

              > - Tumble hierboven heeft een punt > goed spul levert een goed produkt. Wil je goudvissen kweken ga je naar de dierenwinkel
              > - ik ken legio voorbeelden van lui die in verschillende opzetten kweken in dat soort boxjes, geen van allen met spaarlampen. Het kan dus
              > - als het inderdaad zo'n box is is de plek van dat raampje cruciaal > je wilt je afvallucht niet op een drukke stoep kwijt
              > - grote afzuigers die minder toeren draaien maken minder lawaai dan kleintjes die zich het leplazarus werken
              > - als je het hobbymatig kweekt (dus zeg 1 of hooguit 2 HPS-lampjes) is temp goed controleerbaar omdat dit soort keldertjes vaak erg constant koel zijn
              > - als dat raampje uitkomt op een fatsoenlijke plek is het DENK IK handig om daarop af te zuigen, en lucht aan te zuigen uit de ruimte zelf (maar let op dat je het niet te heftig doet en al aan de buitenkant van die box zichtbaar is dat er zware luchtstromen richting de jouwe gaan. Dit is wel sterk afhankelijk van de precieze situatie bij jou !
              > - Geurproblemen los je op met een nieuw koolstoffilter (zie punt 1) > dat is niet iets waar je op wilt besparen, en je moet er ook niet mee wachten tot het moment dat je denkt dat het een probleem gaat worden. Meteen doen dus.

              succes ermee !
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                hey mede kwekers
                racker...tumble trimmert ....
                en moreweed super bedankt voor de complete uitleg het is idd zo een soort kelder ja
                de raam komt uit bij een tuin dus moet effe kijken of dit gunstig is...
                ik ga morgen direct naar de growshop om het Een en ander te halen
                wel moet ik ef kijken kwa voormaat niet dat ik een filter van hier tot tokio koop
                maar moet goed komen.

                binnekort volg mijn verslag inclu foto,s

                grtzzzzzz

                oja nu had ik nog een ding
                kwa stroom ik had eigelijk alleen verlichting daar maar heb ik inmiddels een verleng snoer op gemonteerd + de lamp.
                maar als ik op die verlengsnoer alles gaat zetten (dit was ok de reden vanwegen het verbruik dat ik terarium lampen wilde halen)
                dan gaan ze het denk ik merken bij de meter die stuk verder zit waar ik niet bij ken
                iemand een idee hoe dit op te lossen of zal dit niet een groot probleem worden met een 400 a 600 watt lamp?

                hoor het zeer graag

                grtzzz martis

                p,s dit is de eerste x dat ik onder lampen ga kweken heb wel vaker voor het raam gewoon voor de lol gedaan maar wil het nu wat sirrieuzer gaan aanpakken...
                Last edited by ceBep; 6 May 2011, 23:01. Reden: dubbel post, gelieve de bewerk functie te gebruiken

                Comment


                  #9
                  Re: vraag over kweek ruimte

                  als er mensen zijn die een vriezer in hun kelderbox hebben zit je goed en valt maximaal 1 lamp van 600 niet op.maar meestal loopt er gewoon een kabel vanaf je woonhuis noor de kelder en betaal je gewoon je eigen stroom.gewoon licht aandoen in de kelder en dan naarboven lopen en de aardlekschakelaar uitzetten ,dan weet je genoeg.ivm ontdekking zou ik echt voor de 500 cub softbox gaan,deze kan de warmte van een 600 watt makkelijk hebben en is superstil.dan een 500 cub filter erbij die je zonder slang op je box zet.dan heb je dus een filter,een softbox,uitblaasslang,en een demper nodig.laat je je iets anders aansmeren,of heb je er niet genoeg geld voor.dan ben je in een gemeenschappelijke kelder zo de lul.heb weleens iemand in zo,n kelder met 2 hokken van 3 keer 600 bezig gezien,en ging gewoon toppie.s,omers draaide ie met 2 keer 6 per hok.als ie ze kelder binnen kwam zette hij een derde afzuiger aan zodat hij nogmeer onderdruk had.het lastidste was om stankvrij boven tekomen naa het knippenook was het wel lastig dat ie nergens een wateraansluiting had behalve boven natuurlijk.

                  Comment


                    #10
                    Re: vraag over kweek ruimte

                    hey bedankt voor je reactie tumble trimmert

                    ik heb een kelder en idd in kelder gemeenstschap
                    echter zit mijn kelder een heel stuk verder dan mijn eige huis
                    ik ga idd ok niet bespaaren op die afzuiger met filter zoals je zeg zal je anders erg snel de lul wezen
                    kwa water aansluiting heb ik ok een probleem maar dit los ik op door een emmer met een vijverpomp in te zetten + een tijd schakelaar.
                    maar kwa stroom lijk het me niet egt mogelijk dit helemaal naar mijn huis te hebben verbonden mijn kelder is ong 70 a 80 meter verder
                    de afschijdingen zijn beetje te makkelijk gemaakt door middel van dunne houte platen dus moet goed isoleren die kast dit wil ik gaan doen met radiator folie en op de grond vijver folie.

                    er zit ok een stoppen kast in die kelder box uiteraard dicht (het lijkt immers op een meter kast) maar is een stuk van me kelder af
                    mocht je nog info hebben hoor ik het zeer graag

                    greetzzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: vraag over kweek ruimte

                      iemand een enkel idee dit op te lossen ?

                      greetzzz martis

                      Comment


                        #12
                        Re: vraag over kweek ruimte

                        licht aan doen in je kelder.naar boven lopen,meeterkast opendoen en aardlek schakelaar omgooien.nu weer naar beneden lopen,en kijken of het licht in je kelder nog brand.brand het niet,dan heeft je kelder een eigengroep en kan je met 2 keer 600 watt aan de slag ,en ook een mooie kachel erbij in de winter.brand het wel,dan kan je stroom gebruik opgaan vallen.en zal je met max 400 watt in een heel goed geisoleerde kast moeten gaan kweeken.ook een kachel in de winter is al te veel dus gewoon bodemverwarming erin.scherm heel je kelder goed af,en isoleer hem.daarna moet je een mooie kast maken .gewoon mooi balkenframe maken zo hoog mogelijk.dan binnenkant gipsen met groene badkamer gipsplaat,dan glaswol aanbrengen,en de buitenkant gipsen met gewoone gipsplaat.dan heb je een mooi geisoleerd brandveilig geruisloos hokje.

                        Comment


                          #13
                          Re: vraag over kweek ruimte

                          oke bedankt tuble trimmert

                          het is er een met een eige groep dus moet heel goed gaan op passen.
                          nu zie ik veel verslagen met spaarlampen die het ook best goed doen is dit niet een optie om kwa stroom verbruik te bespaaren?
                          ik heb een kleding kast zoals ik beschreven had deze moet ik dus zoals jij zeg gaan isoleren.
                          is het gebruik van een afzuiger van 500 kub dan ook niet een beetje te veel of gebruiken deze niet veel ik zat te denken omdat je wel een fannetje nodig heb deze 12v te nemen en dan accu erbij zetten waarop ik misschien ok een 12v kaggeltje kunt monteren of is dit egt complete waanzin??

                          ik hoor het zeer graag
                          ik probeer maar wat te bedenken zoals ik al zij dit is me eerste x
                          en er komen 5 hoog uit 6 plantjes te staan.

                          mvg martis

                          Comment


                            #14
                            Re: vraag over kweek ruimte

                            Ik vermoed dat alle kelders en wellicht ook de galerijen, trapportalen e.d. van het wooncomplex alle over de zelfde groepenkast lopen. De verbruikte stroom wordt dan hoofdelijk omgeslagen over alle flatbewoners in de vorm van servicekosten. Je steelt dan weliswaar geen stroom, maar de medebewoners betalen mee aan jouw stroomverbruik. Ik zou zeker niet "te zwaar" gaan werken. Als je flink wat watts gebruikt en de buurlieden hebben ook stroomverbruikers aan staan dan vliegt de zekering er uit. Als dat te vaak voorkomt dan gaan ze wellicht naar de oorzaak zoeken. Meer dan 250 watt HPS zou ik zeker niet aanraden. Immers, met vsa, afzuiger, zwenkventilator en eventueel een pomp zit je dan al snel op 500 watt. Zo'n ramp is dat echter ook weer niet: als je 4 rondes per jaar met 250 watt HPS draait dan kom je uit op zo'n 600 gram. Meer dan 10 gram per week gebruiken de meeste mensen niet.
                            Last edited by Xtreme; 9 May 2011, 04:39.

                            Comment


                              #15
                              Re: vraag over kweek ruimte

                              klein spaarlamp kastje kan je overal kwijt,dan zou ik het niet in de kelder doen.wil je echt omzet dan heb je minimaal 400 watt hps lamp nodig,die doet het perfecd in een kast van 1 bij 1 bij 2 meeter

                              Comment

                              Bezig...
                              X