Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vochthuishouding tijdens de regenachtige dagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vochthuishouding tijdens de regenachtige dagen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    nog een reeks domme vragen. Maar hoe doen jullie het overtollige vocht weg tijdens de regenachtige dagen.
    Mijn tent heb ik nu naar boven verplaatst omdat het daar droger is. Nuja dat was voor mijn tent daar plaats nam. Ok een raam openlaten dacht ik eerst maar dat het veel regent en straks de temperaturen buiten hard zullen dalen, met de huidige energie factuur lijkt me dat wat moeilijker.
    Ok dan kan ik nog een luchtontvochtiger constant laten draaien maar dat is ook een extra 300wat die constant aanligt, wat ik liever vermijdt.

    Ok je kan de luchtontvochtiger in de tent plaatsen dan hoeft alleen die te draaien tijdens de donkere uren, maar dan zit je nog met teveel vocht in uw kamer wat slecht is voor schimmel. En met 2 tenten heb je 2 luchtontvochtigers nodig wat dan op zoon 600w uitslaat tijdens de donkere uren.

    Hebben jullie allemaal een gat in de muur met vochtaftrekking of een geavanceerd ventilatie systeem c of d? Of gwn stoken met het raam open of de luchtontvochtiger in de kamer constant aan?

    Maw. Hoe gaan jullie hiermee om?
    Last edited by NewNoobie; 14 September 2022, 10:07.

    #2
    Wachten tot 2023 en buitenkweken
    kost een stuk minder dus dan hou je op de kweek euros in je zak

    Comment


      #3
      Ik heb de luchtontvochtiger constant aan staan tijdens de bloei. Liever wat extra kwijt aan energie dan riskeren dat je een deel van je kweek kan weggooien door toprot.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        77dagen x 380w is 500 euro ongeveer aan 70 cent kwh, zou mij al 800 euro kosten. Mag ik al 100gr aan toppen wegsmijten of overhouden om eraan uit te komen. Ik gok dat het nog meer is zelfs...

      #4
      Zelfde hier, ontvochtiger te veel stroom . Ik doe niks en hoop op het beste. 75-90% lv tss bladerdek...

      Kan het dauwpunt verbeteren door kacheltje 2u aan te leggen voor licht aan...
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Straks is het nog goedkoper door het gewoon te halen in de coffeeshop😞

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Denk 2500 kwijt te zijn aan vorige kweek , hoop dat ik er naast zit. Hoop ook dat ze wat rotbestendig zijn...ze hebben 3 weken langer kans om te rotten he.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Of om het half uur een kwartiertje aan, scheelt ook weer in de kosten. Deze periode is voor led zonder compleet geconditioneerd milieu erg sheisse. Word alleen maar vochtiger, de temperatuur moetsnel flink dalen dan word het ook droger. Maar dat duurt nog wel paar maanden

      #5
      Mja mss autoflower het beste daar geeft de warme lichtbron tenminste nog meer yield en sneller ook. Maar losdaarvan
      wil ik geen schimmel in mijn ruimte😔keuzes

      Comment


        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
        77dagen x 380w is 500 euro ongeveer aan 70 cent kwh, zou mij al 800 euro kosten. Mag ik al 100gr aan toppen wegsmijten of overhouden om eraan uit te komen. Ik gok dat het nog meer is zelfs...
        met zulke prijzen zou ik dat ding ook niet meer gebruiken, ik zit nog op 17,5 cent / kWh tot zomer 2024 gelukkig, als m'n leverancier tenminste niet failliet gaat voor die tijd.

        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Je zou beter bij de volgende metertelling een kweek bijtellen. Dan heb je volgende kweek nog op een goed tarief😅.(just kidding ik probeer niemand aan te moedigen tot iets illegaal😅)
          Last edited by NewNoobie; 14 September 2022, 17:09.

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          NewNoobie haha dat klinkt als best een slim idee voor de mensen die nog geen slimme meter hebben!

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Niet normaal meer die prijzen...

        #7
        Ligt terug aan de ontvochtiger . Mss op een programma steken halfuur wel halfuur niet. Ging veel verliezen aan rot.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...stencalculator


        1250 euro zit ik nu maar toch dubbel totaal verbruik of meer. Aan 77c kwh nu berekend
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Ik denk dat ik bij autoflower ga terug gaan stel je hebt een tent met 1000w lampen en 12u draait een ontvochtiger van 300w dan is dat financieel goed. Maar als je lamp maar 300w is. Dan is het best 18u te draaien en oogst je sneller met een auto.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Je hangt toch vast aan 8 tot 10 weken met afjes, kan je niet echt van onderuit. Maar idd je wint wel wat weken maar uitgerekend op 12/12 zijn fems toch goedkoper hoor.

        #8
        Wesley pipes ook duurt korter en ook minder voeding+elektriciteit nodig bij auto. Ok als je voor de heeeel sterke wietjes gaat is gewoon feminised beter. En als een lamp 24u laat branden geef dit mij dan nog meer winst op.

        Comment


          #9
          Pffff zojuist de luchtontvochtiger aangedaan omdat ik de vochtigheid in huis moeilijk kwijt kan. Overal in huis een vochtigheid van 75% ik hoop dat mijn kweken snel voorbij zijn want het is niet aangenaam in huis meer. Wat geissoleerd in huis en dergelijke.

          Ramen openplaatsen met de verwarming aan kan dat ook helpen als het buiten vochtiger is of niet aan te raden?

          Comment

          Bezig...
          X