Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur regelen in deze koude dagen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Temperatuur regelen in deze koude dagen.

    Korting op 420shop
    Het is lastig om lowbudget mn tentje van 60x60x170 constant op temp te houden wanneer mn ledlicht aan staat.
    ​​​​
    ik gebruik in de nacht een thermostaat regelaar van rooitit om de boel rond de 20°c te houden. Dit werkt prima

    Overdag heb ik een stopcontact-heater aan. Deze heeft een thermostaat, maar hij blijft wel heel de dag lang blazen. Probleem is als hij op de timer staat tegelijk met mn licht, dan is de hele setting gereset van de heater de volgende dag. Het gevolg is dat temperatuur uitschiet naar 30°c omdat hij in high speed blaasstand staat.

    Wat ik ook kan aanschaffen is een kacheltje met een draai thermostaat. Wat is hier de ervaring mee? Blijft deze ook constant blazen en heb je ook uitschieters naar te hoge temperaturen? Wat doet dit achter een tijdschakelaar?

    Nu vraag ik me af of er mensen zijn die een temperatuurregelaar gebruiken van bv RootIt of inkbird, met daarop een stopcontact-heater of kacheltje?
    Nu zat ik te denken om tussen de temperatuurregelaar en de kachel een tijdschakelaar te plaatsen. Dit om te voorkomen dat de temperatuurregelaar gereset wordt en naar fabrieksinstelling gaat wanneer de stroom er weer opkomt.

    Is dat (brand)veilig om op deze manier te doen? Op het moment dat de tijdschakelaar uitstaat, blijft er een vraag naar temperatuur staan vanuit de regelaar.

    #2
    Goedkope tijdschakelaars(zonder relais) en kachels zijn doorgaans geen vriendjes. De thermostaat van je kachel zou dit gewoon moeten kunnen oplossen en afslaan als het te warm wordt.

    wat je voorstelt met een externe thermostaat-controller zoals die inkbird zal ook goed werken.


    Comment


    • MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Ik ga voor deze laatste optie. Ik denk dat het goedkoper is als ik een klein tentje verwarm, dan een hele kamer. Thnx

    #3
    De kamer verwarmen is het makkelijks, effe de verwarmng een stukje open draaien voor een constante temperatuur.

    Comment


    #4
    Een stopcontact heater. Heb deze nu liggen. Als dat niets wordt, ga ik verder kijken...

    Comment

    Bezig...
    X