Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe verwarm je je hok tijdens koude winternachten? (betaalbaar)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: hoe verwarm je je hok tijdens koude winternachten? (betaalbaar)

      Hoi,

      Je hebt gelijk kitehigh dat je beter kan investeren in licht dan in warmte.
      Ik heb een groeiruimte c.q oudeklerenkast 2deurs l x b x h=1.20 x 0.60 x 2.20 mtr, 1 lamp x 400 watt,
      een bloeiruimte, l x b x h= 1.70 x 1.20 x 2.40 mtr, 2 lamp x 600 watt. ( zie foto )

      019.jpg

      Nu is toevallig mijn vsa ontploft van m.n 400 watt lamp.
      Dus moet ik iets nieuws verzinnnen weer 400 watt of misschien 250 watt is ook genoeg.
      Nu is het ook mogelijk b.v wat autoflowers in de kast te zetten op 20/4.
      Beide kasten staan in verbinding met elkaar en de luchtafvoer van de kast blaast uit in het hok.
      Dus ook een soort warmtebron.
      Maar denk dat ik toch de verwarming erbij nodig zal hebben komende maanden.
      Mischien is het ook helemaal niet rendabel om de wintermaanden door te gaan met kweken.
      Maar dit is de eerste keer dat ik dit onderneem binnen kweken.
      Dit is m'n 2 de kweek dit jaar, maar loop nu tegen problemen aan waar ik van de zomer dus geen last van had.
      Maar dat geeft niet.Nu zijn mijn ruimtes niet zo heel erg groot.Dus wil ik het wel proberen.
      Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken en het delen van jullie ervaring.

      mzzl,wsteb
      Last edited by wsteb; 24 October 2011, 00:26.
      Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Re: hoe verwarm je je hok tijdens koude winternachten? (betaalbaar)

          Hoi,

          Kachel opgehangen en thermostaat op - 20C - 23C gezet.
          Alles blijft nu goed op temperatuur min 19.6 -max 28.7.
          Dit was allemaal anders met temperaturen die zakten tot 10-11 C.
          Was ook wel aan de planten te zien, hingen er slap en futloos bij, gele bladeren aan de onderkant van de plant.
          Ook meeldauw kwam om de hoek kijken, en met zulke grote temp. verschillen had het weinig nut er wat tegen te doen.( dweilen met de kraan open ).
          Maar nu wij de oorzaak hebben opgelost resulteert het weer in beter uitziende planten, meeldauw behandeld met cannacure, en is een stuk verminderd, moet dit wel dagelijks nog controleren, en mischien nog een paar keer behandelen.
          Anders kan ik nog desnoods de aangetastte bladeren verwijderen, en mischien nog beter bij al mijn planten de onderste bladeren en takken te verwijderen zodat er meer licht op mijn aarde schijnt. Betere verdamping van de aarde dus ook de temperatuur.
          Maar eerst zie ik het nog aan en ben van mening dat die plant het eigenlijk maar zelf allemaal moet uitzoeken.
          Laast las ik iets op internet over keramische straal lampen, die geven alleen warmte dus geen licht, gebruikt men ook voor het houden van reptielen, vogels, en zou ook voor planten goed werken. Diversen wattage's van 60 tot 250 watt.
          Iemand misschien hier ervaring mee ?

          mzzl,wsteb
          Last edited by wsteb; 1 November 2011, 22:49.
          Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

          Comment


            #20
            Re: hoe verwarm je je hok tijdens koude winternachten? (betaalbaar)

            Ik heb een tent 12 uur en een tentje 18 uur.

            In het tentje 18 uur een 150 watt natrium en een tl. Ik laat daaronder mijn zaad uitkomen en voorgroeien.

            Ik verwarm mijn bloeitent 2 x 600 met de warmte die uit het groeitentje komt, en adersom gebruik ik warmte uit de bloeitent voor mijn groeitentje.

            ik gebruik daarvoor 1 afzuiger en 1 broekstuk. Het vacuum doet de rest.

            Ergens hierboven stond het al, zorg dat je wortels zo rond de 18 / 20 graden blijven, dan ben je al een heel eind, het plantje zelf kan best temperaturen rond de 14 graden hebben.

            grt
            Har
            Last edited by 123harry; 1 November 2011, 20:22.
            No-nonsens kweker

            Comment


              #21
              Re: hoe verwarm je je hok tijdens koude winternachten? (betaalbaar)

              Hoi,

              @123harry, wat voor afmetingen zijn jouw "groeitent"; laten we maar zeggen ( 18 uur )?
              Wat ik al eerder beschreef is mijn vsa ontploft of in ieder geval mijn condencator ( ofzo??? ) wat daar op bevestigd was.
              Nu zit ik te denken aan b.v 250 watt was eerst 400 watt, opp = 0.60 x 1.20 mtr.
              Maar misschien is 150 watt ook wel genoeg voor die oppervlakte.

              Planten vanavond behandeld met melk/water tegen de meeldauw.
              Zoals als het nu gaat is alles O.K, maar als het gaat vriezen buiten dan is het weer afwachten hoe alles zich ontwikkeld.
              Alles goed isoleren, en ik denk nog 7 a 8 weken bloei dan is het klaar. Dus over 4 weken kan ik weer zaad aanschaffen om voor te ontkiemen en te groeien voor de volgende lichting, waarschijnlijk 1 van het type indica.
              Maar goed dat is toekomst eerst maar eens kijken hoe alles verder verloopt.
              Mischien ga ik wel zo'n energie meter kopen bij de gamma dan kan ik zien hoeveel het gebruik van de verwarming c.q. kachel is.

              Termostaat werkt perfect.

              mzzl,wsteb
              Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

              Comment


                #22
                Re: hoe verwarm je je hok tijdens koude winternachten? (betaalbaar)

                Tent bloei is 120 x 240. Daarin 2 x600 watt hoofdbloei en 1 x 400 watt voorbloei.

                Tent groei is 60 x 60 x 160 Darin 1 x tl en 1 x 150 watt

                Afzuiger: 1000 m3/h
                Last edited by 123harry; 2 November 2011, 08:07.
                No-nonsens kweker

                Comment


                  #23
                  Re: hoe verwarm je je hok tijdens koude winternachten? (betaalbaar)

                  Hoi,

                  Het wordt steeds moeilijker en onrendabeller.
                  En ik zit er aan te denken om een tentje ofzo aan te schaffen, 1.20 x1.20 x 2.00. Die kan ik op m'n slaapkamer plaatsen om zo tijdelijk de winter ( lees wanneer het buiten vriest ) te overbruggen.
                  Dat gaat maar om zo'n 3 maanden binnen. En zou zo beter de temp. kunnen beheersen.
                  En een warme lekker ruikende slaapkamer.
                  Maar goed ik heb nu 4 x amnesia en 1x kush.( moeten nog ong. 3 a 4 weken ).
                  Daarnaast heb ik mijn groeikast waar ik het ook nog in proberen kan.
                  Ik heb onder tussen ook nog 3 zaadjes ontkiemt
                  Maar rond deze tijd te kweken is voor mij de eerste keer.
                  Conclusie volgens mij wordt het kweken op deze manier te kostbaar. Dus kan ik beter gaan investeren in een simpel tentje voor de koude maanden in het jaar, zelfs met licht aan net 21 graden, licht uit 18.7, bij een buiten temp van ong -2 C .
                  Dus is mijn redenering is dat als die lampen de temp. niet boven de 24 graden C kunnen houden dan moet er als de lampen niet branden de kachel er aardig aan trekken om de boel warm te houden.
                  Ik ga nog een poging wagen in de groei (klerekast), kijken of het daar beter in gaat, met het zaad 3x dit zou wel beter gaan door de kleinderen inhoud c.q volume van de kast.
                  En de rest maar zo goed mogelijk zien te laten afbloeien, en mischien is het ook nog een voordeel dat ik de laatste weken de temp wat lager zet zodat de plant nog wat meer gestimuleerd wordt tot topvorming, ( zoals mijn grote vriend altijd zei; " aan elk nadeel zit een voordeel " ).
                  Maar zowiezo ga ik op zoek naar een tent, hoeft alleen lichtdicht te zijn, voor de rest hang ik alleen tijdelijk een lamp op met losse ventilator. Stank heb ik geen last van, en het is maar tijdelijk want zodra het weer zachter wordt, gaan we weer naar de schuur.



                  mzzzl,wsteb
                  Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

                  Comment


                    #24
                    Re: hoe verwarm je je hok tijdens koude winternachten? (betaalbaar)

                    je kunt bij sommige online electronica winkels kleine verwarmingsmatjes kopen, 12v, waterdicht, var.7 tot plm 15w, niet duur,10/15eu p/st, zelf goede ervaring mee.i.e.g de wortels blijven dan heerlijk warm.

                    Comment

                    Bezig...
                    X