Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Setup kweektent / vraagje afzuiging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Setup kweektent / vraagje afzuiging

    Korting op 420shop
    Na een paar kweekjes buiten ga ik het dit jaar eens binnen proberen.
    Ik kweek voor persoonlijk gebruik dus de hoeveelheid die ik kan kweken maakt niet zoveel uit.
    Budget speelt ook niet veel rol……Veiligheid,kwaliteit en gebruiksgemak & discretie zijn veel belangrijker voor mij

    Mijn setup wat ik voor ogen heb.

    Gorilla tent 60 *75*210
    Sanlight Evo 3-80
    softbox 250 of 500 m3 ?
    climate Trafo controller

    Omwille van de stilte zou ik willen gebruik maken van een Softbox & trafo controller.
    Ik had in gedachten om een 250 m3 te gebruiken maar heb onlangs eens contact gehad met een growshop en die raden mij toch aan om een 500 m3 omwille van de overcapaciteit en de Softbox dan ook stiller zou werken
    Klopt dit allemaal ?
    of is 500 m3 zwaar overkill in zo’n klein tentje ?

    Alsook ….iemand die soms ervaring heeft met de Climate Trafo controller ?

    Gr,

    Last edited by Bolleke666; 31 March 2023, 16:28.

    #2
    Met zoveel hoogte (210) kan je ook een regelbare buisventilator met flinke overcapaciteit ophangen in je tent, en die op laag vermogen laten draaien. Moet zeggen dat ik geen enkele ervaring met softbox heb, maar sinds kort wel met het genoemde alternatief (700m3/h+temperatuur sensor in 80x80), en het is fluisterstil. Qua softbox denk ik dat de shop helemaal gelijk heeft, je kan de 500m3 veel langzamer laten draaien.
    Last edited by Snuitje; 31 March 2023, 08:54.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Snuitje View Post
      Met zoveel hoogte (210) kan je ook een regelbare buisventilator met flinke overcapaciteit ophangen in je tent, en die op laag vermogen laten draaien. Moet zeggen dat ik geen enkele ervaring met softbox heb, maar sinds kort wel met het genoemde alternatief (700m3/h+temperatuur sensor in 80x80), en het is fluisterstil. Qua softbox denk ik dat de shop helemaal gelijk heeft, je kan de 500m3 veel langzamer laten draaien.

      Welke buisventilator heb je ?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gewoon overkill nemen voor de zomer alleen al.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        PK125 TC-EC. In m'n kweekverslag vanaf pagina 5 ken je zien wat m'n ervaringen ermee zijn, en wat decibel en wattage metingen vergeleken met wat ik eerst had. Als gezegd, ik kan niet vergelijken met softbox, geen ervaring mee.

      #4
      Deze ?

      https://www.g-tools.nl/product/venti...-k1603-filter/

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ik heb een kleiner filter, omdat ik hem sws max 300m3 wil laten afzuigen. Denk dat ik deze heb https://www.growland.nl/Aktivkoolfil...0-cbm/h-r125mm. €41, en de ventilator ergens voor € 229. Denk ook dat als je de ventilator lager wilt draaien, juist om het geluid tegen te gaan, je daar ook het filter op moet selecteren. Weet niet zeker hè😄
        Last edited by Snuitje; 31 March 2023, 19:24.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Zie nu dat de link die je plaatste ook nog een industry line filter van pk heeft. Die moet je waarschijnlijk enkel kiezen als je het filter zelf wilt navullen met losse koolstof ipv gewoon je hele filter in 1x vervangen per zoveel kweken. Daar betaal je dan ook voor. Denk voor jouw tent zeker niet het beste filter

      #5
      Een buisventilator is een buisventilator merk maakt niet zoveel uit. Beste is gewoon om te zoeken op gewenste capaciteit en diameter en dan appart een stekker kopen of ergens anders afknippen en aan de ventilator monteren.

      Is maar net waar je je prettig bij voelt. Als je weet wat + en - is is het een fluitje van een cent met een kant en klare stekker.
      De Bloemen Van Bri

      Comment


      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Dan nog een goedkope fan controller halen en klaar is Kees.

      • JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Goedkoop? Koop een Variac en koop maar een keer.

      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        JimBean Een variac is geen goedkope fan controller. Volgens mij mag je dat niet eens een fan controller noemen. Dit is een goedkope fan controller: https://rumeyza.nl/product/cli-mate-...0d-4-0-a-230v/

      #6
      De shop heeft helemaal gelijk, de overcapaciteit is ook fijn omdat de softbox dan minder hard hoeft te draaien en is daarom nog stiller. Ik heb eventueel nog een gebruikte softbox staan, (door de klant 1 of 2 keer gebruikt).

      Ik heb eventueel ook nog een gebruikte Vents:

      https://www.nomercyshop.nl/index.php...roduct_id=1680

      Stuur me maar een PM als je in 1 van de 2 interesse hebt.
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

      Comment


        #7
        Oorspronkelijk geplaatst door Snuitje View Post
        Met zoveel hoogte (210) kan je ook een regelbare buisventilator met flinke overcapaciteit ophangen in je tent, en die op laag vermogen laten draaien. Moet zeggen dat ik geen enkele ervaring met softbox heb, maar sinds kort wel met het genoemde alternatief (700m3/h+temperatuur sensor in 80x80), en het is fluisterstil. Qua softbox denk ik dat de shop helemaal gelijk heeft, je kan de 500m3 veel langzamer laten draaien.
        is het deze die je hebt ? 🙂

        https://www.greensell.nl/a-44282841/...r/#description



        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Klopt, maar die ik toen geleverd kreeg stond 700m3/h op. En de bevestigingsbeugels zaten er niet bij, moet er nog steeds over mailen, niet dat ik ze direct nodig heb. Zag in een video van een growshop dat hen ze ook willekeurig met of zonder beugels toegeleverd krijgen🤷‍♂️

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          En beetje vreemd is, ze hebben dezelfde zonder bevestigingsbeugel voor € 227 ipv € 229 https://www.greensell.nl/a-78371726/...r/#description

        #8
        Ja is wel wat vreemd….voor die 2 euro 🙃
        Ga me deze dan ook aanschaffen , zeker aangezien het feit dat wel echt stil is 🙂
        alvast bedankt met de reacties 👍

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Graag gedaan hoor. Hou er wel rekening mee dat ik niet kan vergelijken met een softbox. Maar vergeleken met m'n eerste buisventilator is het een wereld van verschil.

          En heel belangrijk is dat je eerst de max% draaiknop instelt! Stel namelijk dat je die op 100% zet, en dan met de min% je gewenste afzuiging instelt, wat er dan kan gebeuren is: de temperatuur gaat over je ingestelde temperatuur, en dan gaat ie ook vol aan! Dat wil je echt niet, tenminste ik niet🤣

        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          En je moet even vantevoren weten wat je als min en max m3/h ongeveer wilt om een passend filter erbij te kiezen.

        #9
        Van te voren weten wat mijn min en Max is kan ik niet zeggen ….totaal nieuw in deze wereld 🙂
        net ff gevraagd aan shop welke filter ze aanraden.

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ok, hoop dat je ze ook het formaat van je tent hebt verteld dan. Hij heeft een inhoud van 0,975m3, zeg voor het gemak 1m3. Bij een stand van 180m3/h zou je de lucht al 3x per minuut verversen. Daar gaat nog wat vanaf door weerstand vh filter, evt. stuk luchtslang. Je zou hem zo in kunnen stellen als ik nu heb in mijn 80x80x180 tentje. Denk dat ik net daarboven zit nu. Dat filter van € 41 waar ik eerder een linkje van plaatste is net aan wat aan de grote kant voor m'n huidige instellingen, met een optimale airflow van 240m3/h, maar het gaat prima.
      Bezig...
      X