Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwste LED voor 120x120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwste LED voor 120x120

    Korting op 420shop
    Drop hier jou nr 1 LED lamp voor minimaal 120x120 opervlakte

    Op dit moment heb ik er drie die ik denk die wel mee dingen.

    https://www.growersc.com/product/roi-e720

    https://kwekenmetled.nl/mars-hydro-fc-8000

    Ook heb ik een nieuw Nederlands (via barca)merk op het oog waarvan ik nog geen site heb.

    E-PAP Morpho 3.0
    Attached Files

    #2
    Indien ik een fabriekslamp kocht dan zou het er een van Mars Hydro zijn. Het draait uiteindelijk om de diodes en niet om de lamp.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ik ben wel geneigd om voor een 8 bars te gaan . Simpel om het feit dat, het licht, nóg meer diffuus aangeboden wordt dan met een 6 bars led.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Kan je zeker doen, hoe meer diodes op de lamp hoe efficiënter het licht en hoe lager het stroomverbruik voor hetzelfde resultaat. Mars Hydro heeft Samsung leds en die hebben zich dubbel en dwars bewezen.

    #3
    Smartlamp van mars hydro zou ik kopen als ik een nieuwe zou nodig hebben 😊

    Comment


      #4
      Lumatek zeus pro
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


        #5
        Spider se700 :


        https://kwekenmetled.nl/spider-farmer-se7000



        Comment


          #6
          ja, mooi topic, zonder dat ik verder wat ga toevoegen, want ik kwaak louter. Alhoewel.... nah... weet je ik zou gaan voor 4 mooie boards, met samsung ledjes,, SF, noem maar op. Zo'n ding van 1000 euro is leuk, en ik zou het ook wel overwegen als budget geen probleem is, maar ja, dat is het vaak wel. Het fijne van 4 losse panelen lijkt mij wel de vervangbaarheid, het gemak in gewijzigde opstelling/ groeifase, en gewoon de aanschaf.

          Aan de andere kant, een mooie dikke vette lamp die gewoon mooi is en allerhande dingen kan die je nooit gebruikt maar toch wel leuk is om te hebben heeft ook zo zijn charme, maja, het is net als met auto's testen, als je een budget hebt voor een VW polo moet je niet voor de lol een testrit maken in een Ferrari, want ja...

          kwaak kwaak kwaak

          uitgang is daar?

          Comment


          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Bedankt voor je gekwaaa ehh input! 😉

            Ik snap wat je bedoelt en het is zeker geen slecht idee! Maar 4 stroompunten, borden met dubbel zoveel hang punten zal het wel erg lastig worden omdat de filter en afzuiger óók al moeten hangen op de 120x120. Dat klinkt mij niet als “gemak” En idd fuck the budget

          • KritischeMassa
            KritischeMassa commented
            Editing a comment
            ok, fuck de budget, dat is een uitgangspunt voor mensen met verstand...

          #7
          https://marshydro.eu/products/fc-e-8000-led-grow-light/

          https://marshydro.eu/products/fc-e-1...ed-grow-light/

          Comment


          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Laatste heeft 10 bars zelfs. Met beide kan je de bars ook verschuiven tov elkaar.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dat zijn krachtige lampjes. 3gr de watt lees ik, máár je moet wel extra co2 toevoegen.

          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Het zijn bridgelux diodes, geen Samsung. Althans de fc-e3000, waar ik zelf naar kijk. Iets minder krachtig per stuk, maar ze plaatsen er daarom meer

          #8
          PH donner bij je keuze van de lamp zijn vooral de specs interessant én of je wel of geen co2 gaat toevoegen. Het licht van ledlampen is zo intens, daarbij vergeleken is een 1000 watt hps lamp een theelichtje.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Ik kan gesloten werken dus co2 is een mogelijkheid al ik een 1000watt niet zie zitten omtrent het gebruik. Ik zit nu met een 1000watt en kan met led 35% stroom verbruikt reduceren.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja zo is dat dus dan is zoeken naar een lamp van rond de 750 watt ideaal.

          • PH donner
            PH donner commented
            Editing a comment
            Klopt!
            Ik denk zelf dat de besparing nóg hoger kan uitvallen. Simpel om het feit dat, ik niet van quitte af aan met 1000watt draai. Maar opbouwt van 25% naar hoger. Ook komt er bodem verwarming in wat hier en ik denk met LED algemeen, een must is!

          #9
          Het merk fluence heb ik ook wel eens gelezen als goed, en kind. Weet verder niks van de kwaliteiten, want ze zijn voor mij sws te duur, zeker die kind

          Comment


            #10
            Mars hydro fc e 4800 480W heb ik hier hangen 520€ ook bij kwekenmetled.nl.

            ik ben er zeer tevreden over mja als je nog wattage over hebt ten op zichtte van nu dan zou ik idd ook voor de mars hydro gaan in jou linkje. Is wel een smak meer geld. Mja moet iets, hebben toch verder niks te doen.

            wanneer worden de knopen door gehakt? Wanneer wil je van start gaan.

            Comment


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Ik ben ook heel benieuwd wat het gaat worden *tromgeroffel* Beetje het gevoel dat het iets onverwachts wordt, misschien die lamp die Donner op spannabis gezien heeft🤷‍♂️

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Het winterkweekje van Bo$wachter met 1,9 gram de watt als resultaat en maar 5 planten in een tentje waar het eigenlijk te koud was en zonder bodemverwarming.... Corrigeer me als ik me vergis!

              Een ledkweek in de winter zonder gedegen vloerverwarming en dan bijna twee gram de watt aantikken?

              Mocht ik een fabriekslamp nodig hebben was de keuze snel gemaakt.

            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              😁klopt Hork geniet er nog elke dag van en dat zal nog wel even duren want t is nog lang niet op😮 ik had de laatste paar weekjes wel al de tube heather er in liggen die de bodem temp met een graad of 2 op krikte.. dat ik de raam op kiep had midden in de winter was ook niet m’n beste zet. Dus dat doen we de volgende keer niet meer

            #11
            Mars hydro lampen kan je nu zelfs uitbreiden met die extra lampen die maar rood blauw geven ook

            Comment


              #12
              Ik probeer maar even een duit in het zakje te doen hier. Zit zelf ernstig te overwegen om naar een 120x120 te gaan. Vooral omdat ik dan in de tent zou kunnen knippen. Maar ik zou mijzelf niet zijn als ik niet ook gelijk naar wat lampen had gekeken. Heb momenteel een lijstje van 3 lampen die mij erg interessant lijken;

              1: viparspectra ks500: https://viparspectra.eu/products/vip...led-grow-light

              is met de nieuwe Samsung lm301h diodes. En de par map is bijzonder netjes te noemen.

              2: hoor erg goede verhalen over horticulture lightning group (HLG). Hun quantum boards schijnen erg goed te zijn.

              3. Dimlux xterme 500w led + NIR. Dure lamp maar maakt wel heel erg hebberig qua specs.

              dit is mijn shortlist momenteel. Misschien heb je er wat aan. Verder denk ik dat je het beste kan wachten tot alle lamp fabrikanten wat verder zijn met de hele smart revolutie. Het aanbod is erg beperkt, en zou zeker even kijken of je niet gelijk een lamp met de nieuwe Samsung LM301H EVO diodes kan kopen. LM301B diodes zijn waanzinnig goed, maar je koopt nu wel voor de hoofdprijs nog oude tech. Mijn gevoel zegt dat als je nog 1 of 2 jaar wacht dat alle huidige lampen alweer zwaar verouderd zijn. Er zijn bijvoorbeeld al lampen te koop met een volledig instelbaar spectrum waarbij je precies kan in regelen hoeveel van welke kleur/golflengte, nabootsing van zonsopkomst en zonsondergang.

              kijk ook eens op de website van AC infinity naar hun lampen en de functionaliteit. https://acinfinity.com/hydroponics-g...4-ft-coverage/

              andere tip die ik kan geven is om gewoon even te zoeken naar de site van de lampen fabrikant ipv op de sites van growshops/tuincentrums. Ik kom op de sites van de fabrikanten zelf vaak veel meer leuke nieuwe producten tegen die hier (nog) niet worden aangeboden. Zie bijvoorbeeld de viparspectra KS500. Kan ik bij geen enkele Nederlandse leverancier terug vinden, daar verkopen ze eigenlijk alleen de oude meuk. Zelfde geld voor KIND led. Hebben ook goede lampen maar zijn hier niet te vinden.

              gezien de geclaimde levensduur van 7-10 jaar vaak voor LED’s en het feit dat sommigen drie tot 5 jaar garantie geven zou, naar mijn idee, ook een reden kunnen zijn om nu iets meer uit te geven en gewoon alle nieuwste snufjes te kopen. Als je de juiste lamp koopt ga je m echt niet snel vervangen lijkt mij.

              Edit: Oh en als je echt gek wil doen, kan je altijd nog even naar de Fohse Aries kijken. Snap niet helemaal goed waarom deze lamp op particuliere gebruikers gericht is want moet op 4 meter hoogte gehangen worden 😂 het is echt te veel van het goede. Maar maakt wel hebberig. En geeft een goed idee van wat er mogelijk is, en wat waarschijnlijk over een jaar of 2 gemeengoed is bij lampen zoals mars hydro https://www.fohse.com/pages/aries
              Last edited by Wiewatwaarhoezo; 7 April 2023, 09:33.

              Comment


              • Snuitje
                Snuitje commented
                Editing a comment
                Inderdaad, maar de Evo Mint White hebben ze dan het rode spectrum weer totaal uitgelaten of zo, omdat daar efficiëntere alternatieven voor zijn🤷‍♂️ Zie nu pas dat die site een lampenverkoper is, dacht een site van led enthousiastelingen. Ze verkopen dan zelf strips met die samsung mint white gecombineerd met osram voor het rode licht https://cre.science/en/product/fluxs...v=796834e7a283 Lijkt niet duur € 32 voor 47W per strip, maar ben niet echt thuis in prijzen van strips.

              • Snuitje
                Snuitje commented
                Editing a comment
                Hmm in essentie verkopen ze componenten voor diy, maar ze hebben ook wat voorgeconfigureerde lampen. Als ik in hun shop 120x120 als oppervlak kies dan komen ze met https://cre.science/en/product/the-r...v=796834e7a283

                Maar die is 500W, en dacht dat Donner minstens 650W wil. Het is allemaal wel modulair, en denk dat ze er zo wat extra strips voor je bijzetten tegen meerprijs. Bedrijf komt me wel legitiem over, Duitsers blijkbaar.

                Edit: het is nog wel zelf allemaal in elkaar zetten denk ik nu! Maar mooi bedrijf, ga er zeker nog eens naar kijken voor mijn eigen situatie tzt.
                Last edited by Snuitje; 7 April 2023, 15:53.

              • DerpiE
                DerpiE commented
                Editing a comment
                Snuitje via die site heb ik mijn laatste strips besteld, lamp zit sinds gisteren in mekaar. Zijn die flux cspec enhanced strips dacht ik bij mij van rond de 32€

                Via die site kan je ook gaan berekenen hoeveel wattage je nodig hebt trouwens.

              #13
              PH donner misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch. Ben zelf ook een lamp aan het zoeken voor een 120x120 momenteel. Eigenlijk raden ze overal een 450 Max 500 watt aan voor dat oppervlak. Denk jij dat bv 600 of 700w op die oppervlakte meer gaat opleveren? Qua investering (die toch voor lange termijn is) hoef je het qua verschil niet te laten namelijk. Ik vraag dit omdat jij voor dit oppervlak ook een veel zwaardere lamp zoekt. Is dat omdat je meer oogst per keer of heeft dat een andere reden?

              Comment


              • PH donner
                PH donner commented
                Editing a comment
                Ja ik denk dat ik wel weg kom met 6/70O watt . Ben natuurlijk niet nieuw en hou wel van de grens verkennen. Je kan beter te veel hebben dan te weinig , dimmen kan altijd . En dat kan ook als er te veel hitte ontwikkeld Ketelhuis . Dimmen is beter dat hoger hangen

              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                PH donner dat klopt wel ja maar bedoel t maar zo.
                Ik heb zelf een fc-e3000 (300watt) en remco heeft een gbars400 (400watt).

                Ik moet mijn lamp zeker 25cm boven de toppen hangen en dat is al de grens opzoeken terwijl remco zn lamp zn toppen nog net niet aanraken.

                Hoe beter het rendement van de led hoe koeler ze functioneren. Verlies in energie is immers hitte.

                Ik ben erg benieuwd naar wat je keuze gaat zijn en uiteindelijk natuurlijk de resultaten.

              • Lekkergroeien
                Lekkergroeien commented
                Editing a comment
                PH donner ik denk inderdaad dat ik ook liever voor de 600 ga en die eventueel dim als dat nodig is.

              #14
              Wat toevallig zeg, wou ook net een topic gaan aanmaken voor welke lamp te gaan gebruiken in me bonanza 1m2 Ben aan t twijfelen de gbars400 te kopen of een 2e fc-e3000 en er 2 in de kast te hangen (gedimmed).



              Als budget geen rol speelt zou ik voor bewezen kwaliteit gaan, lumatek zeus 600w en kilo’s trekken.

              voor al t andere , zou ik naar de efficiëntie van de individuele leds kijken.

              Nog een dingetje is warmte uitstoot, je kunt krachtige leds hebben maar als ze veel warmte afgeven en je moet de lamp hoger gaan hangen daardoor heb je weer minder bruikbaar licht.
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


              • Bobledsgrow
                Bobledsgrow commented
                Editing a comment
                Nu vind ik de fc3000 aardig warm worden
                Ik weet niet of dat bij de fce 3000 minder is
                Dan zou ik liever 1x fc4800 doen
                of lumatek 465 voor 1m2
                Nu was mij opgevallen dat mars hydro veel meer kleinere leds gebruikt dan lumatek
                Om de zelfde aantal watten per lichtbalk te geven
                Tot nu toe merk ik dat de mars warmer word dan de lumatek
                Tevens ook belangrijk om rekening mee te houden
                Vooral als je co2 wilt toevoegen
                Dan is minimaal afzuigen beter

              #15
              Ben van een 1000W double ended HPS over gestapt naar een lumatek zeus 600w pro 2.9 ivm. warmte problemen en stroomkosten. (1.2 x 1.2)
              Kan er nog niks over zeggen, denk eerlijk gezged wel dat de overstap een leercurve is.......

              Comment


              • roller
                roller commented
                Editing a comment
                1.2x1.2 is 600 pro overkill!
                de 450 compact is vele malen beter hiervoor en budgetvriendelijker

              • PH donner
                PH donner commented
                Editing a comment
                Overkill?
                Je kan altijd nog dimmen en of wat co2 toevoegen.
                Én ,led wat gedimd wordt ,gaat nóg langer mee!

              • Raoul Duke
                Raoul Duke commented
                Editing a comment
                Deze is inderdaad gedimd, 500 watt nu, 50-60 cm boven de planten, gemeten PPF 800-850 om en nabij.....zou nog wat meer kunnen dimmen en wat dichterbij kunnen hangen, maar dit gaat ten koste van de uniformiteit......
            Bezig...
            X