Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke led voor mn Bonanza 1m2 ??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke led voor mn Bonanza 1m2 ??????

    Korting op 420shop
    Jaja we zijn ff aan het kijken voor een lampie.
    Normaal is de keuze snel gemaakt voor een vierkante kweekruimte, maargoed we weten dat de bonanza 1m2 een kweek oppervlakte heeft van 118x78cm.

    Ik ben aan het twijfelen tussen een aantal opties:

    Optie 1: 4x Lumatek Full spectrum LED Bar + Driver 100W
    Dit zijn de ledbars die voor de Lumatek ZEUS serie worden gebruikt.
    https://onlinetopgarden.com/nl/verli...ar-driver-100w

    Optie 2: 2x Lumatek Attis Full Spectrum LED ATS200W PRO
    Dit is die waar Atmosphere mee aan het knallen is, dus genoeg bewijs dat de lamp zn werk doet.
    https://onlinetopgarden.com/nl/verli...ed-ats200w-pro

    Optie 3: G-tools G-bars 400
    De kiloknaller van Remco.
    https://onlinetopgarden.com/nl/verli...ols-g-bars-400


    Ik vindt wel dat Lumatek vaag doet over welke specifieke led smd's ze gebruiken.....

    Misschien andere opties???
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    #2
    Denk dat die g-bars de watts het mooiste verdeelt over het rechthoekige oppervlak. Maar wat een prijs zeg! Ik kwam laatst het bedrijf crescience op het spoor. In principe voor diy, maar ze hebben kant en klare bouwkits voor verschillende oppervlakken. Ze zijn zelf ook heel erg op zoek naar de juiste combinaties van leds, en bloggen er over. En niet duur als ik het zo bekijk. Had ze ook al een vraag gestuurd, en binnen paar uur antwoord. Hun laatste strips/bars zijn met de Samsung lm301h evo white en osram voor het rode spectrum, en dacht nog wat. Ik was van plan gewoon een mars hydro te kopen, maar twijfel nu toch

    Had je eerst niet ook als optie een tweede mh fc-e3000?

    Vind trouwens gek dat die bonanza als 1m2 wordt gemarket, het is eerder 0,9m2. Wel heel mooi!!

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      maar dan zit ik qua prijs weer hetzelfde als 2x de lumatek 200watt pro bijv, en dan is het afwegen of 600watt zin gaat hebben tov 400watt op dit oppervlakte ;p
      De ene samsung leds (china) de ander lumiled (nederland?).

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      En dan je fc-e3000 voor€ 100 in het kopen&verkopen subforum zetten 😉

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      mja 2x de fc3000 past opzich wel en heeft goeie specs .. en bars staan wel gunstig georienteerd.

    #3
    vraag me dan ook af welke specifieke leds er op de gbars 400 geplaatst worden want daar is nog minder info over te vinden.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #4
      Mars hydro fc4800 laat je een vierkante meter mooi belichten😁

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Past in een vierkante meter nog bij andere gezien wel beetje overkill

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        bedoel de pasvorm.

        de kast is niet 100x100cm eh, is 118x78cm.

        de fc4800 is 82x82cm

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Ow dan past die niet😅

      #5
      Heee @Ketelhuis,

      Misschien dat ik het al ergens heb gemist maar wat is de reden dat je in die kast wil kweken? Voor de prijs van die g tools bars 400 kan je kan de lumatek zeus pro 465 én een 1.20/1.20 tent halen.



      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        @Spacende Hollander is eigenlijk uit noodzaak, ik ga verhuizen en in het nieuwe huis heb ik geen aparte ruimte voor mn kweek dus moet het op de slaapkamer.

        Vandaar dat ik een kast heb gekocht (tegen een spotprijs overigens).

        Maar de kast is natuurlijk niet vierkant en dan wordt het interessant lamp shoppen.

        Op dit moment neig ik naar 2x fc3000 vanwege de lm301b leds + osram reds en de afmeting van de lampen zou goed uitkomen.

        Zelfde afmeting trouwens als de lumatek ats200/300 pro.

        Lumatek gebruikt Lumileds+Osram maar ik kan van de lampen niet zo snel de specifieke ledchips vinden behalve marshydro die wel transparant zijn over wat ze precies gebruiken.

        De echte vraag is dan ook en misschien ook interessant voor PH donner , welke diodes zijn beter ??

        lumiled vs samsung.
        Maar die vraag kan enkel beantwoord worden als je de specifieke diodes weet en de spec-sheets hebt.

        Bijna alle topbrands gebruiken iig voor hun reds de diodes van Osram aangezien die marktleider zijn beste specs.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        PS.

        Het verschil tussen de lm301b en de lm301h diodes is denk ik voor de opbrengst te verwaarlozen overigens.

      #6
      Aha duidelijk verhaal man. De specs van de lumatek heb ik hieronder, maar wellicht ken je ze ze al...

      Screenshot_20230412_123721_OneDrive.jpg

      Succes met je uitzoekwerk en verhuizing.

      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ja qua specs is het top, het is eigenlijk kiezen tussen lumileds (philips) of samsung.

        Die hoge umol/j score hebben alle lampen die gebruik maken van osram reds.

      #7
      Waar ik dus achter ben na wat onderzoek is dat die 2.9 umol/j wat de lumatek zeus pro claimed afkomstig is van enkel het rode spectrum.

      Oftewel enkel de Osram leds behalen die efficiëntie , ik geloof dat ze op hun eigen website ook al 3.1 umol/j vermelden.

      Aangezien top brands allemaal Osram reds gebruiken is het dus niet interresant om naar de vermelde umol/j te kijken maar juist naar de umol/j van enkel de witte leds. En zo komen we steeds dichter bij een keuze. 483ED498-D3A7-4FF1-8E5E-27F636D2374C.png
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Volgens mij zit je er beter in dan ik, dus qua vergelijking van het licht kan ik je denk ik niet helpen...

        Wat ik zelf ook meegenomen had in mijn vergelijking is dat lumatek 5 jaar ipv 3 jaar fabieksgarantie geeft. En daarbij beloven ze 60.000 lichturen tegenover 50.000 waardoor de lumatek lampen waarschijnlijk langer mee zullen gaan.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Tja je weet natuurlijk wel van wie je koopt eh met Lumatek.

      #8
      Nog een stukje over het verschil tussen de lm301b en lm301h chips.


      In fact, it has been confirmed that the introduction of the LM301H only serves to differentiate the "horticulture" from the general lighting market. Technically, it is the same product. As shown in our tests, it is only the better binning that matters more. Special features such as increased sulphur resistance are also characteristics of both product types.”


      bron:crescience
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Vanaf die pagina staat ook een linkje naar de lm301h evo als ik me goed herinner. En op die pagina weer leggen ze beetje uit waarom ze toch voor de evo white mint kiezen in hun producten sinds kort. Weet de redenen niet meer.
    Bezig...
    X