Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lumatek ats200 vs. Mars hydro fc e3000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lumatek ats200 vs. Mars hydro fc e3000

    Korting op 420shop
    De mars heeft 100watt meer voor dezelfde prijs. Nu is mijn tentje 70*70 beide lampen zijn volgens de specs. overkill. Nu ben ik een beetje bang als in de mars neem dat ik hem niet volle gas kan laten brandden. En dus moet gaan klote met de hoogte van de lamp of terugschroeven. Wat denken jullie wat de juiste keus is?

    Lumatek 80*80 footprint
    Mars 90*90

    #2
    Ik volg.

    Ben benieuwd naar de antwoorden. Speel met het zelfde idee voor volgend jaar.

    ​​​

    Comment


      #3
      Denk voor de planten niet echt een verschil. Dan moet je kijken wat je eigen voorkeuren zijn daarna. Zelf zou ik voor 97% zeker de mars kiezen, simpelweg vanwege het meer watt voor je geld.

      Comment


        #4
        Ik zou ook voor mars gaan. Mss kan je de ventilatie groter zetten als dat nodig is?

        Comment


          #5
          Ik gebruik geen fans, meer watt voor je geld is niet altijd de juiste keus. Ik denk niet dat de aangegeven voetprint van het armatuur, maar natte vinger werk is van de fabrikant. Maar dat is speculeren, geen idee eigenlijk. Ik draai nu op 150watt, de mars ts1000 zo'n vierkant quantumboard. Als de spreiding al vele male beter zou zijn dan was die perfect. Dus nog 50watt extra kan wel eens genoeg zijn. Wikken en wegen

          Comment


          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Er is ook nog de mars fc3000 (zonder de e) . De ene gebruikt Samsung diodes en de andere Bridgelux

          #6
          Er zijn nu ook donderdag acties van mars dus kan je wel een koopje doen.

          De je kan zelfs smart lampen kopen, kan handig zijn als je de lamp wilt laten meegaan met de zon om vb een plantje voor buiten te laten voorgroeien zonder dat die in lichturen verschillen.

          Of als je van buiten weet hoe snel iets groeid kan je alles al instellen in scenes voor zaailing, groei en bloeifaze.

          Comment


            #7
            ik zat ook te twijfelen voor mijn 80x80 tussen mars en lumatek en ben uiteindelijk voor lumatek (300w ats pro) gegaan en
            ben er tot nu toe erg tevreden over. (heb hem sinds 4 weken in gebruik )ik vind vooral het uiterlijk en bouwkwaliteit beter bij de lumatek
            maar mars is sws ook gwn goed en iets goedkoper



            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              De 200watter was voor jou ook al genoeg geweest, dus geen idee waarom je voor de 300watter hebt gekozen maar goed

            • mrgreenkush
              mrgreenkush commented
              Editing a comment
              ik zat ook te twijfelen tussen 1x1 en 0.8x0.8 tent ben nu voor de 0.8 gegaan met in het hoofd als het te klein was ik de 1x1 nog kan aanschaffen zonder nieuwe lamp te hoeven kopen al moet ik zeggen dat die 300watt in die 0.8x0.8 het ook gwn lekker doet hoor


              en je kan hem ook gwn nog op 75% zetten en draai je rond 225w

            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              πŸ‘ŒπŸΌgood

            #8
            mrgreenkush

            inmiddels 2 maandjes verder.....bevalt de 300W nog en wat gaf de weegschaal aan?

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Een 2maanden kweek vind ik cool, die wil ik ook wel!!!

            #9
            Beetje vreemde opmerking en nog 4 uitroeptekens erbij.......


            Hij was al 4 weken bezig

            Comment


              #10
              Beetje vreemd maar wel lekker, is het tegenwoordig niet woke om leestekens te gebruiken? Waar gaat het heen met de homo-sapien.

              Even voor jou beeldvorming, hoe de fuck moet ik weten dat jou compaan al 4weken bezig is. Ik heb geen glazen bol. Deze gast heeft hier geen kweekverslag. Ik heb een goed idee gaan jullie maar cowboy en indiaantje spelen!!!

              Comment


              #11
              En ik heb ze allebei (gehad)πŸ˜‚πŸ€.

              Enige rede waarom ik nu 2x lumatek ats 200 pro gebruik is omdat 2x fc-e3000 niet past in me kast.

              Maar lichtspreiding van de marshydro is superieur over de lumatek. Dus de fc-e3000 dimmen en laag hangen heeft de voorkeur.
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


                #12
                Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
                Beetje vreemd maar wel lekker, is het tegenwoordig niet woke om leestekens te gebruiken? Waar gaat het heen met de homo-sapien.

                Even voor jou beeldvorming, hoe de fuck moet ik weten dat jou compaan al 4weken bezig is. Ik heb geen glazen bol. Deze gast heeft hier geen kweekverslag. Ik heb een goed idee gaan jullie maar cowboy en indiaantje spelen!!!
                als je met wat interesse leest dan had je geweten dat hij al 4 weken bezig is, dat schrijft hij gewoon.
                Maar goed...ik schat je goed in

                Comment


                  #13
                  Je hebt gelijk ik lees het nu, maar dat doet niks af aan de situatie. Als ik streeds alle posts moet gaan lezen van 2maanden oude draadjes dan heb ik er een dagtaak aan.

                  Comment


                    #14
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ketelhuis View Post
                    En ik heb ze allebei (gehad)πŸ˜‚πŸ€.

                    Enige rede waarom ik nu 2x lumatek ats 200 pro gebruik is omdat 2x fc-e3000 niet past in me kast.

                    Maar lichtspreiding van de marshydro is superieur over de lumatek. Dus de fc-e3000 dimmen en laag hangen heeft de voorkeur.
                    Als ik kritisch mag zijn......als je naar de spec.sheets kijkt van beide lampen is de PPFD map van Lumatek beter. Licht spreiding is absoluut beter.
                    De licht intensiteit van de marshydro is weer vele malen beter t.o.v. de lumatek maar dat kan ook niet anders; 200W versus 300W
                    Vergelijk ik de marshydro e3000 met de lumatek 300W dan zou ik toch echt voor de lumatek kiezen
                    Last edited by Martin1970; 12 August 2023, 08:40.

                    Comment


                    • Ketelhuis
                      Ketelhuis commented
                      Editing a comment
                      Je mag kritisch zijn met alles wat je op het internet vindt maar ik heb praktische ervaring met beide lampen en kan je zeggen dat de lichtspreiding van de mars hydro beter is (ook op 100watt, ook op 150watt, ook op 200watt).

                      Uiteraard ben je vrij het wiel opnieuw uit te vinden maar ik ga ook vooral uit op praktische ervaringen hier op het forum als ze beschikbaar zijn.

                      Verder is de lumatek een prima lamp alleen me planten groeide wat scheef….

                    #15
                    meten is weten......zeggen ze. Er zijn een aantal metingen bekend welke iets anders aangeven, dus heeft niets te maken met het wiel opnieuw uitvinden
                    image.png​

                    Comment


                    • PH donner
                      PH donner commented
                      Editing a comment
                      Ik ben zo benieuwd naar jou strek loze kweek πŸ€“

                    • Kunichika
                      Kunichika commented
                      Editing a comment
                      Die par maps ben ik niet zo van, op youtube staan 2 tuts. Van die gasten wat met zo'n meter aan de gang gaan, ze hebben verschillende metingen. En vinden daar ook wat van. Bekijk die maar eens eventueel
                  Bezig...
                  X