Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke ph meter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke ph meter?

    Korting op 420shop
    Om de ph waarde van mijn bewatering te meten ben op zoek naar een betrouwbare ph meter.
    Graag makkelijk in gebruik en niet te duur.

    Bestaan er ook grond ph meters doe goed werken?
    (Ik heb er een, maar dat is net een gokkast)

    #2
    ik gebruik de Eutech PH2.
    Wel wat duurder maar aut,temperatuur correctie en kalibreren werkt eenvoudig

    Comment


      #3
      Indien je grond pH meter in vloeistof consistente metingen doet dan zou die dat in de grond ook moeten doen. In welke grondsoort ervaar je problemen? In potgrond of in de volle grond?

      Ik heb na me wat ingelezen te hebben een Yiyego gekocht. Met korting voor 45 euro thuisbezorgd. Hier in Italie via Amazon. De prijzen op internet variëren overigens enorm. In Nederland blijkt de merknaam voor dit Chinese product niet te bestaan. De meter is ongeveer identiek aan de pH-Meter PCE-PH 18 .

      Doorslaggevend argument was dat deze meter, met opschroefbare metalen tipbeschermer, bij mij ook in de soms rotsige volle grond te gebruiken is zonder de gevoelige tip te beschadigen. En een grond pHmeter heb ik echt nodig omdat de verweerde kalk/kleibodem hier een standaard pH van 8.1 heeft. Zoals gezegd is de meting in homogeen gemaakte vloeistoffen zeer consistent (reproduceerbaar). Je kan hem via bluetooth op de smartphone uitlezen en desgewenst een logboek bijhouden.

      Is ook voorzien van temperatuurmeter zodat je desgewenst kan corrigeren. Hoewel ik daar binnen het relatief smalle temperatuurspectrum van de hennepteelt niet echt een noodzaak toe zie.

      Comment


        #4
        ik verkoop de Milwaukee meters regelmatig prima prijs/kwaliteit verhouding

        https://www.nomercyshop.nl/index.php...roduct_id=2163
        https://www.nomercyshop.nl/index.php...roduct_id=1753

        No Mercy Supply - No Mercy Shop

        Comment

        Bezig...
        X