Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Infrarood verwarmingspaneel ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Infrarood verwarmingspaneel ?

    Korting op 420shop
    Onder het mom van elke besparing is er 1.
    Zit te denken om mijn 1000 watt olieradiator te vervangen voor een 750 watt infraroodpaneel om de ruimte waar alles in staat tussen de 19-21 graden te houden in deze koude dagen.
    De olieradiator kan dit makkelijk aan, mijn vraag is of het infraroodpaneel met 250 watt minder dit ook zou lukken.
    Laat ik het zo zeggen, is er hier iemand die met deze panelen ervaring heeft ?
    Infrarood verwarmt ja iets anders als convectie.
    Alvast bedankt.

    https://www.infraroodverwarmingstore...er-750wat.html

    #2
    Is dat geen stralings verwarming, als het paneel uit is direct koud?. Plus als de lamp uit is wil je geen infrorooodlicht op uw planten dus weet ik niet of het slim is om uw tent met infroroodlicht te bombarderen (als je lichtlekken hebt).

    Die radiator zal warmte vasthouden dus niet constant aan staan.

    Nuja food for toughts

    Comment


    • Raoul Duke
      Raoul Duke commented
      Editing a comment
      Inderdaad die gedachte heeft bij mij ook al gespeeld, het is mij niet echt duidelijk welke golflengte hier gebruikt word.
      ik lees ergens dat dit geen kwaad kan, maar in mijn ogen is infrarood gewoon infrarood en zullen planten hier op reageren.
      Plus als de warmte direct weg is als ie uit is, dan scheelt dit niks, of ik nu 1000 watt convector of 750 infrarood heb qua verbruik.
      Ik laat het nog eens bezinken.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Welja uw convector zal meer verbruiken maar zal in tijd niet altijd aan liggen dus uw kwh kunnen lager zijn dan uw infraroodverlichting die wel 100% van de tijd aan ligt.

    #3
    Grtz,
    vond deze uitleg
    elektromagnetisch-spectrum.jpg
    https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...H&opi=89978449

    Comment


    • Raoul Duke
      Raoul Duke commented
      Editing a comment
      Interresant stuk lezen, dank u

    #4
    Infrarood zou niet voor stress mogen zorgen maar waarom niet gaan dan voor een veel zuiniger en even veilig laserkacheltje?
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Raoul Duke
      Raoul Duke commented
      Editing a comment
      Geen zin om met petroleum te leuren.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dan maar 500 of 750 watt blazen
Bezig...
X