Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek benodigdheden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek benodigdheden

    Korting op 420shop
    Ik ben van plan binnenkort binnen te kweken en ga daar voor proberen zelf een tent te maken zijn er dingen waar jullie van zeggen daar moet je rekening mee houden hoor ik het graag


    En nog een vraagje over de matteriaalen ik heb me al ingelezen over wat ik nodig heb maar ik weet niet met wat voor vermogen en misschien miss ik nog wat hieronder ff een lijstje van de dingen die ik denk nodig te hebben voor een binnen kweek formaat kweek tent 100 cm × 100 cm × 200 cm

    Afzuiger met koolstoffilter en bediening
    led groei en bloei lamp 600 watt?
    Timer voor de lamp
    Control systeem
    Miss nog een ventilator

    Het word wel een budget kweek ruimte maar wel zo veilig mogelijk


    Er komt maar 1 plant te staan en dit word gewoon een fotoperiode plant hoe groot moet de pot hiervoor zijn hebben namelijk vorige keer in de vollge grond geteeld

    Als jullie me kunnen helpen met mijn vragen zou dat fijn zijn 😁😁

    #2
    Hmm, 1 plantje maar!!

    Oftewel hoeveel ben je nodig tot de volgende oogst.

    Led werkt het best met full spectrum, check effe mars hydro lampen, gtools lampen, cosmorrow strips, e science heeft ook strips.

    En dan kijken we wat ze ongeveer opbrengen per watt, bekend voorbeeld is gbars met tussen 1.7/2.2 gram per watt.

    Dus als jij 100 gram rookt tot je volgende oogst, dan heb je net genoeg aan 2 x 50 watt gbar.

    En je zou een 45 liter speciekuip kunnen nemen, met een metalen scroggaas er boven.

    Wacht effe verdere reacties af.

    Comment


      #3
      Wat is de reden dat je de tent zelf wil maken? Lijkt me nogal veel werk, duur, misschien onhandig in gebruik en een grotere kans op lichtlekken.

      Een tent van 100cm bij 100cm lijkt me ook heel erg groot voor 1 plant. Dan kan je wel 5 maanden gaan voorgroeien om hem vol te krijgen en dat lijkt me veel energie kosten

      Denk beter je plan herzien zoals Rrep hierboven zegt, eert kijken hoeveel wiet je wil. Daar de grootte van je tent op basseren en vervolgens checken welke lamp daar het beste bij past. Verder kan je je dan door een growshop laten adviseren voor wat je dan allemaal nodig hebt.

      Snap dat budget een dingetje kan zijn. Maar goedkoop kan uiteindelijk ook duurkoop zijn..

      Succes!
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Milano
        Milano commented
        Editing a comment
        Ik heb de afmetingen van de kweektent gebaseerd op de groei van de vorige fotoperiode planten die werden 2m + nou weet ik dat ik ze kleiner kan houden maar wil ze graag in de breedte laten groeien. En de reden dat ik er zelf een maak is omdat je hem dan met je eigen afmeting kan gebruiken wat voor afmetingen zouden jij gebruiken voor 1 plant


        En over je kwestie over de oogst ik rook ong 50 gram per maand dus daar moet ik indd een beetje rekening mee houden maar een gemiddelde oogst van 200 250 grams is prima denk ik

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Koop dan gewoon een tent van 120x60 met een 300w lamp dan heb je elke 3-4 maanden 3-400gr

        Weet niet waar je je vorige plant had groeien, maar als dat buiten was is dat niet te vergelijken met binnen.

        En waarom 1? Je bespaard tijd door wat meer te zetten, sneller de kiet vol sneller roken. Win win dacht ik zo🤷🏼‍♂️

        luchtfietser heeft volgens mij nog z’n tentje te koop en een lampje… mss iets om over na te denken🙃


        Succes dr mee
    Bezig...
    X