Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek

    Korting op 420shop
    Na lang nadenken heb ik besloten om een binnen kweek op te stellen nou is het mijn eerste binnenkweek dus ik weet niet wat ik moet verwachten ik was eerst van plan om een kweektent te maken uiteindelijk besloten er een aan te schaffen en ik heb me al goed ingelezen maar er zijn vast dingen die ik vast vergeten ben

    Afmetingen kweektent 80×80×180 cm
    aan kweeklamp zat ik te denken aan de mars hydro ts1000 led
    met een prima klima mini afzuiger van 185 m³/h
    een ventilator van 15 watt
    Is een warmte mat nodig denk het wel zoja welke raden jullie aan
    Ik wil graag deze kweek zo veilig mogelijk houden ivm met brandgevaar

    Enige tips en tricks hoor ik graag



    #2
    De tent, lamp en afzuiging is een goede combo.
    Nog een hygrometer kopen om de temp en lv in de gaten te houden. Een koolstoffilter als je wilt dat het niet gaat stinken.
    Qua brandgevaar.. Gebruik stekkerdozen en tijdsklokken van kwaliteit. Geen twijfelachtig elektrische apparatuur gebruiken. Mabo is ook wel iets moois dat je een beetje peace of mind kan geven.
    Warmtemat heb ik geen ervaring mee.

    Veel succes!!

    Comment


      #3
      Nou al terug vergeten dat gaat snel
      Zou pers. een groter capaciteit afzuiger aanschaffen terwijl je bezig bent, werkt nicer (en stiller) en houdt rekening met zo weinig mogelijk (scherpe) bochten. Laat die uitlaat op een luchtverversend gunstig aansluiting op je (ev. actieve) luchtinlaat als in een S-vorm en dan maar (iets) vacuum druk op die ketel.
      Warmtemat (of iets met dezelfde bedoeling) (nl worteltemp. bijsturen) is nodig, zeker wnr winterkweekje. Dan ev bijverwarming met Heattube, elektrisch petroleum laserkacheltje of iets anders watvzuinig werkt en maar eerst de worteltemp. checken, kun je doen door in een pot te boren een 5-10cm vd bodem, temp. sensor in het gaatje en doorduwen met je warmtemat thermostaatvoeler. Zo heb je meteen een min./max. omgevings- en worteltemp. (In/Out) overzichtje.
      Kan sterk de HOTBOX Heatwave aanbevelen want freakte ook qua veiligheid, iets prijziger maar kwaliteit en nu met redelijke korting. Zijn een paar cm kleiner extra safe en je zult staan kijken de nauwkeurigheid.
      https://www.greensell.nl/a-40029157/...m/#description
      Mik op +_20°C worteltemp., min. 18°C omgevingstemperatuur.

      Als je met led is het toch al stukken veiliger dan met de oude hps systemen, denk dan gwn dat water en elektriciteit geen goeie combi zijn, ja check bij mabo en de mind de persoon wat sussen, klein blussertje en rookmelder, rek. houden met erg brandbare zooi en stoned werken of check bij hoe je een verantwoord groeier bent bij kweekadvies ergens vh forum.

      Wat lamp betreft vind zelf Lumatek Attis pro wel lekker gaan maar das ook men enige ervaring , deze zijn nu ook met een redelijke korting bij greensell. Veel succes, eerste paar kweekjes of meer helpt wel degelijk voor een goei start

      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment

      Bezig...
      X