Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek ruimte kweek klaar maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek ruimte kweek klaar maken

    Korting op 420shop
    Beste hobby kwekers, ik ga binnen kort zodra alles bij elkaar is, een kweekverslag beginnen maar voordat we los kunnen mieten we eerst het nodige in huis halen

    Tent formaat is 80×80×180
    afzuiging zat ik aan de g tools de denken of de mars hydro
    Ik zat ook te denken aan 2 clipfans aan te schaffen
    Als lamp ga ik voor de mars hydro ts1000
    ik ga potten gebruiken van flexa stoffen pot 19L

    Hierbij heb ik de vraag zijn 2 clipfans genoeg om de juiste lucht verplaatsing te krijgen. Ik zie veel mensen gebruik maken van een actieve inlaat is zoiets noodzakelijk of zijn 2 clipfans van 30 wat fz genoeg

    Als ik weer iets bij toegevoegd heb dan plaats ik dat hier bij

    en oja ik heb al een aantal zaadjes besteld als jullie hier ervaring mee hebben i.v.m stabieliteit
    3× barney's farm peyote critical
    3× og kush kera seeds
    3× white widow kera seeds
    3× gorrila glue kera seeds
    allemaal feminized


    En ik Had nog wat zaadjes van de laatste buiten kweek
    2 keer white widow auto van buddha seeds
    1 keer purple haze feminized

    Als jullie suggesties hebben ik hoor ze graag
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Succes

    Comment


      #3
      Niet de Mars Hydro afzuiging nemen. Daar zijn er bij mij al 2 van kapot gegaan in 1,5 jaar.

      Ik had er misschien nog garantie op kunnen claimen maar ik had geen zin in een derde kapotte dus heb de G-Tools onlangs gekocht en de Mars Hydro afgeschreven.

      De TS1000 lamp van Mars Hydro heb ik er 2 van en tot nu toe geen klachten over.

      Voor zo'n kleine tent lijkt me 1 clip fan wel voldoende, 2 kan geen kwaad maar maakt wel weer meer geluid.
      Last edited by norseman; 3 January 2024, 15:40.

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Geen klachten van de afzuiging

      #4
      Actieve inlaat is handig bij lv en temp problemen, zomers in combi met airco.

      Tevens een filter tegen rook/stof/beestjes.

      Dus zelf weten.

      Comment


        #5
        Ik kweek op 120 met 2 clip vent en 550m3 softbox een inlaat passief zonder ventilator erin werk prima bij mij

        jij kan het er met 1 wel van af brengen denk ik
        mag je een inlaat aanbrengen ?

        anders misschien 2 net boven gewas niet direct erop

        ik vraag me meer af hoe je in een 80x80 12plante in 19l kwijt kan ? Of hoeveel ga je erin zetten zie het nergens staan

        Comment


        • Milano
          Milano commented
          Editing a comment
          Er komen 4 planten in t staan ik zat te denken om 1 clipfan aan te schaffen en die ergens halverwege te gaan hangen en dan heb ik altijd nog 1 ventilator exstra staan mochte ze teweinig co2 krijgen zet ik die er bij neem aan dat 2 ventilatoren genoeg lucht circulatie creeren

        #6
        Vandaag zijn de afzuiger en de kooolstof filter binnen gekomen
        als afzuiger ben ik gegaan voor de g tools 400m³
        en als koolstof filter van 350m³ is inderdaad aan de kleine kant maar was een leuke aanbieding van nomercy 20 euro voor een koolstof filter ben blij als hij 1 ronde mee gaat

        Waar ik niet opgelet had was de langte van de koolstoffilter maar het past precies in de tent
        Attached Files

        Comment


        • norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Die filter is prima volgens mij. Dat het filter een hogere waarde moet hebben dan de ventilator gaat vooral op als je de ventilator op vol vermogen laat draaien. Met dit formaat tent en LED hoef je die afzuiger toch nooit op vol vermogen te draaien.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Overwegen een vlgnd filter aankoop, ev een kleiner (korter) formaat. Dan kun je de airflow meer in een gunstige s-vorm laten vloeien en ben je zeker dat alles steeds in een ruk ververst wordt als je de inlaat haaks op de uitlaat fixt.
          Progarden kokosfilter vind ik uitstekend meuk

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Alleen filter in de tent misschien?

        #7
        Heb je al een ontvochtiger? Of blaas je naar buiten?
        (belangrijk om in bloei de vochtigheid laag te houden)

        Comment


        • Milano
          Milano commented
          Editing a comment
          Ja ik snap je maar als er continu lucht word uitgeblasen dan valt dat toch wel wat mee
          Hoe hadt jij t anders gedaan. Het is voor mij de eerste binnenkweek nouja dan tel ik die ik voor t raam had nii mee hahah
          Dat heeft iedereen geprobeert

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Zout?

          Denk richting airco.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Ik had vorige kweek via een kantelraam zooon doel voor mobiele airco’s gebruikte waar ik de uitlaatbuis door deed.

          Nu die doeken werken langs geen kanten.

          Stel nu als je een raam hebt en daar een houtenplank aan bevestigd (met vb isolatie aan). En daar een gat in maakt zodat uw uitlaatbuis bevestigd, dan is dat vele malen beter. En een gordijn dat het niet opvalt voor de buren😉.

          Of zoals reppel zegt een airco dan heb je twee vliegen in 1 klap (warmte en vocht weg vb voor op een warme zolder in de zomer) (maar een airco laten draaien met open raam doer ook niet veel natuurlijk). En als het een split unit is kan je zelf met CO2 werken maar een airco verbruikt wel veel elektriciteit.

          Of stel in de winter vochtige lucht buiten maar je wilt dat je kamer niet volledig afkoelt door het raam open te zetten, dan wil je dat de buis goed past en enkel via daar lucht weg gaat. Of natuurlijk een ontvochtiger plaatsen.

        #8
        Ik heb de kweeklamp ook al besteld mars hydro ts 1000 is het inderdaad geworden nu wachten tot hij binnen is van no mercy shop
        weet iemand wat de gemiddelde oogst is van de mars hydro ts1000 gpw. En weet iemand als je een mars hydro besteld krijg je de ophang beugels er ook bij

        Comment


        • Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Met de quantumboard leds van tegenwoordig gemiddeld 1gr/watt. Ophangzooi zit erbij

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Waarom niet rechtstreeks. Staat op hun website vermoed ik wel zeer lichte lamp

        • Milano
          Milano commented
          Editing a comment
          Miss wel een wat lichte lamp klopt maar een begin moet er wezen mocht ik na een aantal rondes denken dat hij te licht is dan koop ik er miss nog een lumatek 300 watt ofzo

        #9
        Zal daarlijk thuis even een foto maken hoe ik de buis heb lopen dan naar t raam toe zeg maar

        Comment

        Bezig...
        X