Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brom-vrije, goedkope fan-controller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Brom-vrije, goedkope fan-controller

    Van een "controller" verwacht ik dat 'ie iets regelt ofwel onder controle houdt. Die variac is geen controller, maar een regelbare trafo. Om daar een controller van te maken heb je een thermostaat nodig - en een schema dat ik niet zogauw kan bedenken.

    In mijn huidige opzet zou zo'n variac alleen geschikt zijn om de tweede toegevoegde gloeilamp te vervangen.

    Comment


      #32
      Re: Brom-vrije, goedkope fan-controller

      Alle gekheid op een stokje, wat is nu eigenlijk het nut van heel zulk systeem.

      Het meerverbruik van de lamp en al wat je tot nu toe nodig had is duurder dan een degelijke fancontroller die je geen gebrom geeft.

      Kwa veiligheid vind ik een gloeilamp nutteloos laten branden niet echt verstandig. Al vind ik het persoonlijk geweldig dat sommige mensen dit kunnen uitdokteren, moet je mijns inziens alles prijs / kwaliteit bekijken. Al brand die lamp maar 10 minuten, ze wordt gloeiend heet. Ook zal er sowieso luchtcirculatie zijn waar die lamp staat. Een hier of daar opvliegend papiertje, is genoeg om de keet in de fik te zetten.

      Of in jou geval zwart geverfde lamp, die valt nog minder op, 10 sec onoplettendheid en je legt er ooit eens iets bovenop of tegen.

      Ook al vind ik het een knap bedacht systeem. Vindt de alternatieven voor een veilige, iets duurdere fancontroller in aankoop(maar veel zuiniger in gebruik, veel beter.

      Wat je hier doet houd veel risico's in, erg gevaarlijk als je het mij vraagt.

      Grtz Cors
      Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

      Comment


        #33
        Re: Brom-vrije, goedkope fan-controller

        @Corsaxx: Je lijkt nogal zeker van dat meergebruik. Wil je dat even voorrekenen?

        Hoe heet denk je eigenlijk dat een lamp wordt die op een kwart van zijn vermogen werkt? Brand door opvliegende blaadjes? Je ziet ze vliegen man.

        Comment

        Bezig...
        X