Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies Kweekruimte

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies Kweekruimte

    Korting op 420shop
    Hi All!

    Ik ben bezig met het inrichten van een kleine ruimte. De hoogte is beperkt, oppervlakte is ong 1m2. Met toppen en een kortere groei ga ik de plantjes laag proberen te houden. Temperatuur kan ook een uitdaging worden.

    Dit heb ik ingedachte:

    Cooltube 400W + VSA + Relais
    Boxafzuiger 250m2
    Filter 300m2

    Lucht gaat via het filter naar de cooltube en vervolgens naar de afzuiger (en dan naar buiten). Afzuiger trekt de lucht dan door het filter en de lamp naar buiten.

    Hebben jullie nog tips welke VSA en relais ik nodig heb? En de afzuiger, zou die nog een stapje hoger moeten of niet (inhoud van het hok is 2,5m3)?

    Verder heb ik links achter-onderin een inlaat, de het filter komt rechts voor-boven te hangen voor de afzuiging.
    Last edited by RollUp; 20 July 2011, 17:43.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    #2
    Re: Advies Kweekruimte

    Ziet er netjes uit, ik denk dat een cold tube met deze temperaturen een goede oplossing is tegen een te warme omgeving.
    Probeer wel eerst je uitblaas te vermengen met buitenlucht voordat je uit blaast, rechtstreeks uitblazen naar buiten heeft mij dit voorjaar de das om gedaan.
    Je kan ook uitblazen in een andere ruimte en daar een raampje open zetten (werkt erg goed).
    Een kleine ventilator in de kweekruimte werkt ook erg goed om de plant stevig te maken zodat de plant mooi breed kan groeien.

    Wat ik echter niet snap is het volgende: je schrijft dat je ongeveer 1 m3 hebt aan oppervlakte, ook schrijf je dat je beperkte ruimte hebt kwa hoogte.
    Vervolgens zeg je dat je kweekruimte een inhoud heeft van ongeveer 2,5 cub.
    Volgens mijn berekeningen zal je kweekruimte dan dus 250 cm hoog moeten zijn en 250 cm hoog is geen beperkte hoogte.

    Greetzz Coen..

    Comment


      #3
      Re: Advies Kweekruimte

      De uitgaande lucht gaat na de 'mechanische ventialtie' door het dak. Hopelijk is dat voldoende menning, die afzuiging draait ook altijd rustig.

      Ja, ik snap dat je berekeningen anders suggereren. Ik doe het op zolder, ik heb dus een aflopend dak. In het begin is het 1.90m en loopt naar 50cm (diepte bijna 2,9m) . Dus ik kan de eerste 1m2 gebruiken, daarna wordt het echt te krap. Ook omdat ik een verhoogd vloetje heb moeten maken. Effectief heb ik dan 1.60m in het begin en een meter verder heb ik nog 1,25m. Ik zou eventueel ook een achterkant kunnen maken om het echt een hok te laten zijn van 1m2. Snappie?

      Ventilator ben ik inderdaad ook van plan.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: Advies Kweekruimte

        Ik hoop dat je op die manier niet te veel tegendruk gaat krijgen op je mechanische ventilatie en dat de ventilatie van je huis niet in het geding komt.
        Eventueel eerst even testen, simpelweg de ventilatie van je kast voluit aan zetten en dan wat rook inblazen in een afzuigpunt van je mechanische ventilatie.

        Greetzz Coen..

        Comment


          #5
          Re: Advies Kweekruimte

          Thnx voor de tip, ga ik zeker doen! Kleine moeite natuurlijk...
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #6
            Re: Advies Kweekruimte

            kies gewoon een klein soortje dan heb je nergens last van (qua hoogte dan he)

            Comment


              #7
              Re: Advies Kweekruimte

              Als ik Jou was zou ik er ff wat werk van maken en een afgesloten,luchtdichte ruimte maken...Je filter en afzuiger zijn wel goed,naar mijn inziens....maar een luchtdichte gefilterde ruimte is wel Verstandig ivm beesjes,geurverspreiding en klimaatcontrole.....Heb je eigenlijk een actieve inlaat? Dat was mijn fout in het begin...ik had geen fan om lucht in te blazen...en dat scheelde bij best veel,qua temp en lv...Succes,het plakt een beetje...

              Comment


                #8
                Re: Advies Kweekruimte

                Hey Rollup,

                Ga ook voor een toevoer boven in je hok. Wanneer je onder in je hok je toevoer hebt stroom de koude lucht direct langs je plantjes. Oftewel, ze staan dan op de tocht. Koude lucht stroomt altijd omlaag dus wanneer je je toevoer aan de overzijde van je afvoer maakt zul je een mooie luchtcirculatie krijgen en staan de planten niet op de tocht.

                Succes met je kweek,
                Grtz Q

                Comment


                  #9
                  Re: Advies Kweekruimte

                  Closed
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment

                  Bezig...
                  X