Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in terrarium?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken in terrarium?

    Korting op 420shop
    Yo misschien rare vraag maar kun je ook wietplanten kweken in een glazen terrarium, of wordt dat te benauwd voor de planten?

    Het is een hoog terrium (1 meter 20 ofzo) en er zit 1 vitting in voor een peertje maar je kan daar natuurlijk hele speciale lampen in doen als je dat wilt. Er zitten 2 ventilatie roosters in.

    1 Kan dit sowieso
    2 gaan ze niet teveel stretchen als er (maar 1 lamp in zit).

    Graag tips


    Greetz, een amateuristische en zeurende en beginnende FCZ FCZ

    #2
    Re: Kweken in terrarium?

    Hey FCZ-FCZ
    Probleem 1: glas, dus er kan licht door. Wanneer je plant moet slapen (donker) gaat hij stressen door het licht. Niet goed dus.
    Probleem 2: waar bevinden die ventilatieaten zich? Het best plaats je invoer onderaan en afvoer bovenaan. Glas is niet de allermakkelijkst te bewerken materie.
    Probleem3: reflectie van het licht. Glas dus geen reflectie.

    Ik raad je aan zelf een kastje te zoeken in de kringloopwinkel, ebay, tweedehands, ...
    Dat kan je naar eigen smaak inrichten.
    Lees nog veel.
    Ik ben ook nog een beginner, maar heb de voorbije maanden erg veel geleerd door enkel te lezen.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #3
      Re: Kweken in terrarium?

      Ja ik probeer alles goed te volgen, ben ook al een stuk wijzer geworden in die paar dagen.

      In iedergeval bedankt bro

      Cheers

      Comment


        #4
        een maat van mij heeft da eens geprobeerd en da tammelijk goed gelukt ze
        hij heeft wel de ruitjes beplakt met folie van die wit/zwarte en hij had er 3 lampen in hangen dus het is wel mogelijk en voor de aanvoer en afvoer van lucht is het ook vrij handig aan gezien je al luchtroostertjes hebt
        My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

        Comment


          #5
          Jou maat heeft dus gezorgd dat er geen licht meer van buiten in kan. Dan heb je dus hetzelfde als een gewoon kastje en kan het dus wel. Ook zorgt dat folie voor reflectie, dus dan lukt het prima
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment

          Bezig...
          X