afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Foxy
    Stoner
    • Jul 2011
    • 20

    #1

    afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Zou graag een complete kweektent kopen van (SECRET JARDIN DS120 )


    Ik las dat de RUCK BUISVENTILATOR RK 100 L - 265 M afzuigt ???
    Is dit niet een beetje te weinig voor een oppervlakte van 120x120x180 cm ?

    Mvg, FOXY
  • mathijs
    Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2010
    • 649

    #2
    Re: afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

    Die hele set gaat nergens over, de afzuiger is inderdaad te klein, daar zou ik minstens 350 m3/uur voor adviseren, maar het 75m3/uur koolstoffilter dat erbij geleverd wordt slaat natuurlijk helemaal de plank mis, die is zelfs te klein voor die afzuiger die erbij zit.
    Dat wordt dus een veels te warme, een uur in de wind stinkende kweek, als het al tot stinken komt en niet gewoon daarvoor ophoud. Goedkoop is duurkoop dus.
    Last edited by mathijs; 6 August 2011, 17:28.

    Comment

    • monty
      Banned
      • May 2009
      • 11215

      #3
      Re: afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

      Om aan de C02 behoefte van de planten te voorzien moet je ruimte 1 x per 3 minuut van verse lucht worden voorzien. Dus lengte x breete x hoogte x 20. Echter dit is doorgaans bijlange na niet genoeg afzuiging om je temperatuur laag genoeg te krijgen.

      Als vuistregel voor je afzuig capaciteit voor je warmte geld:

      Neem de helft van het wattage van je lamp (HPS) en tel daar 20 % van het wattage bij op.

      Bijvoorbeeld:

      Een 600 wat lamp, 600/2=300+120=480 m3/h

      Een 400 wat lamp, 400/2=200+80=280 m3/h

      Comment

      • Foxy
        Stoner
        • Jul 2011
        • 20

        #4
        Re: afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

        Zie je wel, ik dacht ook dat die setup geen reet klopte
        Zal proberen met de eigenaar van de shop een goede setup op te stellen voor de tent, als het niet gaat dan zal ik wel in een andere growshop een degelijk tentje bestellen...
        Bedankt voor de informatie ! Echt Toppie

        Comment

        • mathijs
          Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2010
          • 649

          #5
          Re: afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

          Ik zou het ergens anders bestellen, want daar hebben ze geen verstand van zaken zo te zien.

          Comment

          • Foxy
            Stoner
            • Jul 2011
            • 20

            #6
            Re: afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

            Zal ik zeker en vast doen Mathijs

            Comment

            • mathijs
              Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2010
              • 649

              #7
              Re: afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

              Heheh, anders trap je nog in hun lokkertje ook. Stel je voor dat je zonder vooronderzoek zo'n setje bestelt, dan ben je nog gedupeerd ook.

              Comment

              • Foxy
                Stoner
                • Jul 2011
                • 20

                #8
                Re: afzuigvolume voor kweektent, te licht of zeer goed ?????????

                Idd.
                Zal mijn tentje wel ergens anders bestellen...
                Het zal iets duurder zijn maar dan is het wel top materiaal.
                Bedankt voor jullie informatie !
                Grts, Foxy

                Comment

                Bezig...