Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur stijgt in de loop van de middag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Temperatuur stijgt in de loop van de middag

Korting op 420shop
    Ik merk dat in mijn tent de temperatuur vanaf een uur of 4 gaat oplopen met enkele graden, tot de lichten uitgaan. Dat terwijl de omgevingstemperatuur redelijk stabiel blijft.

Niet dat ik nou denk dat dit een probleem is, maar ik ben benieuwd naar de reden achter het patroon. Hoe kan dit komen? Ik voorzie jullie graag van extra details

Screenshot_20250120_200206_Home Assistant.jpg

De RV:

Screenshot_20250120_195733_Home Assistant.jpg
    Attached Files

als je thermostaatknop op je radiators hebt is t wel te verklaren waarschijnlijk gaat de cv aan om 4 uur als t water in de radiators onder de zoveel graden is laten die thermosknoppen beetje warm door als
    vorst bescherming

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of alleen al de buizen.

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      De omgevingstemperatuur blijft juist relatief stabiel. Zie de oranje lijn in de grafiek. Bovendien komt er geen CV radiator of buis in de buurt

Scheelt 1 graden als ik het goed heb?
    ik zal er niet druk om maken. De rest is mooi stabiel

Comment

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Het scheelt soms ook meer dan 1 graden maar 2 of 3.

En zoals ik al had gezegd maak ik me er niet druk om.

Ik ben gewoon benieuwd waar het patroon vandaan komt!

Hoe komt het dat de temperatuur in de tent stijgt, terwijl die erbuiten gelijk blijft?

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ik vind het ook raar, kun je je stroom meten van de lamp? Het lichtnet wisselt nog wel eens van 220/240v en dat de lamp dan iets feller gaat branden? Ik weet het ook niet

• norseman
      norseman commented
      Editing a comment
      Lijkt me ook sterk dat dat ieder dag precies rond 16u gebeurt

Ik heb zelf wel een soort theorie en dat is dat de planten door het uitademen van vocht de ruimte afkoelen. En dat de verdamping van de planten vanaf 16u gaat afbouwen naar de nachtrust toe..

Maar dat is maar een theorie van iemand die er geen verstand van heeft. Ik hoop dat er mensen zijn die dat wel hebben..

The movement of water from the roots through the leaf system of the plant is called transpiration. Every indoor cannabis plant does this — more when the lights are on, less when the lights are off.
      Last edited by norseman; 21 January 2025, 14:11.

Ik snap dat lezen moeilijk is.

Maar ik denk dus niet dat het een probleem is en ik maak me er ook niet druk om.

Het komt ook niet door de CV, want de omgevingstemperatuur blijft gelijk.

Ik ben gewoon benieuwd naar het fenomeen

Comment

Misschien de omgevingstemperatuur dat de cv net aanslaat maar ik zou er niet wakker van liggen.

Nee geintje hoor, ik weet het gewoon niet. Iets in je tent produceert kennelijk warmte steeds op dezelfde tijd. Mogelijk de pomp?
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Haha, nou ja het zijn geen waterpompen van Van Heck🤣

Ik denk dat ik alles ín de tent verder kan uitsluiten. Dus dan moet dat wel betekenen dat de dames zelf heet worden..

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ow ja dat kan ook nog natuurlijk!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb hetzelfde fenomeen in mijn voedingsvat. Het water gaat erin met 14°C, mijn ruimte is 22°C. Toch wordt het water uiteindelijk 25°. De reden weet ik inmiddels.. de circulatie pomp geeft warmte af, meer dan genoeg om 230 liter met 5°c te verwarmen

Verzet de klok 1 uur en kijk of het mee gaat.

Comment

• norseman
        norseman commented
        Editing a comment
        Dat is wel een goeie... ga ik over nadenken.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Volgens Lr2 merken ze niks van 15 minuten verschuiven per keer.

Het is ook duidelijk te zien in de blad VPD. Die stijgt op eem geven moment tot richting de 1800. Dat betekent lage luchtvochtigheid en hoge temperatuur.

Screenshot_20250121_195207_Home Assistant.jpg

Comment

Wat een apart verschijnsel!
        Hoe zit het met je afzuiging, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Dat lijkt me toch sterk. Dan zou de luchtvochtigheid moeten stijgen in plaats van dalen. Bovendien trekt hij de zijkanten van de tent lekker naarbinnen dus zeker geen gebrek aan vermogen.

Ok, nou ik ben zeker geen expert maar zou je afzuiging te hard kunnen staan?

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Naar mijn idee niet en de doorstroom is ook goed. Als ik meer lucht de tent in laat dan verwijnt de onderdruk waardoor er geurtjes ontsnappen. Heb ik uit ervaring ondervonden

Nieuw idee, misschien ligt het aan CO2?

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          In welke zin zou het aan CO2 kunnen liggen naar jou idee?

Als CO2 gehalte stijgt krijg je broeikas-effect en stijgt de temperatuur. Waterdamp draagt daar overigens ook voor een groot deel aan bij... dus daar heb je je antwoord (denk ik)

Last edited by HarrieHigh; 24 January 2025, 16:42.

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          🤣🤣🤣

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Nou dan moet ik maar een paar boeren gaan uitkopen in de buurt ofzo. Op zich genoeg opties, maar de financiën moet ik over nadenken. Misschien is een paar bomen planten dan makkelijker?

hahaha, gekkigheid man. Maarreuh, hoe staat het met de inhoud van je tent?

Comment

Bezig...
      X