Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

    Korting op 420shop
    Zoals ik heb begrepen moet de aanvoerlucht minder krachtig zijn als de afvoer.
    Weet iemand hiervoor een berekening kwa ruimte en capaciteiten van de aanvoer en afvoer??

    Mvg. Sampie

    #2
    Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

    Als de aanvoer krachtiger is dan de afvoer, dan krijg je een overdruk in de kast, waardoor er stank kan lekken door de kieren. Da's eigenlijk het enige probleem.

    Als je aanvoer maar tussen 0 en de afvoer inzit heb je nooit een probleem. Ikzelf heb een aanvoercapaciteit van 0: een passieve inlaat.

    Comment


      #3
      Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

      Hallomet een passieve uitlaat is uiteraard niets verkeerd maar mijn verhoudingen zijn ongeveer 1 op 2.Mijn afvoer is 220 kub en mijn toevoer 100 kub. Een beetje extra verse zuurstof zal je planten alleen maar goed doen.Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

        zolang je geen overdruk hebt en je temp goed hebt is het goed
        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

        Comment


          #5
          Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

          als je de aan en afveor regelt,met softboxen,of ufo,s.neem er dan 2 van het zelfde merk.het antwoord is al gegeven,je moet op de helft gaan zitten.dus 1000 cub afzuiging,dan 500 cub actieve inlaat.maar in de winter is het een heel ander verhaal.als je de lucht direct van buiten wil halen,zal je je afzuiger en actieve inlaat,op een kastje aan moeten sluiten,dit kastje houd dan ook rekening met de temperatuur.doe je dit niet dan word de kweekruimte te koud

          Comment


            #6
            Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

            intersannte topic moet hier ook nog mijn termostaat installeren en blijkbaar zal ik ook een
            actieve inlaat nodig hebben om mijn temperatuurschommelingen nie te hoog zouden zijn


            mvg green

            Comment


              #7
              Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

              wat bedoel je dat je in de winter zowel je inlaat als uitlaat op een kastje moet monteren ?

              Comment


                #8
                Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

                Anders zuigt je uitlaat alsnog koude lucht door de inlaat naar binnen, lijkt mij. Het kastje regelt dan de temperatuur in je tent doormiddel van veel of weinig verse (koude) lucht. Als jij alleen je inlaat regelt en de uitlaat volle toeren laat draaien..dat werkt niet. Heeft geen zin.

                Je hebt van die controllers (kastjes) waar je de in- en uitlaat op aansluit, dan kan je de gewenste temp instellen en zelfs de onderdruk laten regelen. Kost 125 euro meen ik.

                Comment


                  #9
                  Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

                  dat is het voordeel van al die groothandels in nederland,goed spul voor een lage prijs,kastje kost iets meer dan 125 euro maar zorgt ervoor dat met de lampen aan,de temperatuur in de groei,op 25 graden blijft en in de bloei op 28 graden.zijn de lampen dan uit,dan zuigt ie veel minder verse lucht aan.is geen probleem voor je plant,want die gaat dan slapen.nog mooier is als het kastje ook een kachel aanstuurt die het verschil tussen dag en nacht regelt.

                  Comment


                    #10
                    Re: Het krachtverschil tussen de aanvoer en afvoer????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Magnem View Post
                    Anders zuigt je uitlaat alsnog koude lucht door de inlaat naar binnen, lijkt mij. Het kastje regelt dan de temperatuur in je tent doormiddel van veel of weinig verse (koude) lucht. Als jij alleen je inlaat regelt en de uitlaat volle toeren laat draaien..dat werkt niet. Heeft geen zin.

                    Je hebt van die controllers (kastjes) waar je de in- en uitlaat op aansluit, dan kan je de gewenste temp instellen en zelfs de onderdruk laten regelen. Kost 125 euro meen ik.
                    Je kan ook je fancontroler een stekkerdoos laten aansturen dwaar de in en uitlaat beide op draaien, Als de fancontroler dan langzamer wil gaan afzuigen omdat de temp zakt dan draait en dus meteen beide langzamer, de in en de uitlaat, twee controlers kopen is dan overbodig daar beide evenveel gedimt worden.

                    Comment

                    Bezig...
                    X