Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spider Farmer GGS serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Spider Farmer GGS serie

Korting op 420shop
    Spider Farmer GGS-serie review

Strak ontworpen ecosysteem met veel potentie, maar flink beperkt door zwakke prestaties (o.a. bevochtiger) en gebrekkige automatisering. Positief: installatie is makkelijk, de app werkt goed, en CO₂-dosering via de GGS-controller functioneert prima.

Spider Farmer 6L luchtbevochtiger – Te zwak voor kleine tenten
    Gebruik deze luchtbevochtiger in een tent van 2.8 m², maar hij krijgt de RH niet boven de 60–65%, zelfs bij continu gebruik.
    • Plastic voelt goedkoop
    • Deksel sluit niet goed
    • Mist-output is onbetrouwbaar (soms geen nevel ondanks dat hij aan staat)
    Positief: werkt stil en reageert op de RH-instellingen van de GGS-controller, maar dat is dan ook alles.

Cijfer: 2/5

Spider Farmer AC-10 controller – Geen slimme schakeling per sensor

De AC-10 ziet er netjes uit en werkt stabiel, maar je kunt geen stopcontacten schakelen op basis van sensordata (zoals bodemvocht of temperatuur).

Geen slimme logica, alleen simpele tijdschema’s. Grote beperking voor wie wil automatiseren.

Cijfer: 2.5/5

Spider Farmer Clipfans – Simpel en degelijk, maar geen individuele controle

Twee fans gekocht. Ze werken stil en blazen prima, maar ze kunnen alleen tegelijk aan of uit — dus geen aparte aansturing mogelijk via controller of app.

Cijfer: 3/5

Spider Farmer GGS app – Vlot maar beperkt in functies

Installatie en koppelen van apparaten gaat soepel. App werkt snel en stabiel.

Minpunten: toont verkeerde dag van de week, en geavanceerde automatisering ontbreekt.

Cijfer: 3.5/5

GGS CO₂ & RH/Temp Sensor – Nauwkeurig en werkt goed met dosering

De metingen zijn over het algemeen betrouwbaar. Sensor reageert snel en werkt goed samen met CO₂-dosering via de GGS-controller.

Let op: temperatuurmeting is gevoelig voor warmtebronnen in de buurt.

Cijfer: 4/5

Ondanks alle negatieve info.. ik ga er wel mee werken.. tenslotte was ik toch een flink bedrag kwijt en om dat nu zo aan de kant te gooien is ook wat. Zit er wel aan te denken om toch om een gedeeltelijke terugbetaling te vragen, met name voor de bevochtiger, andere optie is dat ze me de 16l variant leveren. Mocht ik hier iets in bereiken laat ik dat zeker weten.
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Handige info bedankt

Comment

Echt heel grappig om te lezen dat de SpiderFarfmer GGS uitmuntend werkt met Chinese, merkloze lampen maar met SpiderFarmer lampen regelmatig diverse issues geeft... SF lampen gaan niet volledig uit, flikkeren bij 100% vermogen en dimmen in stapjes (weliswaar ieder percentage instelbaar maar het gaat niet zo smooth als met merkloze lampen). De oorzaak? Dat weet ook SpiderFarmer niet..

Overigens een flinke waarschuwing... SpiderFarmer fabriceert zelf geen spullen, het is een brandlabel voor Chinese apparatuur van diverse merken (ik heb van een aantal dingen inmiddels de fabrikant kunnen achterhalen). Dit is op zich helemaal niet erg maar specifiek voor SpiderFarmer geldt dat ze niet van alle apparatuur de ins en outs kennen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld geen handleiding verstrekken, kunnen ze je niet helpen met aansluiten indien je niet 1 van hun voorgestelde aansluitschema's gebruikt en duren software-updates op verzoek weken tot maanden. Hoe ik aan deze info kom? Kijk maar eens in de SF sub-reddit.

Ik heb op de lampen en tent na alles nu van SF, tevreden voor de prijs, dat wel, maar ze zijn nog lang niet op het niveau van bijvoorbeeld Mars-Hydro. Een R&D afdeling hebben ze dus niet (hoewel hun website anders doet vermoeden) en ieder nieuw product vind je dus ook voor een redelijke prijs maar met betere garantievoorwaarden en ondersteuning op Alibaba (niet te verwarren met Aliexpress die meer op de consumentenmarkt gericht is). Nadeel.... levertijden zijn enorm (ondervind ik momenteel aan den lijve) en retourneren is meestal niet mogelijk tenzij er sprake is van een defect, dan sturen ze nieuw spul of je geld terug. Maar ontbinden van de aankoop? Gewoon niet mogelijk.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

Bezig...
      X