Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

    Korting op 420shop
    Hey iedereen!
    Ik heb me net geregistreerd op JD en heb al heel wat dingen bijgeleerd.
    Maar ik heb toch nog enkele bedenkingen waar ik geen concreet antwoord op vind.
    Ik ben van plan om binnenkort een klein kweektentje aan te schaffen met alles erop en eraan (Secret Jardin DR60).
    Alles is min of meer beslist, maar over de afzuiging heb ik toch mijn twijfels.
    Het plan is een 250w HPS op te hangen en af te zuigen met een Ruck afzuiger met 4 snelheden aangezien ik het niet zie zitten om een fancontroller en eventuele bromgeluiden erbij te nemen. Nu had ik gezien dat de afzuiger een maximum debiet heeft van 330m3, maar dit snel zakt naar ongeveer 250m3 met een tegendruk van 100Pa (is dit niet relatief weinig?)
    Zou ik dan voldoende hebben met een koolstoffilter van 250m3 of kan ik best een beetje reserve nemen?
    mvg,
    Tim

    #2
    Re: Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

    filter proberen met zo min mogelijk slang,aan je ufo vast maken.ook je uitblaas slang moet niet te lang zijn,en het liefts zonder bochten.lukt dit je,dan is de combi van je zwaar genoeg.

    Comment


      #3
      Re: Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

      thanks
      Ik heb net even rond gezocht en heb een Rhino filter van 300m3 gevonden, misschien is die iets beter geschikt.
      Had eerst een Carboriginal van 250m3 op het oog, maar die is ook een pak duurder dan de Rhino.

      Comment


        #4
        Re: Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

        filter iets groter dan je afzuiger is altyd goed

        Comment


          #5
          Re: Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

          Die bromgeluiden heb je alleen bij de aller goedkoopste fancontroller.
          Een afzuiger is zeker een goede investering. Van bijv. G-tools hebben ze buisafzuigers met instelbaar minimum toerental(blijft hij int donker ook nog afzuigen, maar dan rustig) en met een ingebouwde thermostaat.
          Je stelt een minimum toerental in en een maximale tempratuur en je hoeft je hele kweek niet naar die afzuiger te kijken.
          Een afzuiger met 4 standen moet je elke dag met de hand regelen. Zodra de lamp uit gaat trekt hij al de warme lucht er ineens uit, als je hem niet tijdig lager weet te zetten. Zet je hem te vroeg lager word het weer te warm.. al met al bergen werk. En zulke heftige temperatuur wisselingen is volgends mij ook best stressvol voor de plantjes.
          Ik spreek uit ervaring, heb zelf eerst ook zo'n "simpelere" afzuiger gekocht bij mijn eerste kweek. Deze heb ik weggedaan en wel een goeie gekocht.. Zonde van t geld.

          Mare veel succes met je kweekie. Op deze site zit je goed.

          Ciao TJ
          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

          Comment


            #6
            Re: Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

            Voor de prijs van zo'n afzuiger met controller kan ik een softbox van 250m3 kopen.
            Is dit dan geen betere investering of gaat die softbox niet voldoende kunnen afzuigen?

            Comment


              #7
              Re: Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

              Na veel opzoekwerk heb ik toch besloten mijn budget met 100 euro te verhogen.
              In plaats van een standaard buisafzuiger ga ik een softbox van 250m3 aanschaffen samen met een SMSCOM fancontroller.
              Zou dit genoeg verluchting voorzien in het kleine tentje 60x60X160 voor de 250W HPS?
              Dan nog een vraagje dat hier eigenlijk niet zo thuis hoort, ik ga maar 1 plant per keer in de tent kweken (in het geval de politie toch eens zou binnevallen). Wat voor formaat van pot zou ik dan best nemen? Ik had er eentje van 20l in gedachte.
              mvg,
              Tim

              Comment


                #8
                Re: Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

                zou er zelf gewoon een aarde bak in maken van 15 cm hoog,hoe meer grond hoe meer wortels20 cm hoog mag ook.

                Comment


                  #9
                  Re: Afzuiging en bijhorende koolstoffilter

                  1 pot van 45l is ook groot genoeg voorje tent
                  + 250kuub softbox is ruim voldoende
                  ik zelf gebruik 250kuub voor Dr 80 (80x80x180) en zorgt voor meer dan genoeg afzuiging
                  als je geruisloos wil gaan moet z'on softbox je al een heel eind verder helpen hoor
                  + afzuigslangen zo kort mogelijk maken + weinig mogelijk bochten + filter rechstreeks op venti aansluiten via hulpstukje ofzo aan de flensaansluiting



                  heb die davin dv 11 gehad die fancontroller en die bromde ook nog altjd tijdens het dimmen ervan
                  je kan ook een variac gebruiken om te dimmen

                  grtz
                  Last edited by zendrfwh; 25 August 2011, 21:18.

                  Comment

                  Bezig...
                  X