Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Koolstoffilter reinigen

Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

wat is de beste manier om je koolstoffilter te reinigen? Alleen stofzuigen lijkt me niet genoeg? Kan je de filterdoek ook wassen?
    Last edited by Blazingbotanist; 22 June 2025, 16:30.

Is wel het enigste wat je kan doen.

Bij pogingen om de koolstof te vervangen, kwamen mensen er achter dat dat niet te doen was.

Dus nieuwe kopen.

MAAR de metalen can filters schijnen langer mee te gaan dan de plastieken.

Comment

• Blazingbotanist
      Blazingbotanist commented
      Editing a comment
      En de filterdoek? Kan die gewassen worden?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Die kan je wassen maar paar centen vervang je m

Sorry hoor maar ik snap deze zuinigheid echt niet. Ik heb veel klanten die er gewoon eentje op achterhand hebben. Zodra je dan iets ruikt kan je meteen het filter vervangen.
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ik heb 10 reserve filters liggen Prima klima 👍🏻

• Blazingbotanist
      Blazingbotanist commented
      Editing a comment
      En waar zeg ik dat ik wil besparen hier op? Wil gewoon na elke kweek hem proper maken..

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Filter kun je makkelijk 3 rondjes zorgeloos gebruiken als je lv niet te hoog is geweest.
      Ik zou me de moeite besparen om dat doek te wassen en gewoon na 3 rondjes filter wisselen als je na buiten uitblaast. Doe je dat niet dan zou ik de filter gebruiken tot je idd wat ruikt.

Ik bestel filterdoek en vervang die elke ronde met wat dubbelzijdige tape en spanband

Iedere drie vier rondes filter zelf vervangen.

Kool vervangen is erg lastig; niet het vullen zelf, maar wel om het goed te laten werken. De kool moet goed aangetrild worden wat je zelf niet kunt

filterdoek.nl 5mm geloof ik
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Na 2-3 rondes naar de ple wel erg geldsmijtweg

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Is het belangrijkste onderdeel van de kweek, daar moet je niet op bezuinigen
      1x per jaar vervang ik gewoon

Ik moest nog even een filter regelen voor een 100x100x220 tent. Iemand een tip? Inline lijkt me het mooiste. Schoorsteenpijp is 11-12 cm.

Baas in eigen brein.

Comment

Grootste winst is om elke draai je filter een kwart slag te draaien.
      Met wat fantasie en door denken zie je de reden.

Ik doe jaren met een filter…..

Comment

• Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Ik denk dat ik het begrijp. Omdat je hem steeds draait krijg je boven geen ruimte door trillingen.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Blaas jij na buiten donner? Ik draai m ok elke x een kwart slag maar speel liever op safe en vervang het als nog na 2/3 rondes. Alles voor een goede nachtrust!

• PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Ik blaas naar binnen met een mogelijkheid om ramen open te zetten (inpandig balkon)
        Bo$wachter
        Het is echt niet nodig om elk jaar een nieuwe aanteschafen . Btw Als het licht net is uit gegaan lekt elk filter een paar minuten je krijgt dan een soort van hooi lucht.

Actieve kokoskoolstof overschot makkelijk 6-7 ronde nrml gezien en een 75% lagere drukverlies dan bij traditionele filters als men het tenm niet verknalt met een te hoge vochtigheid, dan zouden de wollen matten teveel vocht opnemen. Gwn de filterdoek es uitschudden, en wassen en om de 3rondes es vernieuwen, erg goed gewicht/prestatie en vraagt minder plaats en plek voor een eventuele extra demper.
      Check bij Garden HighPro Proactiv's wollen kokosknallers
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Bezig...
      X