Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Langzaam oriënteren voor een nieuwe lamp!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Langzaam oriënteren voor een nieuwe lamp!

Korting op 420shop
    Beste collega’s,

Ik wil me langzamerhand weer gaan verdiepen in de lampen wereld en aangezien ik daar echt 0 verstand van heb doe ik beroep op m’n trouwe mede hobbyisten!

De huidige lamp is een FC E4800 van mars hydro waar we dik tevreden over zijn. Ik nijg alleen naar wat meer wattages.. 600w heb zelfs al een lamp van 720 gezien die bij mij zou passen.

De ruimte is 120x120 waar de toekomstige lamp in moet.

De huidige lamp kan ik dimmen, dat is wel een must bij de nieuwe.

Laat jullie voorstellen en adviezen maar komen! Ik ben een en al oor 👂!

Mars hydro/spiderfarmer of zon lamp net als voor het eerst? Geef m nog een weekje staan de blauwe petten voor de deur kun je een lampje overnemen voor een kleine prijs😜
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Hahaha,

Kijk eens op hun website, staat ook bij elke lamp voor welke ruimte het is.

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Voor het eerst heb miss al iemand voor je lamp 😜

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      De 720w is nog beschikbaar

Nederhigh

jij hebt me destijds de mars hydro geadviseerd wat ik nu heb. Heb jij nog iets in gedachte mss voor mijn afmeting tent?

Comment

https://spiderfarmer.eu/products/se7...-grow-light-2/ perfect voor jou ruimte met voldoende wattss
      MGC 65W - Purple Lemonade
      MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

Miin voorwaarden waren ,hoe meer een lamp diffuus licht kan geven hoe beter.
        Gedimde led gaan nóg langer mee.

Er zijn modellen waar je de bars apart kan bedienen, heel handig.

imo

Suc6

Comment

Wat is doel? Wil je echt de maximale gram de watt? Wil je gewoon top veel wiet? Wil je gewoon een lamp die het minder ook prima doet?

Ik heb de g8600 van spider farmer, en die se (Samsung dioxed) ik kan je vertellen dat het de grootste onzin is anno midden 2025
          en dat het echt 0,0 verschil nog uitmaakt.
          ja de aanschaf (zit het verschil)

Tegenwoordig zijn er geen slechte lampen meer alles word gelijk van elkaar gekloond.

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat je het verschil tussen de diodes direct meet.. of het per se beter is is een andere discussie maar de 301H EVO is ruim 20% efficiënter bij gelijk vermogen dan de LM281B

• stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Voor het eerst ik kan je zeggen dat er geen verschil meer tussen zit kwa opbrengst.

Gebruik beiden lampen zet dezelfde soort en je gaat gelijk,de tijd dat Samsung leds heer en meester waren is ook wel geweest,de tech staat niet stil.

Spider farmer & lumatek Bo$wachter

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            je hebt gelijk dat je het de eerste 2/3 rondes niet gaat merken.. maar ik draai al iets langer met de 301 leds en de lm281b.. het verschil in efficiency is gewoon meetbaar (bij gelijk vermogen) en vooral voelbaar (temperatuur). dus inderdaad.. zet je ze naast elkaar in dezelfde tent meet je geen verschil.. maar zet je ze in twee tenten naast elkaar kan je rekenen op forse verschillen in temperatuur, opgenomen vermogen en ppfd waarde (wederom.. bij gelijk vermogen). De enige leds die enigszins in de buurt komen zijn de bridgelux leds (zoals in de SpiderFarmer) echter is op die lampen de driver zo slecht dat je na 1500-2000 uren de opbrengst hard afneemt (bron: reddit). Ook uitval van de driver en flikkeren is niets nieuws voor SF

Ik heb deze en ken 3 die dezelfde hebben.
          Goed spul.
          Boost indoor plant growth with the Mars Hydro FC-E4800 480W LED grow light. Full spectrum, energy-efficient, and perfect for hydroponics.
          Baas in eigen brein.

Comment

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Mijn nieuwe setup word 50w met 3,3umol/j leds
            Driver word een xlg 50 ab 90% efficiënt dus als ik op 56w draai draai ik op 50w led vermogen met 3,3 umol/j? Umol/w is dan een ander verhaal?

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Je zit er inderdaad dichtbij. Even precies uitgelegd:

Je LEDs hebben een efficiëntie van 3,3 umol per watt, maar dat geldt voor het vermogen dat daadwerkelijk naar de LEDs gaat, dus de output van de driver. De XLG-50-AB heeft een efficiëntie van ongeveer 90%, wat betekent dat als je 56 watt uit de muur trekt, er ongeveer 50 watt naar je LEDs gaat. Dat klopt dus.

Je haalt dan 3,3 × 50 = 165 umol per seconde aan lichtoutput. Dat is het umol per seconde getal dat de fabrikant bedoelt.

Als je echter kijkt naar umol per watt aan de netkant (dus inclusief verliezen in de driver), dan deel je die 165 umol door 56 watt, wat uitkomt op ongeveer 2,95 umol per watt uit het stopcontact. Dat verschil komt dus puur door het rendement van de driver.

Wil je boven de 3 umol per watt systeemrendement komen, dan heb je een driver nodig met hogere efficiëntie (bijvoorbeeld 94% of meer), of je moet de driver iets onderbelasten zodat hij in zijn meest efficiënte werkgebied draait.

Maar met 2,95 zit je al dik boven het gemiddelde. Niks mis mee.

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            1 watt =0,0569 BTU per minuut of 1 joule/s

Hallo slim dat je vooronderzoek doet . Wat is de setup op dit moment ? Dit omdat elke verandering de hele setup kan doen veranderen , ik bedoel daarmee dat alles met elkaar in verband staat . Kweek je bv met co2 ? Alles "hangt" samen met elkaar .
          lk ben zeer te vreden met de OCL SKWID 680 pro led lamp maar daar hangt wel een stevige prijs aan !
          Groet Knutselaar .
          Last edited by Knutselaar; 18 July 2025, 12:27.

Comment

• Minigrowcase
            Minigrowcase commented
            Editing a comment
            Boswachter weet wel wat die doet, een ervaren kweker is het maar ik snap je zeker!

Nette lamp heb je trouwens!

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            120x120x220 ik wil gewoon meer grammen eraf krijgen en de huidige is nu 3 jaar oud, altijd fijn om nog een lamp achter de hand te hebben. Dus vandaar dat ik aan het oriënteren ben. Rij binnenkort even naar ene growshop, kijken wat hun allemaal hebben. Anders denk ik dat het gewoon de FC E6500 wordt
            Last edited by Bo$wachter; 17 July 2025, 18:18.
        Bezig...
        X