Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deze led lamp heeft z'n langste tijd wel gehad geloof ik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Deze led lamp heeft z'n langste tijd wel gehad geloof ik

Korting op 420shop

Ik heb deze led lamp vrij intensief gebruikt, gedurende enkele jaren, maar had verwacht dat deze langer mee zou gaan. De laatste opbrengst/kwaliteit was op zich best ok en de hoeveelheid licht/functionaliteit van de leds leek goed, maar ik besloot om uit nieuwsgierigheid eens te kijken en toen zag ik dit. Lijkt erop dat er flinke beschadigingen zijn, en dat deze lamp vervangen moet worden. Wat vinden jullie? Was ook best een dure, gaat om een Kind Led XL750.

photo_5837165154800881689_y.jpg photo_5837165154800881688_y.jpg photo_5837165154800881690_y.jpg

Wil je weten moet je meten. Probeer bijvoorbeeld photone app of een vergelijkbare zodat je de lichtsterkte kan meten.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Ja had ik geprobeerd maar ik heb alleen een smartphone en de leds staan nogal dicht op elkaar. Het zijn vooral de blauwe leds die wat schade lijken te hebben, maar het licht an sich lijkt bij de meeste nog wel ok te zijn. Vroeg me vooral af of dit stadium van gebruiksschade redenen is om de lamp te vervangen.photo_5837165154800881907_y.jpg

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        De minde fel blauwe kunnen ook ultraviolet zijn dat brand minder fel

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het is zaak om het licht te meten dat op de plant valt dus de dichtheid van de leds is niet relevant voor de meting.

Ik denk dat ik hem gewoon hou. De leds zelf lijken nog ok te zijn, maar het is de coating / het omhulsel wat bruin is of gebarsten is. Ik zat de product specificaties nog eens na te kijken en de levensduur zou minimaal 50.000 branduren moeten zijn. Daar zit ik echt nog lang niet aan. Ik kon er zo gauw even niks over vinden, maar heb wat beter gezocht en vond zojuist onderstaande link. Het schijnt vaak voor te komen bij blauwe/uv leds.

Is this LED diode burnt? - Lighting Forum - Nano-Reef Community

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zou er ook mee doorgaan, maar wel beginnen te sparen. Kun je ergens vinden wat er gebeurd als er eentje uitvalt?
        Als dat niks boeit geeft dat wat meer rust

Met mijn cree cobs, vier per lamp, is het wel link als er eentje uitvalt. Raakt de driver overbelast of de rest valt dan ook uit, ik weet ff niet meer of ik serie of paralel heb geschakeld

Dit is normaal,uiteindelijk is het allemaal hetzelfde Made in China.

Zouw wel gaan sparen voor een niewe,binnekort komen weer mooie aanbiedingen die lonen.

Comment

Bezig...
      X