Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

    Korting op 420shop
    Greetings...

    Is er iemand die er eentje heeft of me misschien wat meer info kan geven over een automatisch bevloeiingssysteem en eventueel over hoe er zelf een te maken.
    Beetje rondgeneusd hier maar niets gevonden.

    yooooo...
    sigpic

    #2
    Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

    Zal ik, als de tijd mij gegund is een post over maken, bedankt voor de tip. Je kan eventueel je tips kwijt hierzo idee-suggestie-box.html .

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

      weet niet hoe je een systeem moet maken maar denk gewoon met een pompje met timer en wat slangetjes die je naar de potten voert , maar je moet wel oppassen met te gaan knutselen met water je wil niet dat je regenton van 50 liter op de grond ligt doordat je een slangetje verkeert hebt aangesloten of is los geschoten.
      je kan ook blumatz kopen die lijken mij wel handig schijnen niet zo storings gevoelig te zijn.

      Comment


        #4
        Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

        Blumats worden door erg veel growers aanbevolen. Nadeel is wel dat je dan enkel op aarde kan kweken.
        Zo'n timer moet wel een seconde timer zijn vrees ik. Tenzij je echt minutenlang moet pompen. De timer die ik ga gebruiken voor men lampen is eentje die minimum op 15 miuten kan. Erg lang dus.
        Ik heb ooit eens iets een thread gelezen op een ander forum. Erg goed uitgelegd en informatief, maar wel in het engels. Ik zal eens zoeken en als Bobo het goed vind post ik die.

        Greetz,
        zion

        Comment


          #5
          Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

          moet inderdaad een seconde timer zijn op youtube staat ook wat van mister green , die een water systeem maakt

          Comment


            #6
            Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

            ben ermee bezig gasten...

            Systeem lijkt te werken, maar ga het vanaf deze middag eens laten proefdraaien
            Veel slangetjes, druppelaars en loodgieterij-dinges...
            Hoop dat alles goed aan elkaar plakt!!!

            Grtz...
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

              Ben benieuwd! Kan je er een filmpje, of foto's van maken?

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

                  hoy,
                  Tijdje geleden dat ik hier nog ben geweest. Was deze post helemaal vergeten en staat ook niet bij mijn profiel bij geabonneerde topics.
                  Het systeem bleek niet echt te werken. Eenmaal alles afgesteld ging het heel goed, maar ergens was er een foutje toen de pomp vanzelf moest aanslaan. Het druppellen was niet constant en eigenlijk onbetrouwbaar. Heb ondertussen een andere tussenoplossing gevonden, maar de queste nog steeds niet opgegeven!!!
                  Heb eerst andere elementen in de kast verfijnd maar ben nog steeds aan het nadenken over hoe ik dit kan oplossen.
                  Grtz $iR

                  Ps: de druppeltoestand waar Zion het over heeft, hoe wordt deze op het water aangesloten? Bedoel hiermee, doorsnede leiding.
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

                    Op men werk werken we met dat systeem van gardena en daar moet je tussen de kraan (aftappunt) en druppelinstallatie een drukregelaar zetten om een constante druk te hebben anders krijgen de eerste meer dan de laatste druppellaar.

                    Comment


                      #11
                      Re: home-made geautomatiseerd bevloeiingssysteem

                      Thnx Vdb, dat was al een van de problemen he! Ga da eens checken!
                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment

                      Bezig...
                      X