Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
OOh ja dat is natuurlijk niet te zien op deze foto's... Maar mijn luik zit gewoon vast met een pionoscharnier xD Makkelijker kan niet gewoon als een deur dicht klappen
De combi van de poortsluitingen en de tochtstrips maken hem verder volledig licht/lucht dicht.
Haha nou snap ik jullie opmerkingen wel. RickystickyRreppellsteeltjam Als je niet weet dat er een scharnier zit lijkt het alsof het er ieder moment uit kan donderen .
Hier ff een filmpje om het goed te showen:
Dat luik daarboven wordt exact hetzelfde princiepe maar dan klapt die naar boven ipv onderen.
In plaats daarvan heb ik de cable management van de lamp ff wat netter gemaakt.
Hoe het was kon eigenlijk niet vind ik nu. Gewoon niet netjes/veilig genoeg. Ik ben eigenlijk best teleurgesteld in mijzelf als ik zie hoe ik hem toen in elkaar heb gezet. Hij had best minder lomp gekund maar vooral qua bedrading!
Gisteravond kreeg ik een kleine hartverzakking...
Ik wou de elektriciteit van de kast achter een stopcontact in de kamer wegtrekken. Zo zie je niet dat er een kabel naar de kast loopt.
Toen ik achter het stopcontact keek zag ik dat de toevoer stopcontact rechtstreeks naar de keuken loopt... Ohnee net zal toch niet..?
Dus even gecheckt en jahoor... Blijkbaar zit de hele stroomvoorziening van deze kamer op dezelfde groep als de keuken!
Evenals de woonkamer trouwens.. Zucht...
Oven, magnetron, airfryer, koffiezetapparaat, waterkoker, TV met dikke speaker set, diverse stopcontacten en dus deze kamer daarbij een elektrische kachel en mijn game-pc Allemaal op 1 groep..
Het is een wonder dat die er tot nu toe nog niet uit is geklapt eigenlijk.
Ik was gisteravond dus ff helemaal klaar met het project. Ik ga mijn kweekje natuurlijk niet op een al overbelaste groep gooien. Zometeen zet de vriendin de oven aan en knalt de groep eruit.
Weg afzuiging en poef het hele huis ruikt naar wiet..
Dat moeten we NIET hebben.
Vanmorgen de hele situatie maar eens met een frisse blik bekeken en besloten dat ik gewoon een nieuwe groep ga trekken!
Zoe moeilijk kan het niet zijn toch? Ik ben geen ele?ctriciën maar het zijn maar 3 draadjes. Ik kan dit gewoon dacht ik....
En dat blijkt te kloppen!
Grondkabel door een flex-PVC buisje van deze kamer naar de meterkast. (die nog 4 lege groepen had).Tussendoor nog een keertje gesplit met een vorkdoosje voor een extra stopcontactje in de ruimte en hoppa!
De kweekruimte heeft dus helemaal zijn eigen stroomgroep!
Die die nu trouwens wel moet delen met de game-pc om de keuken een beetje te ontlasten, maar dat moet makkelijk kunnen.
Mijn huis is ook weer een stroomgroep rijker...
@Rreppellsteeltjam schoenen scheelt ook al maar mn voorkeur gaat zeker uit naar een geaarde Opstelling, maar voor de grap eens kijken bij hoeveel huishoudens de aardlek niet 1a2x per jaar gecontroleerd word, en het tevens niet doet!
Toch moeilijker om tijd de vinden als je geen vakantie hebt
Maar inmiddels is de kast aardig af...
Alle luiken zitten erin..
De afzuiging hangt zoals ik hem wil nu.. @Rreppellsteeltjam ik heb het nu aan tenthanges/spanrubbers hangen. Die kwam ik toevallig tegen in de bouwmarkt en moest toen aan je denken! Verder 0 last van het geluid gehad. Maar ik moest de boel toch nog anders ophangen.. Dus dan maar meteen goed!
De lamp hangt en de cable management van de lamp is af..
Voor zover mogelijk met de reflectieve tentfolie de boel van binnen beplakt. Ook de deur inmiddels.
Electra etc aangelegd...
Wat moet er nog..
De drivers van de LED heb ik op een houten plank vast gezet vlak naast de inlaat. Zo koelen ze wat beter af en komt de warme in de kast terecht...
Alleen heb ik de potentiometers (dim knopjes) vanaf de achterkant helemaal dicht gelijmd... Dat kan wel dacht ik... Nou niet dus! Die zijn nu stuk..
Ff wachten tot de nieuwe binnen zijn en dan de driver setup met dimmers afmaken dus...
Verwarming regelen... Om af en toe een wat bij te verwarmen wil ik iets van verwarming in de kast hebben. Het liefst een klein, stil elektrisch kacheltje van c.a. 4-600W,
Niet slim, gewoon aan/uit wanneer het wel of geen stroom krijgt.
Ik regel namelijk zelf de schakeling d.m.v. een schakelthermostaat. Zo draait de kachel alleen wanneer de temperatuur onder de ingestelde waarde zakt.
Als jullie leuke opties weten.. Ik hou mijn aanbevolen.
Nieuwe koolstoffilter inhangen..
Ik heb nog wat kleine lichtlekken bij de deur ontdekt.. Toch wel dus! Ik ga vanavond ff wat dikkere tochtstrips testen om te kijken of dit iets doet.
Is een mini lichtlek erg? Wat zijn jullie ervaringen?
Potten vullen, zaaien en gaan!!
Ik maak vanavond ff een filmpje om de huidige status van de kast te laten zien... (Alvast sorry voor de dubbelpost )
TheBigDudeski verzoekje.. Zou jij: " [Bouwverslag kweekkast] " in de titel van dit topic kunnen gooien?
Highrider dan hopen dat betere tochtstrips wat doen..
Anders gaat het klittenband met tentstof aan de buitenkant worden..
@Rrepoellsteeltjam wel over na zitten denken idd...
Het mooiste leek mij een mini mini oliekacheltje. Maar die bestaan vgm niet.
Ik betwijfel een beetje hoe goed warmte kabels de ruimte gaan verwarmen eigenlijk... Voor de grond is het perfect maar de kast zelf weet ik niet.
Edit: ik wil idealiter kweken op een dag temp van c.a. 25c en 's nachts op 20c..
Ik heb vandaag een mooi klein 500w straalkacheltje gevonden in be bouwmarkt. Ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan...
Thermostaat heb ik al in huis. Zijn ook hele simpele apparaten. Ik koop ze voor 7eur per stuk.
De lamp wat verder naar rechts gehangen. Hing wel heel erg tegen te linker wand aan...
De nieuwe potentiometers zitten erop!
De lamp maar eens gemeten. Wat zou het ideale wattage/afstand zijn?...
Deze kast is qua afmetingen veel gunstiger voor de afmetingen van de lamp dan mijn vorige tent van 60x120cm..... Dat zou in theorie dus moeten betekenen dat de boel er nog dichter op kan.. hij verder gedimd kan.. En het nog efficiënter moet worden..
Dus dat heb ik maar even getest... Zie:
3,9Umol/J is echt rete efficiënt... Kan haast niet kloppen toch?... Ik heb het 3x nagerekend to be sure.... Hij was al een stukje efficiënter dan commerciele led's... Maar dit is best... damn. Blij mee!
In theorie is het mogelijk om tot 5,1Umol/J te gaan.. maar de praktijk is altijd anders.. Verlies van weerstand, hitte etc...
Doe ik iets fout in de berekening? Zijn er LED kenners hier?
Minigrowcase Thanks. Dat zijn idd wat logischere getallen..
Die nieuwe evo strips kwam ik gisteren online ook tegen. Top spul ja. Ideaal dat de far red diodes er al in zitten. Die waren er helaas nog niet toen ik dit spul heb gebouwd.. ik mis dus idd wat far red voor emmerson effect.
Ik ben nu aan het kijken of ik nog wat 660-730 far red diodes kan toevoegen op weer een losse driver. Heb de ledjes al liggen maar denk dat ik eerst ff een rondje doe zonder. Kweekvingers kriebelen enzo.
Minigrowcase Doe maar eens wat research naar "Emerson effect". Het verdubbeld je oogst natuurlijk niet! Maar het is gewoon net dat beetje extra... Zonder kan natuurlijk ook gewoon. Kort uitgelegd: "https://www.youtube.com/shorts/-JoGzI-LtRo"
Comment