Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

secret jarden darkroom vraag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    secret jarden darkroom vraag?

    Korting op 420shop
    hallo ben nieuw hier op het forum en wou beginnen met deze geweldige hobby naar veel lezen en rond kijken ben ik met een paar dingen nog niet verder gekomen en kan het verder ook nergens vinden

    ik wou een start maken met zo,n secret jarden darkroom 60x 60x 140 nu ben ik ze al tegengekomen als complete set en los mijn keus als los maar wou deze voorzien van 90 watt led in plaats van hps led wordt niet zo warm als hps maar nou was mijn vraag kan ik hier zonder afzuiger werken en alleen een koolstoffilter plaatsen ? of heb ik hier echt altijd een afzuiger bij nodig?

    #2
    Re: secret jarden darkroom vraag?

    koolstoffilter werkt niet zonder afzuiger.de afzuiger trekt de warme lucht uit je tent door de filter,en zuigt door de onderdruk die hier ontstaat,verse lucht aan.als je dit al niet snapt moet je zeker niet aan led beginnen,want zelf goede kwekers hier draaien er maar magere oogsten mee.zou voor een 400 of 250 watt hps gaan.

    Comment


      #3
      Re: secret jarden darkroom vraag?

      oke begrijp het maar in zo,n kleine afmeting tent heb ik voldoende aan zo,n buisventilator met een goede koolstoffilter?
      of komt er nog meer bij kijken

      Comment


        #4
        Re: secret jarden darkroom vraag?

        juist omdat je tent zo klein is heb je een goede afzuiger nodig.met een 250 watt hps moet je minimaal ,een 200 cub afzuiger hebben.

        Comment


          #5
          Re: secret jarden darkroom vraag?

          Ik heb nu ongeveer een weekje zo'n tentje staan (Darkroom II 60x60x160) met een 250W HPS erin en mijn temperatuur gaat toch niet boven de 28 graden uit. Als afzuiger heb ik zo'n 4 standen Ruck buisventilator en meestal staat die op stand 2 wat volgens de fabrikant ongeveer 120m3 afzuiging is. De kamer waarin het tentje staat is niet optimaal qua temperatuur dus ik ben al blij dat ik de temperatuur in de hand kan houden en mijn afzuiger nog genoeg reserve heeft

          Comment

          Bezig...
          X