Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

    Korting op 420shop
    eeeps,
    tijdens het experimenteren met binnenkweek, vooral als het je eerste cannabiskweek is zijn er ongetwijfeld stomiteiten begaan die achteraf nog een grappig verhaal kunnen zijn

    mijn verhaal
    ben een geregeld gebruiker sinds mijn 15, maar ik al snel ergerde ik me aan het feit dat cannabis gewoon te veel geld kost, dus kwam ik al snel op het idee om zelf eens wat groen uit de grond te stampen, maar omdat ik non-tolerant wacky parents heb, moest dit in de volledige ontwetendheid van hen gebeuren, dus een buitenkweek in mijn tuin was uitgesloten, dacht toen dat ik in de buurt aan geen guerilla-farming kon doen. enige overblijvende optie => kweek met lampen

    tijdens mijn jonge jaren had ik samen met hulp van vader en mijn beste vriend (toen toch nog) een kampje gebouwd op een zelden betreken stuk van ons eigendom, doordat mijn vader een pietje precies is bleek dit jaren na het bouwen meer op een mini bergkotj dan een kamp, nog steeds in goede staat.

    klein houten kot, perfect afgesloten op zelden betreden domein + het idee om cannabis onder lamp te kweken, idd de oplossingkwam al even rap bij mij op.

    heb wat mee van mijn vader en wouw het vaneerste 'professioneel' aanpakken, dus met mijn broer naar growshop alien gereden (ben west-vlaming) en heb me vaneerste keer een HPS kweeksetj aangeschaft, twaz toen half september, de gemiddelde buitentemperatuur daalde sterk. maar toen ik eenmaal mijn gerief had kon ik het niet laten al te beginnen.

    dus van dat kotj heb ik al zeg ik het zelf voor een toen nog newbie-kweker, een redelijk deftig kweekhokje kunnen maken, ik zat toen met een hps lamp van 400w dus was vaneerste keer met 12/12 begonnen om zo veel mogelijk eletriek te besparen (ouders draaien overal spaarlampen in dus moest extra zuinig zijn) uitraard had ik niet bezuinigd op de afzuig.

    maar zoals ik zei de buitentemperatuur begon half oktober toch een gevaarlijk punt temperatuur te bereiken. eerst viel dit nog te compenseren (door de lampen te laten branden op nachttarrief, kreeg de plant op het koudste deel van de dag nog warmte) maar uiteindelijk werd het overdag (s'nachts voor de plant te koud) de temperatuurschok was zeer slecht voor mijn toen aangeschafte plantjes. dus er moest extra warmte worden aangevoerd.

    elektrisch verwarmen was een te groot risico dus besloot ik gebruik te maken van een andere energiebron, ik kwam op het idee om een petroliumbrander(serreverwarmer) te zetten in het kotje. aangezien ik over een afzuig beschikte leek mij dat geen probleem

    alles ging goed en wel, ging naar school maar kwam over de middag naar huis om te eten, ik had de gewoonte naar mijn schatjes te kijken voordat ik in huis kwam, de normale toegangsdeur tot het kotje had ik vanbinnenuit verzegeld met vijzen (wouw geen flippende ouders die opeens mijn kweek zouden ontdekken), dus had ik onder de golfplaat die op het dak lag een verborgen luik gemaakt als toegang.

    de eigenlijke gebeurtenis
    ik kwam die middag thuis en wouw de toestand van men lady's zien, deed het luik open en zag tot mijn grote ergernis een pikzwarte roetwolk. volledig op de door de angst opgewekte adrenaline klom ik zonder nadenken naar beneden om mijn planten te bekijken. die waren volledig aangevreten (ECHT AANGEVRETEN)van de dikke roetlaag die op alle 20 van mijn plantjes neergeslaan was.

    uit zuivere liefde voor mijn plantjes kwam ik op een wanhopig plan om ze alsnog te redden rende ik in paniek om de compresseur vanuit mijn vader zen garage (hoor mijn moeder bij het binnenkomen nog zeggen, "wa zijde gij tegengekomen, zo bleek da gij ziet") klom opnieuw van bovenaf in het kot en blies al de roet van mijn planten, natuurlijk met een mini luik in het plafond weet ieder mens dat die roet wel van de planten zal komen maar het zal zeker niet door het kleine luikje naar buiten zal vliegen, gevolg tegen dat de reddingsactie van mijn lady's ten einde was. zag ik zo zwart als een afrikaan die onder de zonnebank ligt. alsnog maar te zwijgen van de hoeveelheid grote hoeveelheden roet die ik ingeamemd had.

    dit was op een maandagnamiddag dus ik moest terug naar school, dus ik direct zonder eten de badkamer in. om de graad van mijn zwartheid vast te stellen: zelf onder mijn oksels was serieus wat roet te vinden, ik schrobben met zeeep als een gek op de zichtbare delen en dus zeker men gezicht. nu is roet zeer fijn en wat na ferm frotten op mijn voorhoofd overbleef was de zwarte randen rond mijn ogen. op die plaatsen kun je immers niet hard frotten, dus had ik gewoon mascara aan toen ik naar school vertrok :o :o :o

    eenmaal op school was de andrenalineboost uitgewerkt en begon ik mij meer of misselijk te voelen door de grote hoeveelheden ingeademende roet, ben toen in ziekenboeg geland na ademtest door directeur (had immers al eens 2 flessen appeljenever uitgekotst in het 3e jaar), met als uitleg: de vogelkooi van mijn broer was aan het branden en ik heb geprobeerd zijn vogels te redden

    nadien heb ik van de 2 van de 20 in leven kunnen houden dus mijn DOMME reddinspoging had gelukkig iets opgeleverd, die 2 planten hebben nadien toch nog een 130 gr opgeleverd dus ergens is het niet voor niets geweest wel heb ik nog lang mogen horen dat ik een janit was (mascara rond mijn ogen, maarja ik wist wel beter )

    achteraf moest ik ontzettend lachen met mijn ervaring moet ik mijn plantjes graag gezien hebben

    hopelijk vind je het niet te lang om te lezen, moest immers de situatie wat schetsen en zeker benieuwd in jullie verhalen grtzzzzzzzz

    #2
    Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

    Ik lag helemaal blauw om je reddingsactie!

    "zag ik zo zwart als een afrikaan die onder de zonnebank ligt"

    Ik zie het helemaal voor me, top verhaaltje!
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)



      Dit soort verhalen zijn altijd leuk tijdens kerst. Haha!

      Mijn vraag is: zijn je ouders er helemaal niet achter gekomen?

      Comment


        #4
        Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

        @ micks
        nu 3 jaar later staat er een struikje in mijn tuin, was eerst begonnen met een kempzaadje te zetten om te zien hoe mijn ouders erop reageerden, voorlopig denken ze nog altijd dat het huidig plantje nog steeds uit een zak vogelzaad komt, maar best ook

        neen ze hebben nog altijd niets door
        ze weten zelf niet dat ik het rook

        zijn ze nu zo naief of ben ik geweldig creatief in het wegmoffelen van mijn passie vind het toch wel geslaagd

        hier nog even een foto van waar mijn ouders tijdens het eten op zitten te kijken
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

          "was eerst begonnen met een kempzaadje te zetten om te zien hoe mijn ouders erop reageerden, voorlopig denken ze nog altijd dat het huidig plantje uit een zak vogelzaad kwam, maar best ook "

          Zo iets wil ik ook gaan doen. Mn ouders weten totaal niets van wiet af, dus, ik kan ze ook uitleggen dat ik binnenkort met mannetjes en vrouwtjes ga kweken, uit vogelzaad Dat geloven ze ook gewoon. Heb nu wel 'n echt kempzaad plantje staan.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

            starten met kempzaad is echt een goede overgang voor je ouders in het begin zijn ze zeer waakzaam maar als ze na 1 jaar een kempzaadje opvolgen zien dat het niets speciaals is kijken ze volgende jaren niet meer op toe als je echte zet

            kweet natuurlijk niet hoe jouw ouders zijn maar bij mij werkte het prima

            Comment


              #7
              Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

              Gaat bij mij ook wel lukken hoor, ze zijn niet zo stroef daarmee. Ze zullen echt niet weten welk soort zaad er in mn kast gaat staan, misschien ruiken aan 't eind maar dat is een ander verhaal
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

                zijn mijn ouders toch anders, die verzorgen 2 plantjes van mij en heel fanatiek ook nog. als ik langs kom moet ik mee naar buiten en verteld me pa ff hoe goed de wiet planten het doen. ook laat hij me ff zien waar de toppen allemaal komen erg grappig!!!

                nu rook ik zelf geen wiet maar ook dat zouden ze niet erg vinden. nu ik er over na denk heb ik best wel hippe ouders eens kijken of ik ze ook zo ver krijg ff wat te proberen als ze uit gekweekt zijn

                Comment


                  #9
                  Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

                  Je bent waarschijnlijk van Nederland is het niet ?
                  Nederlandse ouders zullen er over het algemeen minder problemen van maken, of die vanuit uit hun buurland.

                  ouders baseren zich vaak wat mag en niet mag (volgens de wet), omdat het hun taak is hun kinderen in het hen bekende maatschappij-systeem 'normaal' te laten functioneren. Er is een doogbeleid voor het zonder kunstmatige middelen kweken van max. 5 planten voor jullie gelukzakken

                  Maar dat je vader je zo inleeft ja man daar kan ik maar van dromen, ferm chanse echt,
                  maar toch ken ik mezelf genoeg om te weten dat ik het best fijn vind dat ik geleerd heb om zo goed op mijn tellen te passen

                  wijze les naar de latere jaren toe dak ik alleen woon grtzzzzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

                    Hey Monsieur !

                    Ondanks het gedoogbeleid waren mijn ouders niet echt blij toen ik hun vertelde dat ik wel eens wiet rook. Zo zal ik later niet blij zijn als mijn kinderen mij hetzelfde vertellen Denk dat dat wel geldt voor de meeste ouders, het blijft tenslotte een geestverruimend middel.

                    Hoe jouw ouders er mee omgaan, is waarschijnlijk hoe hun ouders dat ook deden. Zij kregen vroeger door hun ouders geleerd dat drugs verkeerd is. Zij hebben daar dus geen ervaring mee en kennen het alleen als iets slechts, iets waar je vanaf blijft.

                    Ik, en jij later ook als ouder, hebben die ervaring wel. Je kan je kind een meer objectievere mening over drugs geven. Zo kun je je kind leren dat je wel kunt experimenteren, maar dat je dat wel op een verantwoorde manier moet doen. Je kunt ook eerder signaleren als het uit de hand dreigt te lopen.

                    Doordat er steeds meer open-minded mensen komen, zal het nuttigen van een jointje ook steeds vaker geaccepteerd worden. Mensen zien je niet meer zo snel in de goot liggen met een "hasjspuit" in de arm.




                    Sorry voor de lap tekst
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                      #11
                      Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

                      Waha, dat verhaal was echt wel om te gieren!

                      Heeft er iemand nog van die verhalen?
                      Ik helaas niet, anders stond hij er allang op.

                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: grappige kweekverhalen (wel geruime tijd nadien)

                        Mooi verhaal, met plezier gelezen

                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Hilarisch!!! HAHAHAHAHA!!! Op het moment zelf is het wel zwaar *****en stressen We hebben allemaal wel zo onze tegenslagen gehad,maar dat maakt het net zo fun (vooral de oogst dan haha) .Heb overlaatst 8 stekken gekregen van mijn schoonmoeder(in Belgie) dus ze zijn toch niet allemaal zo erg als men wel eens zou denken hehehe.Zeer mooie plant by the way.
                          Grtz,Peace Out
                          El StevOOOhh Grande Loco
                          Last edited by StevOOOhh; 30 October 2008, 12:10.

                          Comment


                            #14
                            hahahaha mooie ervaring daar met die mascara!



                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              #15
                              hahaha geniaal verhaal..
                              mooie plant trouwens die in je tuin.. geloven je ouders echt dat die uit een zakje vogelvoer komt

                              Comment

                              Bezig...
                              X