THC's nieuwe kweekhokkie!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • THC Dude
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2010
    • 2405

    #1

    THC's nieuwe kweekhokkie!!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    Aangezien we toch niet stil kunnen zitten hiero, zijn we maar bezig gegaan om me ouwe hok aan te passen en wat te "upgraden".

    Heb nieuwe VSA 400W van Philips, heb ook een nieuwe cooltube, die heb ik wat aangepast door de klepjes om te draaien zodat de brede kant boven zit inplaats van aan de zijkant (geeft iets meer licht in de breedte nu) en ik heb ook nog een maxlight kap extra gehaald voor de koude dagen straks.

    De nieuwe afzuiger is een buisafzuiger van 355m3, met een 500m3 koolstof filter.
    Voor klimaatbeheersing heb ik een SMScom Twin controller besteld . Zowel voor je intake als afzuiger.
    Die is computer gestuurd en je houd temp +- 1C rond je ingestelde tempratuur houd, en laat je fans veel rustiger draaien. En geloof me.....dat doet hij ook. Is zeker zijn geld waard!!!

    Me ouwe afzuiger is nu me intake geworden, moet alleen nog buis halen om dat af te maken. Dat is het buisje wat je aan de linkerkant aan de binnenkant ziet zitten.

    Als reflectie heb ik Diamond Diffusion folie gebruikt.

    Voor de groei ga ik een 400W Son-t agro (groei-lamp) gebruiken, en voor de bloei een Son-T master Pia.

    Het is nu nog een aantal dingen afwerken, daar bedoel ik dan mee al het elektra netjes instoppen waar het hoord, dan nog ff schilderen. En dan is het wachten op het kleine grut .

    Dat was het weer. De volgende foto's zullen zijn als de kast in gebruik is.

    Grtz
    Last edited by THC Dude; 29 September 2011, 19:57.
  • climax
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 200

    #2
    Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

    ziet er prachtig hokje uit,zal je veel plezier aan beleven. grtttss climax

    Comment

    • stiekel
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2011
      • 224

      #3
      Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

      nice dude volg u nog steeds mooie topics

      Comment

      • mister frank
        Retired
        • Nov 2009
        • 785

        #4
        Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

        ziet er weer mooi uit, goed over nagedacht kom maar op met die plantjes
        groetjes mister frank

        Comment

        • Bubba J
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2010
          • 2376

          #5
          Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

          Heerlijk dude, wat een prachtig hokje heb je daar!
          Een streling voor het oog ^^
          sigpic

          Comment

          • pietweed
            Gandhi Ganjamaster
            MemberLucky Member
            • Sep 2009
            • 478

            #6
            Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

            Hey THC
            Het zier er goed strak uit man,kijk met je mee.
            Gzz

            Comment

            • Paffy
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Dec 2009
              • 948

              #7
              Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

              Mooi gozer!! jij hebt hebt dus niet stil gezeten ghehehe ziet er vet uit
              Ben benieuwd naar de run ghehehe

              Eens een paffer, altijd een paffer........

              Comment

              • monty
                Banned
                • May 2009
                • 11215

                #8
                Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

                Allehjopha, dat ziet er weer gelikt uit dude.

                Succes met je nieuwe hok.

                Grtz

                Comment

                • moreweed
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2009
                  • 5939

                  #9
                  Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

                  Mooi hokkie THC bij de details : luchtslang even een mooi bochtje van maken (4e foto links naar je cooltube). Moet net een racebaantje zijn (of voor mijn part een bloedvat) > je wilt zo laminair mogelijke flow, dus zo min mogelijk wervelingen want dat verhoogt de weerstand en maakt lawaai.

                  Ik snap alleen de luchtstroom niet helemaal > intake uit het hok zelf via een koolstoffilter naar je cooltube, en dan naar buiten ? kijk ik verkeerd ?
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  • Natures Finest
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2010
                    • 229

                    #10
                    Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

                    Ziet er netjes uit!

                    Succes!
                    sigpic

                    Comment

                    • THC Dude
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2010
                      • 2405

                      #11
                      Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

                      Thx mensen voor de complimenten.

                      @MW

                      De luchtstroom komt van buiten me hok, die wordt door de intake naar binnen geblazen (buisje links onderin me hok). De afzuiging werkt het zelfde als een normale afzuiging, alleen blaast hij nu bij mij de warme lucht weg, rechtstreeks naar buiten toe via de slang rechts van de cooltube. (zie foto) Snap ie?? De blauwe lijntjes en pijltjes is de luchtstroom richting.



                      Grtz
                      Last edited by THC Dude; 30 September 2011, 06:10.

                      Comment

                      • k1
                        Wicked Grower
                        MemberLucky Member
                        • May 2011
                        • 3660

                        #12
                        Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

                        ziet er proper hokje uit hoor

                        groetjes
                        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                        Comment

                        • moreweed
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2009
                          • 5939

                          #13
                          Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

                          Thanx voor het uitleggen THC Ik vind die cooltube-dingen erg interessant maar heb er nog nooit mee gewerkt. Heb je ook een speciale reden om het zo te doen ?
                          heb een soortgelijk hokje in de planning staan, maar dan met gescheiden luchtstromen voor planten en lamp. Dat de koellucht voor de lamp dus helemaal niet in contact komt met plantjes en daardoor ook ongefilterd eruit kan (en zo kan bijdragen aan het verwarmen van de ruimte bv). Misschien een bezopen idee hoor, tis nog allemaal fictie
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment

                          • THC Dude
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2010
                            • 2405

                            #14
                            Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

                            @MW

                            Ik vind dat je teveel aan zuigkracht/capaciteit verliest als je de afzuiger de warme lucht laat afzuigen, want die zit aan eind van de lijn zeg maar, snap je?? (zie foto) Het bovenste plaatje is zoals het normaal zit, het onderste plaatje is zoals ik het nu heb. Hoop dat je er wat aan heb. (De afkorting AZ= afzuiger)


                            Want die moet eerst de lucht door je filter trekken, dan door een slang van +-80cm, dan door de cooltube, dan weer een slang van 80cm en dan pas door je afzuiger naar buiten.

                            Met wegblazen zit je afzuiger rechtstreeks op je filter, dus je heb geen verlies aan capaciteit en hij blaast dan de warme lucht weg, en moet eerlijk zeggen dat het een stuk beter werkt dan alles af te zuigen.

                            Maar dat idee wat je heb, is geen bezopen idee hoor, eigelijk werkt dat perfect. ik vind alleen het nadeel dat je een heel apart systeem ervoor moet bouwen om het 100% licht te maken. Maar zeker te doen als je de ruimte ervoor heb.

                            Grtz

                            Comment

                            • moreweed
                              Exquisite Grower
                              MemberLucky Member
                              • Dec 2009
                              • 5939

                              #15
                              Re: THC's nieuwe kweekhokkie!!

                              Goed punt wel, die plaatsing van de afzuiger. T'is al weer een tijdje geleden dat ikzelf binnen aan de slag ben geweest, dus het is erg handig om dit soort argumenten mee te krijgen !

                              Thanx, ennuh > veel plezier ermee
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...