Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast grootte ivm verlichting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekkast grootte ivm verlichting

Korting op 420shop
    Gegroet medekwekers

Ik heb een dilemma ivm het maken van mijn volgend hok. Het vorige was wat te klein in hoogte en vond 1x1.20 als grondoppervlak nogal krap en had ook problemen ivm de hoogte van het hok.
    Daarom twijfel ik tussen weer een 1x1.20 hok, maar hoogte 2.00m met 1x600 Watt erin OF
    1x1.40x2.00 met 2x 400 Watt erin.

Nu zou ik graag het volgende bevestigd willen hebben:

-2x400 Watt geeft meer warmte af in dit hok dan 1x600 Watt in het 1,00x1.20x2.00 hok
    -2x400 Watt zal een grotere opbrengst leveren in dit hok dan 1x600 Watt in het 1,00x1,20x2,00 hok

ik heb hierover al wat opgezocht maar kan het antwoord niet echt vinden...

ik had ook nog een vraag ivm de nachttemperatuur, heb gelezen dat als je de wortels altyd rond de 18°C kan houden, de rest van het kot niet zo warm hoeft te zijn( = verse lucht niet voorverwarmen snachts & in de plaats verwarmingsmatjes gebruiken om de potten op te zetten)

kunnen jullie me verder helpen ?

mvg,

Tkiief

Re: Kweekkast grootte ivm verlichting

Als het me goed voor de geest staat wordt van het vermogen van een HPS-lamp 70 % omgezet in warmte. Dus 70 % van 800 watt geeft 560 watt warmte. Bij de 600 watter kom je dus uit op 420 watt warmte. Verwarmingsmatjes werken lekker bij een 10 cm grondlaag, maar voor onder een grote pot zijn ze niet echt geschikt. Trouwens, een hok met een inhoudt 2,4 m3 kost niet veel om elektrisch te verwarmen. Reken maar op ongeveer 100 watt per m3 als het erg koud is. Dus een thermostaat kacheltje van 2 kW is meer dan voldoende: meer dan 300 watt zal de kachel echt niet trekken.
    Last edited by Xtreme; 22 November 2011, 17:19.

Comment

Ok. Dan ga ik voor een 1x1.20x2.00 hok.

Hoe zou ik het dan het best mijn verse lucht verwarmen ? Dit zijn enkele ideetjes die ik had, graag wat commentaar gehad van medekwekers want ik heb niet echt iemand in mijn directe omgeving die er ook maar iets van weet

Overdag komt de lucht van buiten, snachts komt deze van binnen, Snachts afzuiger op stand 1, Overdag op stand 2, Warme dagen op stand 3, Tijdens de groei op stand 1(makkelijker voor LV omhoog te houden)

Appart hokje met 2kW kachel die de buitenlucht voorverwarmt(en zo droger maakt voor deze in het hok terecht komt, tis namelijk vochtig nu & de volgende maanden) tot bv 18°C
      OF
      Soort van elektrisch aanzuigapparaat(weet de exacte naam niet maar weet wel dat deze bestaan) die m'n lucht aanzuigt en voorverwarmt tot bv 18°C

Om mijn LV te regelen dacht ik vanonder gewoon te zorgen dat alles waterdicht(plastiek vijverfolie) is en ik een laagje van minstens 10cm water kan zetten(plantjes staan op verhoog) met ook nog een luchtbevochtiger die aanslaat vanaf een bepaald % LV. By m'n 1e kweek had ik namelijk last van te lage LV(zomer) en had geen goede luchtbevochtiger... emmers met handdoeken werkten niet zo prima en mijn hok kon ik op dat moment niet aanpassen met vijverfolie :/

Is hier wat op aan te merken ?

Comment

Als je je afzuiger aanstuurt met een fancontroller die thermostaat gestuurd is dan houdt je de temperatuur in de hand. Die stel je in op bijvoorbeeld 27 graden als de lampen aanstaan en die temperatuur blijft dan zo. De iets duurdere (ongeveer 75 euro) hebben ook de mogelijkheid om altijd ongeacht de temperatuur op minimum snelheid te draaien, wat voor de nacht wel makkelijk is. Dus dan ben je van het probleem van de luchtverwarming vooraf af. Een klein elektrisch kacheltje voor de nacht met thermostaat (ongeveer 20 euro) dat over een tijdklokje loopt zorgt voor de juiste nachttemperatuur. Een plens water op de bodem zou ik niet aan beginnen. Luchtbevochtigers, zelfs hygrostaat bestuurd, kosten ook geen vermogen. Het zelfde geldt voor ontvochtigers. Ik meen zelfs dat er apparaten zijn die zowel kunnen ontvochtigen als bevochtigen, maar daar hangt een ander prijskaartje aan. Ik kan niet in je portemonnee kijken uiteraard. Succes.

Comment

hok van 1.50 bij 1,50 en een 1000 wattert die je kunt dimmen,en een kanaal verwarmer voor de inlaatmaar goedkoopste is 120 bij 120 cm bij minimaal 2 meter en dan 1 keer 600 watt met magneet balast,en dan snachts draaien in iso hok met verwarming op 17 graden s,winters,en je potten met de voetjes van de vloer.

Comment

Bezig...
          X