Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 plant, 250watt hps.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1 plant, 250watt hps.

    Korting op 420shop
    Ik heb eerder 2 kweekjes gehad, een keer 2 lowryders en een keer 2 SAD scrogg.
    Nu ik voor een half jaar een eigen huis heb kan ik een grotere kast neer zetten met een hps lamp.

    Ik wil nu 1 plant onder die lamp, en dan wil ik een zo groot mogelijke plant growen.
    Het gaat me niet om de grammen aangezien ik misschien 2 gram per maand rook, maar hoe meer hoe beter uiteraard. Wil voornamelijk een joekel van n plant met jarrycannen van toppen.

    Ik zit te denken aan een kast van 1x1x2,5 meter, bekleed met underlayment voor laminaat (2mm tempex met aluminium bekleed). En uiteraard goede ventilatie uiteraard.
    Heb nog 1 sweet Afghani delicieus zaadje.

    Iemand tips om mijn monster plant te kweken? ( ruimte, type plant enz)

    Thanx!

    #2
    Re: 1 plant, 250watt hps.

    250 wat belicht 0,5 m2 optimaal, ongeveer (70 cm x 70 cm)
    400 wat belicht 0,8 m2 optimaal, ongeveer (90 cm x 90 cm)
    600 wat belicht 1,2 m2 optimaal, ongeveer (110 cm x 110 cm)

    Je 1 x 1 is voor die 250 wat dus wat an de ruime kant enje zal hierdoor minder profijt hebben van de reflexie van het licht via je wanden. een bodem maat tussen de 60 x60 cm en 80 x 80 cm is voor een 250 wat HPS prima. Hoogte zou ik zo hoog maken als de ruimte het toelaat. hoe hoger je kast hoe beter je met je warmte weg komt.

    Als je met 1 plant wil gaan werken is een scrog een optie om met 1 plant een zo groot mogelijk oppervlakte van toppen op een hoogte te krijgen.

    Comment


      #3
      Re: 1 plant, 250watt hps.

      Dan zal ik inderdaad een kleiner hokje maken.
      Maar scroggen zie ik niet echt zitten, vind t leuker om een gewone grote plant te hebben. Maar scrogg is toch vooral voor lage ruimtes?

      En even ter vergelijking; als ik meer (hoeveel?) planten op die 80x80 zal zetten, hoeveel in gram zal dit schelen? Veel?

      Maar zoals ik al zei; ik ga denk ik voor een zo groot mogelijke plant dus ook lekker een tijdje voor laten groeien.

      En is die SAD daar een beetje geschikt voor?

      Comment


        #4
        Re: 1 plant, 250watt hps.

        een 250 wattert heeft weinig diepte straling,dus een plant hoger dan 60 cm heeft geen nut.scrogge met die handel,of een 400 wattert of nog beter een 600 wattertmet een 600 wattert kan je een plant van tot 120 hoog belichten.wel minimaal een keer toppen,om je kast vol te krijgen.met stek moet 3 weken voor groei genoeg zijn,met geluk.

        Comment


          #5
          Re: 1 plant, 250watt hps.

          Oeh, ik wilde meer de hooge van 1,7m te halen, leek me wel een mooi formaatje..!
          Gewoon, voor de grap

          ---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 18:28 ----------

          Ow en hoger wattage begin ik niet aan ivm stroom gebruik.
          Doe t puur voor de hobby dus wil t low budget houden.

          Comment


            #6
            Re: 1 plant, 250watt hps.

            Een 250W heeft gewoon niet zoveel dieptestraling. Dat betekend dat het effectieve licht wel zo'n beetje ophoudt bij 40cm afstand van de lamp.
            Hoger wattage = diepere straling = grotere plant.
            Om de oppervlakte effectief te belichten zul je moeten scroggen. Zo haal je er ook het meest af.

            Maar dat is hiervoor ook allemaal al gezegd toch..
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: 1 plant, 250watt hps.

              True, en wat zal een betere setting zijn met die 250 hps, scrogg of sog?

              Comment


                #8
                Re: 1 plant, 250watt hps.

                scrogg is iets meer werk,en zal iets langer duren,maar dan kan je optimaal gebruik maken van je ruimte.6 zaadjes of 6 stekken van een indica plant met maar een paar dagen voorgroei,is makkelijker,en zeker als je met stekken werkt sneller.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: 1 plant, 250watt hps.

                    Jips zo is dat.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: 1 plant, 250watt hps.

                        gewoon gaan danvoor je eigen rokertje telt alleen maar,wanneer is het op/

                        Comment


                          #13
                          Re: 1 plant, 250watt hps.

                          Deze kan dicht.

                          Ik ben bezig met de bouw van een hok van 1x0.6x2.2
                          Hierin een 250 watt hps en 5x super bud
                          Ik maak binnenkort een kweekverslag aan, waar je de bouw van m'n hok ziet en de bouw van een koolstof filter.

                          Comment


                            #14
                            Re: 1 plant, 250watt hps.

                            Bij deze..

                            Comment

                            Bezig...
                            X