Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

    Korting op 420shop
    Is het echt nodig om een schakelkast in te bouwen voor een tent met 1 600 lamp erin??

    #2
    Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

    Een relais tussen de schakelklok en je vsa is wel aan te bevelen. De hoge piekspanning doet de contactpunten van je schakelklok vroeg of laat vastsmelten.

    Comment


      #3
      Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

      Ja.

      The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 6 characters
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment


        #4
        Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

        En ik moet hem in de stoppenkast inbouwen ? Of kan dat op plaats van de tent ?

        Comment


          #5
          Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

          Nee joh, van de stoppenkast moet je afblijven. De schakelkast kan prima bij je tent.

          Ikzelf heb overigens geen schakelkast. Een goeie schakelklok kan wel een 600W lamp aan. Neem geen schakelklok van de Gamma: Die zijn bagger.

          Comment


            #6
            Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

            max belasting staat erop als het goed is..ik zou een ruime marge aanhouden.....
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

              Zowel schakelklokken als relais beloven 16 ampere. Voor Gamma-timers is dat duidelijk NIET waar: Ik heb er 2 opgeblazen.

              Comment


                #8
                Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

                En waar haal ik de goede die het wel aan kunnen heb naar schakelkasten gekeken en die gaan vanaf 2 lampen niet 1

                Comment


                  #9
                  Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

                  De mijne komt van de growshop (het groeipaleis in Nieuwegein). Dingetje van 15 euro, met de verzekering dat het werkt met een 600-watt lamp. Het ding heeft al braaf een half jaar gewerkt op een 400-watter, zonder enig probleem.

                  Comment


                    #10
                    Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

                    dat ze vanaf 2 lampen gaan is juist goedzet er je zwenkfan,of je luchtbevochtiger op en ze gaan met de lampen mee aan precies zoals het hoort.een omniterex tijdklok kan een 600 wattert wel aan.maar vroeg of laat gaan ze ook kapot,ze zijn er gewoon niet voor ontworpen.dus gewoon kopen dat kastje ,want als je tijdklok kapot gaat blijft het licht aan,heb je dit niet door dan schieten je planten weer in de groei.is knap lastig in week 4 of 5 van de bloei.

                    Comment


                      #11
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

                        Nee, die zijn niet goed. Het zal best een tijdje werken, maar het risico is groot dat de contacten een keer blijven vastplakken omdat ze de hoge inschakelstroom niet aankunnen.
                        250W en hoger moet je met een relais schakelen. Die heeft dikkere contacten, en blijft niet 'plakken'.
                        Een Davin DV12 heb je voor een tientje of zes op de deurmat bezorgt.
                        Davin_dv_12.jpg

                        Een kastje voor 2 of meer lampen kun je ook andere dingen op zetten, zoals een fan. Er moeten niet zoveel lampen op.
                        Ik heb deze, voor 2x 250W.
                        QNQ058.jpg
                        Deze heeft een kachelcontact, wat eigenlijk niets anders is, dan een uitgang die aan gaat, als de lampen uit gaan.
                        Daar kun je natuurlijk ook andere dingen op zetten.

                        Persoonlijk neem ik geen risico met elektra, maar als je op je eigen woont, in een vrijstaand huis zonder kinderen, moet je het zelf weten.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

                          Tja, QnQ veiligheid komt bij mij op de eerste plaats. Ik ga deze week een kleine schakelkast kopen. Bedankt voor de toelichting!

                          @ Topicstarter: heel interessant topic, we kunnen maar niet genoeg de nadruk leggen op veilig kweken!!!

                          Grtz,

                          John007

                          Comment


                            #14
                            Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

                            Okeja ik heb een heel groot huis en een vrouw en kind....mij schaad het niet
                            Om een schakelkast aan te schaffen maar hoe sluit je hem aan ....
                            Bedankt voor alle reacties ik heb vandaag mijn zolder klaar gezet voor de kweek opgeruimd etc
                            Ma va ik bestellen

                            Comment


                              #15
                              Re: Schakelkast voor tent 120x120x200 echt nodig?

                              Het aansluiten is simpel.
                              Er zit een stekker aan de kast, die steek je in het stopcontact.
                              De stekkers van je lampen, fans of whatever, steek je in de schakelkast.
                              Klokje instellen en voila.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X