Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • kizmyazz
    replied
    Re: Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
    En de glasplaten weghalen.
    TL bied ongeveer 10-15 centimeter effectief licht voor de plantjes, dus ze moeten er dicht op.
    Als er dan nog glas voor zit blijft er weinig over.
    Dat is een goeie tip! Dank u wel.

    Ik denk om zo'n zonnelamp te laten zitten, een beetje extra UV zal misschien goed doen.
    Ging dit efkes op mijn eentje langs de trap naar beneden halen. Niet dus! Loodzwaar dat ding...
    Straks heb ik hulp.

    Leave a comment:


  • QnQ
    replied
    Re: Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

    En de glasplaten weghalen.
    TL bied ongeveer 10-15 centimeter effectief licht voor de plantjes, dus ze moeten er dicht op.
    Als er dan nog glas voor zit blijft er weinig over.

    Globaal verbruik je zo'n 10% extra per ballast als ze 100% zijn.
    Als er 10 in zitten verbruik je ongeveer 10 x 58W + 58W

    Leave a comment:


  • kizmyazz
    replied
    Re: Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

    Het probleem met de timer heb ik eenvoudigweg opgelost. Zonnebanken hebben een minuterie, gewoon doorverbonden met luchterklemmetjes (suikerkes voor de vlamingen).
    Nu nog 10 58W buizen vinden en ik heb binnenkort lekkere aardbeien!

    ---------- Post added at 12:40 ---------- Previous post was at 12:31 ----------

    10 keer 58W en wat verlies op de ballasten ... mijn plantjes staan hier nu zielig op de vensterbank.
    Dat verbruik heb ik er voor over, ze moeten toch maar een maand op 16/8 en dan 12/12 heb ik gelezen.
    En ik ga de lampen vanaf 21h aanschakelen, dan heb ik toch al een deel nachttarief (50% minder duur).

    Als het allemaal een beetje lukt, kan ik idd naar andere systemen uitkijken. Nu kan het financieel effe niet ...

    Maar je hebt gelijk hoor, het is ruim voor enkele plantjes.

    Leave a comment:


  • Weedjewel
    replied
    Re: Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

    Is wel een dure oplossing qua stroom.

    Leave a comment:


  • kizmyazz
    replied
    Re: Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

    Nog even wat extra info:

    ik wil dit gebruiken om mijn plantjes te laten voorgroeien, na enkele weken kan ik nog een HPS of toevoegen om ze in bloem te zetten.
    Ja, ik heb de kweekverslagen onder TL gelezen, maar mag ik zomaar een HPS toevoegen?
    Ik weet dat het groot is voor de 5 wettelijke plantjes, maar dan vul ik de rest met paprikaplantjes en aardbeien

    Leave a comment:


  • k1
    replied
    Re: Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

    mits de juiste lampen moet dat wel lukken volgens mij !!

    Leave a comment:


  • kizmyazz
    heeft een topic gestart Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

    Mijn vrouw haar zonnehemel? Bruikbaar?

    Beste wietkwekers,

    een rare vraag dan maar ... Kan ik mijn vrouw haar zonnehemel gebruiken (10 TL-lampen).
    Lampen vervangen door coolwhite / warmwhite buizen en eventueel een paar zonnebank buizen laten zitten.
    Zou mooi zijn, ik spaar mij een hele constuctie.

    Graag advies.

    Dank u wel.
Bezig...