Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorschakelapparatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voorschakelapparatuur

    Korting op 420shop
    Bij de lamp die ik heb gekregen wordt aangeraden voorschakelapparatuur te gebruiken.
    Nu is mijn vraag wat is dit, hoe sluit ik dit aan, en is dit noodzakelijk?
    Alle info is welkom

    #2
    Re: voorschakelapparatuur

    Het voorschakelapparaat (VSA) (meestal een smoorspoel) wordt gebruik om de elektrische stroom door een TL-buis of een andere gasontladingslamp te begrenzen. In tegenstelling tot een weerstand, veroorzaakt een spoel bij het begrenzen van de stroom relatief weinig extra elektrische verliezen.

    De VSA is zeker noodzakelijk, zonder werken je lampen niet of gaan ze stuk.(Kan exploderen)
    Over welke lamp heb je het eigenlijk?

    Comment


      #3
      Re: voorschakelapparatuur

      het gaan om een 400 w lamp dit zijn de reflector en het voorschakelings apparaat, Hoe sluit ik zo iets aan ? heb namelijk niet zo heel veel verstand van electra:




      Comment


        #4
        Re: voorschakelapparatuur

        Het linker kroonsteentje gaat naar je lamp..blauw op blauw en bruin op rood.
        Het rechter kroonsteentje is de aansluiting van je netsnoer blauw op blauw en bruin op rood.
        Als je een geaard stopkontakt hebt kunt je de 2 groen/gele draden van beide kabels op de vsa of met een schroef op de stalen plaat monteren.
        Anders kun je die loslaten als je stopkontakt niet geaard is.(wel opletten dat ze nergens kontakt maken)
        hoop dat je er zo uitkomt...
        succes.
        Blunt185

        Comment


          #5
          Re: voorschakelapparatuur

          thnx voor de tip
          morgen nog foto's van markster en dan moet het lukken hoop ik

          Comment


            #6
            Re: voorschakelapparatuur

            Oorspronkelijk geplaatst door Blunt185
            Het linker kroonsteentje gaat naar je lamp..blauw op blauw en bruin op rood.
            Het rechter kroonsteentje is de aansluiting van je netsnoer blauw op blauw en bruin op rood.
            Als je een geaard stopkontakt hebt kunt je de 2 groen/gele draden van beide kabels op de vsa of met een schroef op de stalen plaat monteren.
            Anders kun je die loslaten als je stopkontakt niet geaard is.(wel opletten dat ze nergens kontakt maken)
            hoop dat je er zo uitkomt...
            succes.
            Blunt185
            zie het nu pas, maar ik heb een bruine,blauwe en rode draad, dus geen geel/groene :o

            Comment


              #7
              Ik heb het uitgetekent voor je.
              Hoop dat je er zo uitkomt.
              succes.
              Attached Files

              Comment


                #8
                kijk hier kan ik wat mee thnx blunt

                Comment


                  #9
                  ik heb vandaag alles aangesloten, en het werkt thnx blunt, maar mijn stop contact is wel geaard kan ik dan nog de aarde draad(gele) los laten hangen?
                  en is dit riskant als ik dit doe?

                  Comment


                    #10
                    Bedoel je niet aansluiten?
                    Kan je doen ja, maar met aarding is natuurlijk beter... (Veiliger)

                    Peace
                    Last edited by Smokey; 9 October 2008, 08:27.

                    Comment


                      #11
                      Re: voorschakelapparatuur

                      Voor alle gemak maar in een bestaand topic:

                      Ik ben bezig aan m'n eerste binnenkweekcyclus... Alles werkt naar behoren (lamp via voorschakelaar op een digitale tijdschakelaar/fan met koolstoffilter/...) MAAR vandaag viel het me (na 5 dagen gebruik) op dat de voorschakelaar behoorlijk warm wordt.

                      Met warm bedoel ik: warmer dan bvb. de gemiddelde GSM-oplader na intensief gebruik, maar ook niet ZO warm dat je 'm niet meer kunt oppakken.

                      Is dit normaal? Is het nodig dat ik hier iets tegen doe en zoja, wat? Hou er rekening mee dat je hier met een totale leek op vlak van elektronica te maken hebt aub .

                      Alvast bedankt!

                      Comment


                        #12
                        Re: voorschakelapparatuur

                        zover bij mij bekend is het normaal dat het ding warm wordt... mijn ballast en VSA zijn na 18 uur licht amper vast te pakken zo warm... het enige waar je rekening mee moet houden is dat je ook dit genoeg "frisse" lucht geeft zodat het niet als een kachel gaat werken in een kast of doos wat natuurlijk weer andere problemen met zich mee gaat brengen... Wat je kan doen om de temp wat naar beneden te laten komen is een passieve/actieve koeler van een pc erop monteren (met aluminium/koper koelingsribben) deze zorgen voor een ideale warmtegeleiding en een redelijke extra koeling mocht je dit nodig achten.
                        sigpic
                        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: voorschakelapparatuur

                            Je kan er ook eventueel een zwenk ventilator op laten blazen.

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: voorschakelapparatuur


                              ik ben inmiddels in mn 4de week van de eerste kweek... en alles wat afwijkt van de normale lijn is voor mij ook reden tot paniekaanvallen hoor
                              sigpic
                              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                              Comment

                              Bezig...
                              X