Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

softbox/filter in of uit kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    softbox/filter in of uit kweekruimte

    Korting op 420shop
    Vind weinig terug over de beste opstelling, heb genoeg plaats om beide dingen in de ruimte te plaatsen/hangen,
    dat is uiteraard uitstekend tegen evt. geluidsproblemen,..... maar wat zijn de nadelen?
    Laat de meer ervaren medemens aan het woord .....,
    R,

    #2
    Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

    Enigste nadeel binnen in is dat het ruimte in beslag neemt. Best kies je de opstelling met zo weinig mogelijk (scherpe)bochten en een zo kort mogelijke afstand door de slang. De slangen ook 1zo strak mogelijk monteren. De luchtweerstand van bochten en de ribbels in je slang zorgt voor drukval (minder debiet) en veel geluid.

    Comment


      #3
      Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

      En je moet anders monteren. In je tent zuig je af door je filter: dus je afzuiger zit achter de filter. Werk je van buiten de tent: dan komt je afzuiger voor de filter, je blaast dus uit via de filter.

      Comment


        #4
        Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

        Niet perse, ik kan de filter wel in de tent zetten en de box erbuiten.

        Comment


          #5
          Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

          hoe zit het eigenlijk met de vochtopname van de filter binnen / buiten plaatsing, zal dat uiteindelijk geen meetbaar rendementsverlies met zich meebrengen?

          Comment


            #6
            Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

            Je vochtige lucht gaat door je filter of die nu binnen of buiten staat/hangt. Het is wel zo dat een afzuiger gemaakt is om te zuigen. Je kan er mee blazen en door een filter kan je ook buitblazen maar je verliest wel iets rendement. Een afzuiger bouwt niet zo gek veel druk op.

            Comment


              #7
              Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

              gelijk Monty, maar had zo idee dat vrij warme lucht blazen/zuigen door filter die waarschijnlijk in koudere omgeving buiten het hok hangt voor meer condensatie in deze zou zorgen tov binnenplaatsing, t'zal ook veel geluidsarmer zijn.
              Softbox zelf op de grond laten of mee de hoogte in?

              Comment


                #8
                Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

                Wat ik jouw geval het beste uitkomt. Ophangen aan rubbers is een goed idee om trillingsoverdrach te voorkomen. Op de grond kan ook. Er zijn van die rubber stoppen voor onder een wasmachine,

                Comment


                  #9
                  Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

                  filter het liefts zonder slang aan de softbox koppelen,en zo hoog mogelijk op hangen in je ruimte.hang de filter tegen over je lucht inlaat,en gebruik zo weinig mogelijk slang.

                  Comment


                    #10
                    Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

                    ok,.... bedankt, hier kan ik mee verder...,start nu nieuwe topic

                    Comment


                      #11
                      Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

                      Weten julli bij welke LV de filter "vastloopt? En doet de filter het weer gewoon als de LV daalt?

                      Comment


                        #12
                        Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

                        Zou niet hoger dan 70% gaan, en waarom zou je.
                        Zo'n hoge LV heb je alleen nodig als je met stekken kweekt, en dan alleen de eerste week.
                        Die week kan je gewoon je filter afkoppelen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: softbox/filter in of uit kweekruimte

                          filter die aan te hoge lv is blootgestelt is niet meer te vertrouwen,komt dus niet meer goed.ik neem me filter het liefts 20 % groter dan me afzuiger.

                          Comment

                          Bezig...
                          X