Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweekkast

    Korting op 420shop

    #2
    Re: eerste kweekkast

    Om het (strafrechtelijk) veilig te houden zou ik gaan voor 4 planten in een scrog in 4 afzonderlijke speciekuipen. Dat kost je hooguit 1 tot 2 weken extra groei. Word je voor de 1e keer gepakt dan is het een "sepot met afstand". Je gaat kweken in een kamer, die waarschijnlijk 2.40 hoog is. Kijk eens bij de apparatuur van kant en klare kweektenten. Je weet dan gelijk wat je (minimaal) nodig hebt. Een zelfgemaakte degelijke kweekkast is altijd nog beter dan de duurste tent. Meer dan een paar constructieplaten van 1.22 m. bij 2.44 m., een paar ribben, een set scharnieren en wat schroeven heb je niet nodig. Wil je isoleren dan is voor de binnenkant gips- of fermacelplaat uitermate geschikt. In de spouw glaswol of steenwol en je kast is perfect geisoleerd.
    Succes met de bouw.

    Comment


      #3
      Re: eerste kweekkast

      extreme,
      Bedankt voor deze snelle reactie.
      ik woon in belgie dus de wetgeving is iets anders maar daar trek ik mij niks van aan...
      de kweekruimte is boven een bedrijf waar dat dagelijks miss 10 000 watt per uur wordt verbruikt dus pakkans is zeer klein.

      mij hadden ze aan geraden voor als je op zaad kweekt 9 planten te zetten in drie rijen van drie
      ze in bloei zette vanaf 45 cm dat ze een ongeveer een 1m20 groot worden....

      of zie ik dit helemaal verkeerd

      mvg

      ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:37 ----------

      ter verduidelijking de stroom wordt niet afgetapt, deze wordt gwn maandelijks betaald

      Comment


        #4
        Re: eerste kweekkast

        dat zie je verkeerd ,haze soorten schieten de lucht in,indica blijft kleiner.de meeste soorten op de markt zijn hier een kruising van.zaad planten worden niet allemaal even hoog,daarom nemen de meeste stekken,die worden even hoog of laag.ik zou er 9 in 18 literpotten zetten,en ze 2 weken voorgroeien,en dan hier een fotoplaatsen,dan geven ze hier wel advies of ie de bloei in kan.heb nu toevallig ook ww staan uit zaad en ze doen het goed,

        Comment


          #5
          Re: eerste kweekkast

          thanks voor de reactie tumble

          ik had op het forum gelezen dat zaadplanten toch iets beter groeien en dat ik toch zeker een meter hoogt moet krijgen met deze ww.
          en het zulle inderdaad negen worden dan, dat leek voor mij het meest logische.

          had dan nog 1 vraagje voor jou, heb je de ontkiemde zaadjes direct in een grote pot gepot en hps lamp erboven gemiddeld 50 cm of he je ze eerst in kleine potje gepland en dan overgepot?

          greetz

          Comment


            #6
            Re: eerste kweekkast

            Zaaien of stekken planten doe je in kleine potjes met zaai en stekgrond: die is namelijk licht bemest. Gewone bemeste potgrond of speciale cannabisgrond bevat te veel voedingsstoffen. Als de zaailingen of stekken goed aan de wortel zijn worden ze verpot in bemeste potgrond. Een 600 watt HPS op 50 cm. geeft te veel lichtdruk voor de zaailingen. Je kunt kiezen: de HPS-lamp op minstens een meter hangen of een aantal spaarlampen met een vermogen van zo'n 100 watt totaal kort boven het zaaioppervlak hangen. De gangbare kleurtemperatuur van spaarlampen 2700 Kelvin is goed. Overigens een "deftige" plaats om te gaan kweken: bij een opgenomen vermogen van 10 kW per uur valt 1 kW extra niet op.
            Ik heb ooit een redelijk grote plantage gezien in een houtdrogerij, ook zo'n energieslurpend bedrijf. In een aantal droog-klimaatkamers lag hout te drogen en in de andere stonden de wietplanten.

            Comment


              #7
              Re: eerste kweekkast

              danku voor de reacties, hou je op de hoogte

              greetz

              ---------- Post added at 13:20 ---------- Previous post was at 12:52 ----------

              perfect, dan pot ik de zaadjes in kleine potjes met zaai en stek grond tot ze goed geworteld zijn, maar vanaf kan ik in in groei weken beginnen tellen is dat vanaf het zaadje zijn kop boven steek of wnn het ter hoogte is van een stekje

              danku voor de reacties, hou je op de hoogte

              greetz

              Comment


                #8
                Re: eerste kweekkast

                Wat de zadenleveranciers zeggen is slechts indicatief. Gewoon je ogen gebruiken, desnoods met een loep kijken hoeveel pistels amber/bruin zijn is de beste manier. Een goede manier om de periode te benaderen is rekenen vanaf de 1e dag dat je planten op 12/12 staan. Als de leveranciers zegt 8 weken bloei dan moet je daar veilgheidshalve 1 of 2 weken bij optellen.
                Zadenleveranciers overdrijven wel eens: de bloeiperiode korten ze over het algemeen in, en de opbrengst wordt vaak erg rooskleuring naar boven afgerond.
                Last edited by Xtreme; 28 February 2012, 13:58.

                Comment

                Bezig...
                X