Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Set-up en Plan eerste binnenkweek!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Set-up en Plan eerste binnenkweek!

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik hang hier en op andere fora al een tijdje rond om de nodige info te verzamelen. Je moet nergens aan beginnen als je niet zeker bent dat je het met succes kan afronden!

    Ik denk dat ik er redelijk klaar voor ben om een proef kweekje te wagen. Er zijn nog wel veel stappen te gaan voor ik echt begin. Ik ben liever zeker van mijn zaak op alle punten.

    Eerst maar eens even vermelden wat mijn plan is voor de kweekruimte! Als dit allemaal in orde is dan ga ik over om de juiste grond, zaad en voeding te verschaffen! Ik woon in een huurhuis en wil daar niet ui! Al is het niet van de woningbouw, toch ben ik bang dat ze het niet zo leuk vinden als er planten in gekweekt worden!

    ---De aanschaf---

    1x Kweek tent naar keuze in de maat 150 x 150 x 200
    Lampen SET 250/400/600/ watt naar keuze
    1x ELT / Philips ITS VSA (Travo) naar keuze (welke lamp zou ik nemen? 600 watt staat wel vast)
    1x Philips Son-T Pia Plus lamp(bulb) 250/400/600 (bloei)
    1x Hamerslag reflector kap
    met fancontroller (klimaat beheersing) of 800m3
    (heb ik met die standaard 425M3 genoeg voor absoluut geen geur? of dan beter de 800M3? Kost wel meer)
    1x Schakelkast (optioneel) zie onderaan deze pagina (schakelkast koop ik er bij omdat ik de lampen automatisch wil laten aan/uit gaan)


    Ik zal vast nog wel op een aantal vragen komen alleen das nu nog niet aan de orde! (hmm ik kan dikgedrukt niet uit zetten bij het plaatsen van de post )

    Ik wil echt zo veilig mogelijk kweken, dus ik wil geen last van geuren maar ook niet van warmte uitblaas (vooral in winter) want ik huur een huis op industrie terrein en er vliegen hier heli's rond regelmatig, en tja je weet wat die kunnen doen. Ook is hier niet lang geleden in de buurt een plantage met paar duizend planten opgerold .

    Onderstaand een tekening die ik heb gemaakt, let niet op de kwaliteit want heb er geen kaas van gegeten

    kweekruimte.jpg

    - Ik heb een plat dak, dus om die niet voor warmte censoren knal rood te laten gloeien ga ik het dak een extra 30 cm isoleren met een geraamte getimmerd van hout en opgevuld met glas of steenwol. die afgeniet met gipsplaten.

    - De lucht aanvoer komt van buiten, zoals je ziet direct op de tent. Als dit ivm temp niet kan (wat waarschijnlijk is) dan gaat de lucht gewoon het hok eerst in zodat deze wat mengt met warmere lucht, en dan zuigt het gat (met filter voor stof etc) zijn lucht wel aan

    - De lucht afvoer gaat door een gat mijn huis in, direct naar buiten zal zorgen voor veels te warme lucht, er zit daar geen schoorsteen dus valt op. De lucht gaat niet in het zelfde hok eruit om zo optimaal verse lucht te benutten. Ik hoop dat het koolstof filter echt goed is want ik kan absoluut geen geurtjes gebruiken, dus 0,0. Alleen als ik ga knippen ofzo kan ik er rekening mee houden, dit doe ik in weekend/zondag als er niemand werkt bij bedrijven om mijn huis.

    - Ik zal van onder naar boven een ventilator in de tent hangen voor de beweging van de lucht en aan de andere kant een die van boven naar beneden hetzelfde doet.

    - De 600 watt hps die hangt daar en is op hoogte verstelbaar.


    Is dit zo veilig genoeg?
    Kan ik nog meer doen om dit veiliger te maken?
    Hoe hoog zal de temp in het hok zo worden? de verhoudingen zijn ongeveer goed zo. van voor naar achter is er zo'n 40 cm over. Das niet veel maarja tis niet anders.

    Bedankt alvast voor al het advies, nadat ik dit duidelijk heb ga ik door met mijn stap 2 in de voorbereiding....Het kiezen van de juiste zaden/grond/voeding!

    Greetz,
    Keesie

    Some people think we should be the way we are
    I think.. We are the way we should be

    #2
    Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

    ziet er vrij volledig uit. Ik zou als je ook hoogzomer wil kweken voor de 800m3/h afzuiger en filter gaan met een fancontroler. 1 x 600 wat hps of met 2 x 400 wat werken. Rest ziet er prima uit.

    Voor de veiligheid zou je nog een blusinstallatie of een blusgranaat kunnen plaatsen.

    Comment


      #3
      Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

      Bedankt voor je reactie monty. Die blusgranaat ziet er opzich leuk uit. Alleen denk ik dat ik voor een volledig automatische poeder installatie ga. Die blus granaat moet eerst met vuur in aanraking komen en dan is natuurlijk al de hele buurt wakker tegen die tijd. Plus erge schade. Die blusgranaat is natuurlijk wel een goedkopere oplossing.

      Kan iemand mij vertellen hoe warm mijn ruimte zal gaan worden met 600 watt HPS. En dan bedoel ik de warmte waar de tent staat, maar ook hoe warm de lucht zal zijn die ik uitblaas. Want in de zomer is het al snikheet
      Some people think we should be the way we are
      I think.. We are the way we should be

      Comment


        #4
        Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

        Je tent functioneert optimaal op een temperatuur van een 26 tot 28 graden. zo warm is je uitlaat lucht dus ook.

        Comment


          #5
          Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

          Bedankt Monty.

          En dan nog vraagje (of 2, 3.. ),

          Om toch wat minder temp te houden misschien een 400 watt lamp? Of scheelt het niet erg veel qua temp? (blijf met dat platten dak en sowieso al warm zitten)

          Is dit logisch voor een 150x150? Hoeveel zou ik er max onder kunnen zetten? Kan ik met 400 watt beter een 120x120 tent nemen?

          Moet er wel bij vermelden dat als de 400 watt prima gaat ik evengoed nog de 600 watt neem, denk ik.

          Greetz,
          Keesie
          Some people think we should be the way we are
          I think.. We are the way we should be

          Comment


            #6
            Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

            Zit er netjes en goed voorbereid uit.

            Ik mis volgens mij alleen een fancontroller. Zou ik wel aanraden. Voor de veiligheid gebruik ik een blusfles die automatisch afgaat boven een bepaalde temperatuur. Je verse lucht van buiten halen is ook niet ideaal omdat de omstandigheden buiten meer fluctueren van binnen (warm, koud, hoge lv, lage lv enz) en dus ook in je tent.

            Maar je hebt behoorlijk goed op weg Succes!
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment


              #7
              Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

              Over warmte en detectie: De uitlaat van een kweekkast van 600watt verschilt niet echt van de uitlaat van een douche, sauna of afzuigkap. Dat geldt ook voor de warmte door de muren. Daarbij weten we dat de "cannacopter" al weer jaren aan de grond staat omdat het een fiasco was, nadat het ding een kwekerij "ontdekt" had die allang bekend was, en bovendien geen kwekerij was.

              Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat de politie een 600watt kweekkast oprolt alleen vanwege de warmteuitlaat - tenzij het ding in een onverwarmde, duidelijk ongebruikte schuur staat. Ikzelf doe er niet te moeilijk over. Ik doe wel moeilijk over geur, maar een goed koolstoffilter werkt echt perfect. Ik doe ook moeilijk over geluid, dus ik heb een zelfgebouwde bromvrije controller en een geluidsdemper vol schuimrubber.

              Wat knippen en drogen betreft: In wat voor ruimte komt je tent te staan? Als je tent namelijk aanzuigt uit die ruimte, dan wordt de hele ruimte afgezogen via het koolstoffilter. In die hele ruimte kun je dus veilig knippen en drogen, zolang je geen deuren en ramen openzet.

              Verder geen commentaar. Succes met je kweek!

              Comment


                #8
                Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

                En zolang je maar een knipoveral aantrekt, want je kleding meurt als de hel!

                Comment


                  #9
                  Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

                  Goed punt, van die kleding. Ikzelf heb geen speciale knipkleding, maar doe wel alles wat ik gedragen heb ik de was na een knipavond. En ik reageer NIET op de deurbel terwijl ik aan het schoonmaken ben. Je weet maar nooit wie je te woord moet staan, met handen vol hasjolie en blaadjes tot in je haren.

                  Comment


                    #10
                    Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

                    Om even terug te komen op de uitlaat: warmte camera's detecteren "puntbronnen". De lampen dus. Een bevriende broodkweker maakt een hok in een kamer. Dat hok bestaat uit geisoleerde sandwitchpanelen met daartegen bevestigd drukvast piepschuim. Van die platen die je net als legoblokken aan elkaar vastklikt en die gebruikt worden als isolatie onder betonvloeren en minstens 12 cm dik zijn. De warmte gaat niet rechtstreeks naar buiten maar komt in de kamer waar het hok staat en gaat naar buiten door 3 of 4 muurdoorvoeren, voorzien van een kleine afzuiger om onderdruk te krijgen. Op die manier smelt de sneeuw op het dak niet sneller dan dat bij de buren. Om niet ontdekt te worden zijn er maar 2 criteria: warmte- en stankisolatie.
                    Last edited by Xtreme; 4 April 2012, 15:51.

                    Comment


                      #11
                      Re: Set-up en Plan eerste binnenkweek!

                      120 x 120 tent : 600W
                      150 x 150 tent : 1000W

                      Maar dit staat vast wel ergens.

                      (( in dit zelfde deel van het forum zelfs

                      Mabo's
                      zijn prima (hoop ik). Ze springen bij een temperatuur van 84 graden.

                      QNQ019.jpg
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X