Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop eerste kweektent + toebehoren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp bij aankoop eerste kweektent + toebehoren

    Korting op 420shop
    Een goedenavond iedereen. Ik ben van plan maximum 3 autoflowers te zetten maar ik heb absoluut geen ervaring met iets te kweken. Heb al wel uren zitten lezen van hoe er aan te beginnen maar nu ik de aankoop moet doen ben ik een beetje bang dat ik (dure) fouten zou maken (beperkt budget, dit valt me al redelijk duur uit zonder te weten of het een succes gaat worden )

    Tot nu toe heb ik dit samengesteld:

    Kweektent Secret Jardin DS-60 II 60x60x140cm
    Buisafzuiger BK 125 365m3 (kunststof)
    Phat/ Rhino filter 300m3
    SMSCOM fancontrol+ thermostaat (max1000w)
    Afzuigslang combiconnect 127mm (10mtr)
    Easy-rollers 2st
    3x Snelklem 60t/m135mm

    + dan nog de vraag wat voor lamp (150/200 of 250 :unsure: en of er nog andere zaken zijn die ik nodig heb om alles aan te sluiten (+ en of er goedkopere alternatieven zijn dan bovenstaande). Tent komt in een veranda te staan waar de zon zo goed als nooit op schijnt dus nooit overdreven warm, durft snachts wel redelijk fris te worden maar zal hopelijk wel meevallen in de zomer met de lamp aan.

    Enige dat ik tot nu toe heb:

    Big Bang Autoflower gefeminiseerd & Quick One autoflower gefeminiseerd
    Plagron Light-mix met perlite
    Smartpot Grote: 7,6 liter
    Top Grow Box 100% Terra Plagron
    1x Aansluitsnoer 3x1,5mm2 2mtr


    Alvast bedankt
    Last edited by Nzime; 19 April 2012, 22:36.

    #2
    Re: Hulp bij aankoop eerste kweektent + toebehoren

    Potten zijn groot genoeg.

    Comment


      #3
      Re: Hulp bij aankoop eerste kweektent + toebehoren

      maar een is niet genoeg,beter zet je een specikuip van 65 liter.zou voor 250 watt son t gaan.

      Comment


        #4
        Re: Hulp bij aankoop eerste kweektent + toebehoren

        Zou voor die easy-rollers gewoon victorkettinkjes en wat S-haakjes bij de doe-het-zelf halen, ik ben niet zo kapot van die easy-rollers.
        Afmetingen van dat tentje zijn prima voor een 250W HPS lampje.

        Hier kun je simpel een complete tent samenstellen, bijv. zoiets.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Last edited by Nzime; 19 April 2012, 23:09.

          Comment


            #6
            Re: Hulp bij aankoop eerste kweektent + toebehoren

            Neem goede digitale VSA, dan is een relais wat mij betreft overkill. 250W kan wel.
            Voor 100 euro heb je wel een 250W EVSA en 250W HPS. Misschien hebben ze ook voor een tientje extra een schakelbare ballast die je ook, voor bijv de toekomst, op 400W kan zetten.

            1 pot is misschien wat krap inderdaad, koop er gewoon 3. Je kan dan ook wat in hoogte varieren als de een harder gaat als de ander en de planten zo op gelijk nivo houden.. Dik 7 liter is prima voor een AF.

            Voor de rest klinkt het allemaal wel ok.

            Oja goedkoper kan altijd, potgrond en voeding kan je ook bij tuincentrum halen etc. Mja moet je wel enigzins weten wat je doet enzo. Kwaliteit is daar ook niet gratis bij het tuincentrum dus je keuze voor plagron grond en voeding uit de shop is niks mis mee.
            Ipv tent kun je ook aan de slag met een (kleer)kast die je verbouwd. Wel uitkijken van wat voor materiaal het is gemaakt. Bepaald hout kan giftige gassen afgeven aan je planten.

            Comment


              #7
              Last edited by Nzime; 19 April 2012, 23:39.

              Comment


                #8
                Re: Hulp bij aankoop eerste kweektent + toebehoren

                No Mercy verkoopt EVSA 250Watt. Zie banner op deze site. Is betrouwbare leverancier.
                https://www.nomercyshop.nl/index.php...7cb620a78ace07

                Of stuur ze een mailtje of ze een leuk prijsje voor je kunnen maken, 250W lamp, EVSA en een leuke kap.

                Comment

                Bezig...
                X