Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnen met kweken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginnen met kweken.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Zoals geschreven in mijn introductie wil ik graag zelf gaan kweken en dan wel binnen. Nu heb ik geen enkele ervaring met kweken hoe dan ook behalve een krop sla toen ik 9 was . Ik heb wat research gedaan en zo`n kweektent spreekt mij erg aan. Ik wil op erg kleine schaal gaan kweken hooguit 2/3 planten en het liefst iedere plant een andere soort maar ik weet niet of dit mogelijk is. Ik heb erg weinig ruimte tot mijn beschikking maar wil wel het optimale uit mijn zaadjes halen. Ik ben bereidt om best te investeren in erg goed materiaal en goede zaden. Als ik op het forum rondlees kom ik allemaal veel te moeilijke termen tegen waar ik als toekomstige kweker die vanaf "scratchaf aan begint geen bal van begrijp. Dus wie hier kan mij helpen de volgende dingen op te helderen.

    Wat voor tent heb ik hiervoor nodig? Ik ben namen als secret jardin enzo tegengekomen.

    Wat voor lamp ik nodig heb voor het allerbeste resultaat.

    Hoe ik wietlucht buiten de tent vermijd.

    Wat ik nodig heb aan afzuiging/verse lucht.

    Heb ik een ventilator nodig? Ik las dat dit de steel sterker zou maken en toppen beter zou kunnen dragen.

    Waar stop ik de plant in? Zowel pot als aarde.

    Wat voor voeding heeft zon plant nodig

    Hoeveel water heeft een plant nodig en is luchtvochtigheid belangrijk?

    Ik las dat temperatuur belangrijk is. Hoe regel ik dit en welke temperatuur is nodig?

    Welke planten zijn voor mij het meest geschikt? Ik hou van een stevige high lekker relaxt het effect van een sativa maar af en toe ook van echt goed stoned te zijn wat je bij een indica meer krijgt zijn die 2 samen te kweken? Het liefst planten meet een redelijk hoog thc gehalte.

    En als laatste is zo`n compleet uitgeruste tent legaal? Ik ben van plan ze handmatig te voeden en water te geven.

    Bij voorbaat dank en groene groeten,

    Sietze

    #2
    Re: beginnen met kweken.

    Hoi Sietze,
    voor het merendeel van je vragen ga je hier op het forum zeker antwoord vinden,
    maar je gaat veel moeten lezen.
    Voor een mooi uitgeruste tent kan je best eens op de site van een growshop kijken, ze hebben daar redelijk kant-en-klare setjes.
    Een ventilator is wel aan te raden, maar in sommige tent-setjes zit dat er bij in dus even kijken waar je
    voor jou de beste deal krijgt.
    Met een goede tent en filter ga je geen last hebben van geur, enkel als je ze open doet om te wateren

    Veel lees- en kweekplezier
    Groet

    Comment


      #3
      Re: beginnen met kweken.

      Ok. Het probleem is dat ik niks volgvan all het technische gedoe. Ik ben niet bepaalt technisch aangelegd maar ben wel handig en kom een heel eind maar al de namen en dingen in dit forum zoals watagges enzo zijn allemaal erg verwarrend. Het zou ideaal zijn als iemand me zou kunnen helpen een soort van boodschappenlijstje te maken naar de hand van mijn eisen en een beetje wegwijs maken dan kom ik er wel maar als ik het zo allemaal lees lijkt het alsof ik een koeterwaals forum lees voor mij. Als iemand me daarbij 1 op 1 via zou kunnen helpen via pb of iets dergelijk hoor ik dat graag en zou ik diegene erg dankbaar zijn.

      Sietze

      Comment


        #4
        Re: beginnen met kweken.

        Koop een kweekkast van het merk Gtools, is zgn. plug en play. Hoef je nergens over na te denken.
        http://www.g-tools.nl/ned/homened.html


        suc6.

        Comment


          #5
          Re: beginnen met kweken.

          Wat voor tent heb ik hiervoor nodig? Ik ben namen als secret jardin enzo tegengekomen.
          Voor 3 planten is een tent van 80x80x160 cm ruim voldoende.

          Wat voor lamp ik nodig heb voor het allerbeste resultaat.
          Ik zou daar 250 of 400 HPS in hangen.
          Hoe ik wietlucht buiten de tent vermijd.
          Met een actieve koolfilter van 250 m3/h
          Wat ik nodig heb aan afzuiging/verse lucht.
          en een afzuiger van 360 m3/h
          Heb ik een ventilator nodig? Ik las dat dit de steel sterker zou maken en toppen beter zou kunnen dragen.
          met een clipventilator
          Waar stop ik de plant in? Zowel pot als aarde.
          in 11 literpotten in een kant en klare growmix
          Wat voor voeding heeft zon plant nodig
          dan zou ik een voedingslijn aanschaffen, bijvoorbeeld HESI of CANNA TERRA
          Hoeveel water heeft een plant nodig en is luchtvochtigheid belangrijk?
          LV in groei rond de 60% in bloei rond de 40%, water geef je naar behoufte niet nat zetten maar vochtig tot redelijk droog.
          Ik las dat temperatuur belangrijk is. Hoe regel ik dit en welke temperatuur is nodig?
          optimale temperatuur licht rond de 26 graden 28 graden is wel de max. verder is het gunstig als je niet meer dan 8 grade schommeld tussen dag en nacht temp.
          Welke planten zijn voor mij het meest geschikt? Ik hou van een stevige high lekker relaxt het effect van een sativa maar af en toe ook van echt goed stoned te zijn wat je bij een indica meer krijgt zijn die 2 samen te kweken? Het liefst planten meet een redelijk hoog thc gehalte.
          keuze in overvloed. Een sativa bloeit wel veel langer dan een indica dus als je die samen zet zal je hoogteverschillen hebben en verschil in oogstijd. beter zet je verschillende strains samen die ongeveer even hoog worden en even lang bloeien.

          En als laatste is zo`n compleet uitgeruste tent legaal? Ik ben van plan ze handmatig te voeden en water te geven.
          Cannabis sativa kweken is altijd illegaal!

          Bij voorbaat dank en groene groeten,

          Sietze

          Comment


            #6
            Re: beginnen met kweken.

            @ Monty

            Hartelijk dank. Dit waren de antwoorden waar ik naar op zoek was en het heldert veel op echt heel erg bedankt! Nog 1 vraag ik heb besloten toch 5 planten te gaan kweken welk formaat tent is daarvoor nodig?

            bvb

            Sietze

            Comment


              #7
              Re: beginnen met kweken.

              Dat past ook in 80x80x160.

              11 literpotten zijn 23x23 cm breed. Er zouden er dus zelfs 9 inpassen in 11 liter maar dan staat alles wel heel dicht op elkaar. 5 planten in 11 liter past prima in die tent. ze staan dan zoals de 5 op een dobbelsteen zeg maar 4 in de hoeken 1 int midden.

              Comment


                #8
                Re: beginnen met kweken.

                Ok Nogmaals hartelijk bedankt dit helpt me al een heel eind op weg. Het formaat wat je noemt heb ik gevonden van het merk homebox is dat een beetje goed merk?

                Comment


                  #9
                  Re: beginnen met kweken.

                  Jahoor er zijn 3 toonaangevende merken de darkroom de home box en de secret jardin. Eigenlijk qua kwaliteit vergelijkbaar.

                  Comment

                  Bezig...
                  X