Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tent te klein voor afzuiging en filter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tent te klein voor afzuiging en filter!

    Korting op 420shop
    Hoi,

    kik ben druk bezig met het installeren van mijn secret jardin DR60 II. Probleem is dat deze maar 60 * 60 * 160 cm is. Mijn filter alleen is aal 42 cm dik! (160 - 42 -lamp - pot= ca 70 cm en dus te weinig ruimte voor de plantjes!!!

    Nu wou ik de filter buiten de tent plaatsen op deze manier: (tweede opzet, vanaf min 8'25")): http://www.youtube.com/watch?v=o-07-2oDVDk

    Kan dit? Volgens mij moet het wel werken. Belangrijk is dat je de filter eerst plaatst en dan pas de afzuiger lijkt me?

    Vragen die ik heb: werkt de filter evengoed op deze manier aangezien je nu de lucht erdoor blaast terwijl anders in je tent je ze erdoor zuigt? De positie van de afzuiger is ook anders: nu komt ie voor de filter, anders na de filter.

    Zou je tijdens de bloei geen geurhinder krijgen?

    Iemand ervaring met deze opstelling of verdere tips?

    thx!
    Last edited by General; 4 May 2012, 17:19.

    #2
    Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

    Koop bij de aquariumzaak een pak filterwatten en stop dat in je filter zodat het actieve kool niet vol stofdeeltjes komt te zitten. Je kunt nu je filter aan de uitblaas kant hangen, dat werkt prima. Nadeel is wel dat je afzuiger na verloop van tijd stof te verduren krijgt. Dus misschien nog een panty over de slang trekken om dat enigzins tegen te gaan.

    Comment


      #3
      Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

      Mijn advies, afzuiger laten blazen door de filter en de filter en afzuiger gezellig bovenop of naast je tent.

      LET WEL OP: Eens je door een filter gezogen hebt kan je hem niet meer gebruiken om door te blazen en omgekeerd!!!!

      GRTZ cors
      Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

      Comment


        #4
        Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

        Oorspronkelijk geplaatst door Corsaxx View Post
        Mijn advies, afzuiger laten blazen door de filter en de filter en afzuiger gezellig bovenop of naast je tent.

        LET WEL OP: Eens je door een filter gezogen hebt kan je hem niet meer gebruiken om door te blazen en omgekeerd!!!!

        GRTZ cors


        aha, dat wist ik bijv nog niet, thx!

        wat ik dus onthoud: panty over de filter trekken en de opstelling zo behouden.

        thx alvast!

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

            hallo? Is hier nog iemand?

            Comment


              #7
              Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

              250 wat HPS kan 20 cm boven je toppen niet lager. Maximaal 30 cm. Om alles op een hoogte te krijgen zou je iets onder de kleinere planten kunnen zetten zodat deze wat hoger komen te staan en de grotste planten knakken en buigen.

              Comment


                #8
                Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

                De minimale afstand van lamp tot top plant:

                250W= 25cm (of tot net je blad niet verbrand met een wappertje tussen planten-top en lamp, dat geld voor alle lampen verder)
                400W= 40cm
                600W= 60cm
                1000W= 120cm

                Wat je kan doen om het verschil tussen je planten kleiner te maken is je kleinere planten op potten plaatsen zodat ze even hoog komen als de rest dan kan je lamp op 1 hoogte blijven hangen. En de warmte komt ook onderin je hok als je een klein fannetje in je hok hang voor lucht ciculatie.

                Succes!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

                  thx!

                  had ze op 20 cm van mijn grootste plant gehangen voorlopig. Die potjes is eigenlijk zo logisch en simpel als het groot is -) lol

                  dat fannetje neem ik aan moet dan van bovenuit blazen?

                  Comment


                    #10
                    Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

                    toch wel tevreden van mijn tentje.

                    heb wel de klimaatcontrole afgezte omdat die zorgt dat mijn afzuiger veel meer lawaai maakt. Bovendien met dit weer en buitentemperaturen nog niet echt nodig. misschien deze zomer wel.

                    Comment


                      #11
                      Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

                      Hallo General,

                      Je kan ook een losse bak maken met 2 gaten naar wens(dia aansl. filter) waar je koolstof filter in hangt/staat je koolstof filter steek je door het ene gat en op het andere gat zet je een flens waar je weer een slang op zet die naar je tentje gaat.
                      Ik heb dit nu ook omdat ik meer hoogte wou vanwege eb en vloed systeem en het werkt perfect ik heb liever me filter voor me afzuiger vocht en dat soort meuk.

                      GrtZzz DRGH

                      Comment


                        #12
                        Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

                        Oorspronkelijk geplaatst door DRGH View Post
                        Hallo General,

                        Je kan ook een losse bak maken met 2 gaten naar wens(dia aansl. filter) waar je koolstof filter in hangt/staat je koolstof filter steek je door het ene gat en op het andere gat zet je een flens waar je weer een slang op zet die naar je tentje gaat.
                        Ik heb dit nu ook omdat ik meer hoogte wou vanwege eb en vloed systeem en het werkt perfect ik heb liever me filter voor me afzuiger vocht en dat soort meuk.

                        GrtZzz DRGH

                        thx voor de tip maar ik begrijp het helaas niet helemaal....kan je het nog ietsje meer in detail uitleggen?

                        Comment


                          #13
                          Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

                          Mischien dat dit het wat makkelijker maakt, ik heb alleen de inlaat wel vergroot want die was net ff te klein.
                          Het deksel staat er op de foto los voor
                          Voorbeeld.JPG2012-04-21 13.35.53.jpg2012-04-21 13.36.43.jpg

                          GrtZzz DRGH

                          Comment


                            #14
                            Re: Tent te klein voor afzuiging en filter!

                            veel duidelijker!

                            en puike opzet trouwens, ga ook eens wat in mekaar timmeren zo. Thx

                            Comment

                            Bezig...
                            X