Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur nog enkele graden lager krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Temperatuur nog enkele graden lager krijgen

Korting op 420shop
    hey,

M'n plantjes groeien nu al enkele dagen onder een 400 Watt lamp aan een temperatuur tussen 28°C, 29°C, 30°C en een RV van 65%, 70% en ze zijn zo'n 15 cm hoog en er draait een kleine clip-on ventilator, het raam van de kamer heb ik open staan wat de kamertemperatuur op 25°C krijgt. Verwarming natuurlijk niet aan. In de tent dus een 5-6°C hoger.

Ik krijg de temperatuur niet lager dus. Ik laat de tent zelf open staan zodat de frissere lucht binnen kan, en de kleine ventilator de warmere lucht naar buiten blaast.
    Niet ideaal dus, maar voorlopige de enige manier om de temperatuur onder 30°C te houden. Als ik de tent sluit gaat hij naar 32-33°C, dusja... open staat hij nu.
    Als ik de afzuiger aanzet trek die natuurlijk de RV naar beneden, dus die staat uit.

De plantjes zijn mooi groen, maar ik zie toch hier en daar wat geel opkomen...
    Ohja, de tent is 1,8m hoog en de lamp hangt zo hoog als hij kan.

Hoe kan ik de temperatuur in de tent naar 25°C krijgen?
    Ik dacht misschien als ik een 6-tal meter flexibele buis plaats die loopt van het raam naar de inlaat van de tent, met een kleine 12v ventilator die de frisse lucht doorheen de buis blaast?
    Is er ook een gemakkelijkere oplossing?
    Alle raad meer dan welkom!

Re: Temperatuur nog enkele graden lager krijgen

De zomer is nog niet eens begonnen lol.

Ik zou zoizo je kamer temp omlaag brengen(dit kan door buiten of in een andere ruimte je uitgaande lucht afteblazen), ook zou ik je afzuiger aanzetten zodat de dames van verse lucht (co2) worden voorzien. Aktief inblazen (zoals je zelf al aangaf) is ook wenselijk, enkel zou ik eerder een 220V badkamer ventilator gebruiken ipv een 12v. Snacht je lampen laten branden, en/of een cooltube zijn ook mogelijk.

Je RV zal door ventilatie idd daalen, maar dit is onderandere optelossen met een luchtbevochtiger.

Grtz.

Comment

Hoi , wat je daar zelf zegt zou ik zeker doen een actieve inblaas is altijd goed , ook je afzuiger zou minstens 250m³ a 500m³ zijn en die dan ook buiten uitblazen .

Dat zou moeten helpen .

Grtz Hash
      Geniet nooit met mate !

Comment

't Is hier inderdaad al warm in een middelgrote kamer op zolder.

Ik heb 2 ventilatoren van 220V: een clip-on 20cm diameter ventilator in de tent, en een 30cm diameter ventilator buiten de tent.
        De kleine hangt binnen de tent ter hoogte van de tent luchtinlaat.
        De grote laat ik nu blazen naar het raam; de warme lucht en CO2-loze lucht naar buiten.
        De afzuiger zette ik aan.
        Een luchtbevochtiger (in de kamer) heb ik ook aanstaan.

Omdat de grote ventilator voorheen frisse lucht van buiten naar binnen blies, en nu warme lucht naar buiten blaast, is het er hier niet frisser op geworden.
        Kamer: 29°C, 61% RV
        Tent: 30,4°C, 61% RV

Ofwel moet hier de kamer nog frisser krijgen zo snel mogelijk,
        ofwel moet ik maar een enkele meter buis ('afzuigbuis') gaan halen om frisse lucht rechtstreeks naar de tent te brengen.

Alvast bedankt

Comment

Je temperatuur meet je, ter hoogte van de toppen, in de schaduw, je thermometer dien je af te dekken zodat deze in de schaduw hangt.
          Dan meet je waarschijnlijk al lager.
          Suc6.

Comment

Bedankt. Nu meet hij aan de wand ter hoogte van de top van de planten, maar ik zal eens meten onder schaduw om een idee te krijgen van het verschil.
            De volgende warme zomerdag zal ik toch een buis als uitlaat moeten voorzien want een kamer van 25°C, waarin nog eens warme lucht wordt ingeblazen afkomstig van de tent, kan zo onmogelijk afkoelen.

Vorige week was het binnen warmer dan zowel in de gang als buiten.
            Alle volgende dagen zijn super verlopen. Ze zien er heel gezond en gelukkig uit.

Comment

En daar gaat het tenslotte om, hoe de plantjes eruit zien!!

Comment

Bezig...
              X