Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Scoftt
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2012
    • 12

    #1

    Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

    Korting op 420shop
    ik zou graag zelf een kweekkot maken maar ik weet er eigelijk nog niet zoveel over dus zouden jullie mij willen helpen

    ik heb dees gemaakt op een teken programma en als jullie willen mogen jullie er kritiek of complimenten over geven.

    Schermafbeelding 2012-05-25 om 00.11.15.png
    wat voor verlichting,ventilatie,buizen,geurbeheersing,enz.. ..
    ik had dees al een beetje in gedachten maar ken er niet veel over dus

    Verlichting : Phillips 600 watt verlichting = 85€
    Geur beheersing : Canfilter 1500 25cm flens 125mm 75m3 = 30,50€
    Isolerende buizen : Sonoconnect 127mm 10 meter = 27,50€
    Buisventilator rvk 100 L1 190m3 = 65€
    Fan control : Brons Fan Control = 37,50
    totaal= 245,50

    als isolatie had ik in gedachten van 8cm dik en met de reflekterende kant naar binnen(zoals zilverpapier) of is dit niet goed voor de plant?
  • Quattro
    Grower
    • Jan 2011
    • 669

    #2
    Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

    Filter en afzuiger rond de 400m3 aanschaffen. Die jij hebt gekozen zijn veel te laag.

    GR Q

    Comment

    • Scoftt
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2012
      • 12

      #3
      Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

      is deze beter ?

      Buisventilator RVK 160 A1 440m3

      RUCK, BUIS-VENTILATOREN KUNSTSTOF
      • Kunststof behuizing PA6, RAL 7035
      • Achterover gebogen radiaal ventilator
      • Perfect geschikt voor de kleinere ruimtes.
      • Te gebruiken als inblaas of als afzuigsysteem.
      • Ingebouwde thermische schakelaar.
      • De L types zijn uitgevoerd met een zwaardere motor.

      Comment

      • straycat
        Retired
        • Apr 2012
        • 86

        #4
        Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

        Serieuze kast die je zoekt te bouwen, veel eigengebruik als je het mij vraagt.
        Mijn eerste gedachte is ook dat je afzuiger en filter te zwak zijn.
        Mijn tentje is de helft kleiner en ik heb een G-Tools Buisafzuiger van 420m³ (Ø125mm)
        Ik stel me ook de vraag of je met één 600w lamp wel genoeg hebt voor die grootte van kast, zou denken dat je er
        al twee achter elkaar zou moeten hangen. Een vsa zie ik niet op je lijstje staan en dat is toch wel nodig.
        Enkele ventilators zal ook geen overbodige luxe zijn.
        Isolatiemateriaal is denk ik niet nodig, eventueel gewoon enkele platen met zwart/wit-folie tegen.

        Als ik me vergis gelieve me te verbeteren.

        Groet

        Comment

        • tumble trimmert
          Banned
          • Mar 2010
          • 3610

          #5
          Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

          kijk op het internet naar tentjes voor 600 watt,en gebruik dezelfde spullen,of liever groter

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

            Yep, je oppervlak is niet goed voor 1x 600W, je afzuiging en filter zijn ook veel te klein.
            Als je al 2x 600W wil ophangen krijg je 1000-1500m3 afzuiger icm 1200m3 meterfilter (45 kilo)

            Hoeveel wiet wil je kweken ?
            Stem je lamp/ruimte af op je behoefte.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Scoftt
              Plantje
              Nieuw Lid
              • May 2012
              • 12

              #7
              Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

              ja ik weet eigelijk nog niet goed hoeveel enzo maar ja ik ben aan het denken want ik wil nu voor te beginne maar 1 lamp komen want veel geld op dit moment heb ik nog niet dus zou ik men bak dan kleiner maken?

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

                Als je niet weet hoeveel je rookt, is het in ieder geval te veel
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • tumble trimmert
                  Banned
                  • Mar 2010
                  • 3610

                  #9
                  Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

                  omdat de ruimte niet ideaal is,<dat is 120 cm breed of diep bij 120 cm breed en 2 meter hoog>voor een 600 watt lamp,en het is ook nog eens zomer,s.moet je vanaf die ruimte direct een uitblaas naar buiten maken,je maakt dus een soort schoorsteen voor de warme lucht.dan 1000 cub afzuiger kopen,en 1200 cub filter,dan heb je kans dat de temperatuur in de bloei,en als je dan s,nachts draait,dat je dan met 2 keer 6oo wegkomt.wil je geen gaten maken,en toch 2 keer 600 draaien dan geef ik je weinig kans in de zomer,de ruimte word dan gewoon veels te heet.gaat je toch iets van 800 pleuro kosten.

                  Comment

                  • Scoftt
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • May 2012
                    • 12

                    #10
                    Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

                    ja 800euro is nog een beetje teveel voor in het begin dus ik stel nu voor voor een kast te maken van 1m breed op 1m diep en 1,80m hoog

                    dees is men nieuwe gedacht voor dan maar met 1 lamp te werken

                    Schermafbeelding 2012-05-29 om 14.15.10.png
                    Schermafbeelding 2012-05-29 om 14.21.39.png
                    en stel maar dingens voor wat jullie zouden doen want ik heb egt hulp nodig

                    Comment

                    • Quattro
                      Grower
                      • Jan 2011
                      • 669

                      #11
                      Re: Eigen kweektuimte bouwen en heb nog wat vragen.

                      1x1x1,80?

                      Dan zou ik voor een 400W set gaan met een 420m3 afzuiger, (overcapaciteit maar ideaal wanneer je ooit naar een 600W gaat) teven een bijpassend filter. Waarom 400W zul je je afvragen. Je bent ongeveer 50cm kwijt voor je lamp tot je top (inclusief ophangsetje en kap) dan houd je 1,3m over. Daar gaat nog een pot van af. Veel worden er 11 liter potten gebruikt van 26 cm hoog. Dan heb je 1 meter voor je plant.

                      Hier een opzetje,
                      Gr Q

                      1x 400 ELT kit + Philips 400W HPS hamerslagkap
                      1x Aansluitsnoer 2 meter
                      5x Aansluitsnoer 3x1.5mm2
                      1X G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller (klimaat beheersing)
                      1x Klima Prima filter 480m3
                      1x Doos 10m combiconnect 127mm
                      3x Slanklemmen 60-135mm
                      1x Set Gavita lamphanger
                      1x Thermo/hygro min/max meter
                      1x Tent clipfan 1x Davin 2 x 600W schakelkast

                      Comment

                      Bezig...