Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweektent kopen ???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: kweektent kopen ???

      ik zou 600wat gebruiken omdat ik gehoord en soms al gelezen heb doordat een 600wat veel meer lummen heeft dan een 400wat en daardoor dan ook meer wiet heb , ik dacht ook wel dat 500 gram wat veel is

      Comment


        #18
        Re: kweektent kopen ???

        600 watt kan je niet kwijt in die tent want dat krijg je niet gekoeld.
        normaal hangen ze 600 watt per m2 maar jij hebt een tent van 0,8m2 en daar hangt 400 watt in.
        dat is ook genoeg.
        je kan ook het geld van je schakelbord in je zak steken en een digitale ballast kopen dan kan je wel schakelen met een normale tijdschakelaar.
        het setje zoals aangeboden is echt zo'n lokkertje met de lage prijs.
        ik kan je wel vertellen dat de thermostaat die daar bij zit zn werk niet echt lekker zal doen en de afzuiger die er bij zit zich ook niet lekker laat dimmen
        door die schakelaar.
        daarbij maakt hij ook best veel herrie.
        als ik een setje voor je zou moeten samenstellen waar je echt plezier van zou hebben en leuke opbrengsten zou leveren dan zou die er heel anders uit zien.

        Comment


          #19
          Re: kweektent kopen ???

          je kan ook het geld van je schakelbord in je zak steken en een digitale ballast kopen dan kan je wel schakelen met een normale tijdschakelaar
          Dat zou ik toch niet durven aanraden. Hij moet zeker een schakelkastje bijkopen.
          400W hoort in die tent van 90x90.
          Als je een 600W wil, kun je beter een grotere tent kopen.

          De opbrengst is niet afhankelijk van het aantal planten, maar van je oppervlak en je verlichting.
          Met een 400W, en niet teveel fuckups haal je als beginner de eerste keer misschien zo'n 200 gram af in dat tentje.
          Of er dan 5 plantjes in staan of 25 maakt niet uit.
          Daar kun je toch een tijdje van smoren of niet ?

          Als je na verloop van tijd meer ervaring en vooral meer geduld hebt, zul je ook meer oogsten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: kweektent kopen ???

            je kunt beter een iets grotere tent kopen. kun je je klimaat veel beter regelen. denk aan 2x2 scheeld 100eu ofzo
            enige nadeel is, dat je geneigd ben meer planten te gaan kweken. ken geen kweker die het bij 5plantjes houdt
            of heb ik gewoon gierige vrienden

            Comment


              #21
              Re: kweektent kopen ???

              Hallo allemaal, ik lees deze topic met interesse, vraag me toch nog 1 ding af en dat gaat over schakelkasten, man bij de kweekshop adviseerde me een vrij dure maar wel degelijk uitziende schakelunit te kopen, ik wil met 2x 600w lampen gaan werken maar ben bang dat ik ook zal moeten bijverwarmen (schuur=koud!), hij adviseerde me deze: http://www.schakelbordenoutlet.nl/in...lf-schakelkast kent iemand deze en is deze aan te raden? Het lijkt me wel een groot voordeel dat de verwarming wordt uitgeschakeld (fysiek) als die niet nodig is, termostaat op een kacheltje vertrouw ik niet zo bovendien wil ik de temperatuur gemeten hebben op de plek waar het nodig is, niet waar de kachel staat zijn er alternatieven waar jullie ervaring mee hebben of kent iemand deze produkten? ik wacht met spanning

              Comment


                #22
                Re: kweektent kopen ???

                nu wilj met 2x 600 watt lampen kweken , in een tent van 90x90x180?

                Comment


                  #23
                  Re: kweektent kopen ???

                  @ikkedus: ik niet hoor, ik heb mijn zinnen gezet op een 2x1m tent

                  Comment


                    #24
                    Re: kweektent kopen ???

                    Ik zou de thermostaat van die kachel wel vertrouwen, het kan overdag ook flink koud worden in een schuur, en dan staat je kachel zonder stroom.
                    Met een Davin DV12 kun je gewoon 2x 600 (of 250 of 400) tegelijk aan- en uitschakelen, en 't is een stuk goedkoper, die growshop zou ik niks meer van geloven zonder te checken.
                    Kachel hoort via de thermostaat, daar is zo'n ding voor.

                    Door de aan- en afzuig blijft de temperatuur in je tentje hooguit 5 minuten boven die van de schuur.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...
                    X