Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diameter van softbox verkleinen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    diameter van softbox verkleinen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik wil een softbox 1000m3 met een uitgaande diamter aansluiten op een luchtkanaal naar buiten.
    het probleem is echter dat dit kanaal slechts 15 cm is en de uitgaande diamter van de softbox 25 cm....

    Ik denk dat ik dan tegen het probleem aanloop dat de luchtstroom door het afvoerkanaal te sterk zal gaan worden en er dan te veel geluid zal zijn.

    Dus eigenlijk wat dat betreft 2 vragen :

    1) kan het uberhaupt wel om de uitgaande diamter te verkleinen, of loop ik dan kans op schade van de softbox...tegendruk bijvoorbeeld..?
    2) heeft het zin om bijvoorbeeld de carbonfilter juist na de softbox aan te sluiten om zo een soort van demper te hebben, in plaats van aanzuigen door het filter......en geeft dat kans op problemen ?

    #2
    Re: diameter van softbox verkleinen

    hmm, niemand ?

    Comment


      #3
      Re: diameter van softbox verkleinen

      1: met een verloop kan dit. meeste doe het zelf zaken hebben die maten niet liggen, de gs wel. gaat wel meer kracht kosten voor je box om dezelfde hoeveelheid lucht erdoor te krijgen.
      2: uitblazen door de filter ipv zuigen kan ook. heb wel eens ergens gelezen dat eens je gekozen hebt (blazen of zuigen) je de filter niet maar mag verzetten (zuigen of blazen) iets met de koolstof in de filter.

      mvg,
      Potty
      Last edited by pottytrainer; 14 August 2012, 08:05. Reden: omdat het kan

      Comment


        #4
        Re: diameter van softbox verkleinen

        op wat voor kanaal wil je hem aansluiten ?
        van een mechanische ventilatie gaat iig niet werken kan ik je vertellen
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

        Comment


          #5
          Re: diameter van softbox verkleinen

          Hoe groter de diameter, des te minder geluid.

          Als je door je filter blaast krijg je die warme lucht binnenshuis. 's Winters kan dat handig zijn, scheelt stookkosten.
          Je moet dan wel de verse lucht, de inblaas, uit een ander vertrek (of van buiten) halen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: diameter van softbox verkleinen

            Heb hem ook op m'n mechaniche ventilator (itho box) aangesloten,
            werkt perfect! Lijkt er voor gemaakt te zijn

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: diameter van softbox verkleinen

                Naar buiten met die lucht!!!

                Waarom zo moeilijk doen!!!

                Comment


                  #9
                  Re: diameter van softbox verkleinen

                  Waarom ik zo moeilijk doe....?
                  ik wil voorkomen dat ik op ga vallen...
                  dus een flinke luchtstroom en daarmee dus ook geluid ga ik rkijgen als ik lucht via een 25 opening door een 15 cm opening wil persen...
                  Vandaar de optie om de luchtafvoer van 25 cm te splitsen naar 2 x 15 cm.
                  de ene afvoer rechtstreeks via de afvoer die in een andere ruimte naar buiten, de andere afvoer via de badkamer en daar via een luchtafvoer naar buiten.

                  ik wil in ieder geval zorgen dat de afvoer via het dak gaat en niet via een raam om eventuele ontdekking te voorkomen...
                  omdat ik evt. een deel van de lucht via de badkamer afvoer was ik nieuwsgierig of je echt absoluut niets kan rijken als je een juiste filter gebruikt....

                  daarom zo moeilijk doen....

                  Comment


                    #10
                    Re: diameter van softbox verkleinen

                    Op die manier ruik je er niets van, als je een goed filter gebruikt en zorgt dat de LV niet hoger dan 65% komt.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: diameter van softbox verkleinen

                      Oke, dan ben ik daar in ieder geval gerust op.
                      Dan ga ik inderdaad zoals het nu lijkt de 25 cm diameter van de uitblaas van de softbox splitten in 2 uitgangen van 15 cm.
                      de ene dus via het luchtgat door het dak naar buiten, de andere via de badkamer ook door een luchtgat naar buiten....

                      dank !

                      Comment

                      Bezig...
                      X