Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorgroeikast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorgroeikast

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Ik vond het bij de stekkenboer niet zoals ik het wilde. Zo had ik niet de beste stekjes en kon ik mijn eigen soortje niet uitkiezen. Daarom heb ik een kleine begroting gemaakt en kwam ik erachter dat het loont om een voorgroeikastje te maken.

    Misschien past dit topic beter in het micro gedeelte, toch heb ik het in 'de kweekruimte' gezet omdat ik dat zelf beter vond passen.

    Goed, wat heb ik tot nu toe:

    - Computerventilators (van Conrad);
    - Koolstofspons van Juwel, gekocht bij het tuincentrum.
    - Thermostaat (van Conrad);
    - Aluminiumfolie (heb ik op het forum gezien. Ben benieuwd of je idd last krijgt van de hotspots);
    - 2 tl armaturen en lampen van de IKEA, 13W;
    - Kweekbak (zo een met een groene bodem ook propagator genaamd);
    - Biogreen Grondverwarmingskabel van Alien (om mijn propagator te verwarmen);
    - Ketting om lampen te verhangen.

    Ik heb alles in een oude kast gebouwd, zo zag die eruit:



    Ik heb de onderkant vervolgens afgewerkt met aluminiumfolie:


    Hierna heb ik de lampen op een houten plankje gemaakt


    Het kastje ziet er zo uit, met propagator:


    Hierin staan twee female white widdow zaadjes te groeien tot plantjes. Ze zijn nu nog erg pril:

    Twee weken later:


    Door het voorgroeikastje moet ik mijn schakelbord aanpassen (maar ook omdat mijn huidige niet zo netjes is). Deze komt in de bovenkant van de kast. Het schakelbord is nog niet af omdat ik nog niet alle spullen in huis heb. Alvast een voorproefje


    Ik moet nog het een en ander doen. Zo moet ik de ventilators met koolstofspons inbouwen. Deze koolstofspons is bedoeld voor aquaria maar volgens mij kan het ook luchtjes filteren. Zeker ben ik hier niet van en ik ben erg benieuwd of het werkt. Hier binnenkort meer over! Dus houdt het in de gaten

    Ik hoop dat jullie zien dat het maken van een voorgroeihokje zo moeilijk niet is. Het kan allemaal best goedkoop en het scheelt een groot risico dat je loopt bij de stekkenboer.

    Greetz,
    Micks
    Last edited by Micks; 29 November 2008, 02:41. Reden: tekst aangepast

    #2
    Ziet er nice uit Micks, idd hup zaad hup!

    Peace

    Comment


      #3
      Ziet er netjes uit.

      Hoelang wil je je planten laten voorgroeien?
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          zow dat is een mooi kastje

          Comment


            #6
            Om hotspots te voorkomen moet je zorgen dat de folie strak staat, hier kan je het beste speciale tape voor gebruiken die ook reflecteerd (ben de naam ff kwijt).

            /edit: Je hebt alleen TL erin, dan moet je flink je best doenom hotspots te krijgen, hier is niks mis mee...

            Comment


              #7
              Om hotspots te voorkomen zou je eigenlijk niet moeten werken met alu folie.

              Echter werkt Micks met Tl's, waarmee je niet tot nauwelijks hotspots kunt krijgen omdat het licht verdeeld wordt, en niet vanuit 1 punt komt (als bij een HPS lamp)
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Idd, maar aluminiumfolie is toch een wat goedkopere oplossing.
                De prijs om dit fatsoenlijk te bekleden is niets vergeleken met het doel natuurlijk maar toch.

                Ik vraag me trouwens af of de folie nog wel zoveel werking heeft wanneer je met TL werkt, de weerkaatsing van TL licht is volgens mij echt minimaal.
                Baad het niet dan schaad het niet...

                Comment


                  #9
                  het is een mooi systeem maar het helpt wel ook al is het diepte van je licht niet zo ver

                  alle beetjes helpen

                  Comment


                    #10
                    Inderdaad, alle beetjes helpen dus het heeft dus wel een klein beetje nut
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment

                    Bezig...
                    X