Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lampen

    Korting op 420shop
    hoi
    ben er weer.ten eerste wil ik jointjedraaien.nl bedanken voor alle info.sinds heb ik al mooie oogsten behaald.

    nu mijn vraag is
    hoe kan ik zien wanneer mijn lampen aan het einde toe komen.ik heb ze ongeveer 8X gebruikt.8 maanden de groeilamp en 24 maanden de boeilamp.

    bedankt voor jullie info

    have a nice day all

    #2
    Re: lampen

    dan haal je toch nieuwe en hou je de oude als reserve voor het geval dat er iets misgaat?

    greetz

    Comment


      #3
      Re: lampen

      ik heb altijd reserve op kant.maar ik dacht dat je niet moet wachten tot ze uitvallen.

      Comment


        #4
        Re: lampen

        ik hoor altijd dat ze 3 a 4 oogsten mee gaan daarna vervangen
        maar zie ook wel anderen die er jaren mee doen .....
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

        Comment


          #5
          Re: lampen

          Ik zou zeggen als je nog steeds hetzelfde resultaat haalt dat ze nog wel effe kunnen. Ik heb de mijne na 4 rondes vervangen denk ik. Ze verliezen wel wat lumen en voor die 30 euro dat zo'n lamp kost...

          Comment


            #6
            Re: lampen

            lamp 4 keer vind ik geen probleem.
            2xna knippen verwijder de grond ook.
            filter na 3keer
            batterijen 2xper oogst,soms 3x
            Na elke oogst alles reinigen
            Zo wil ik graag.

            Comment


              #7
              Re: lampen

              ok
              ik zet mijn nieuwe erop.de laatste oogst was minder in hoeveelheid,maar kwaliteit was nog even goed.
              thx

              Comment


                #8
                Re: lampen

                Welk is de beste 600watt lamp?
                Ze moet dimbaar zijn.

                Thanks

                Comment


                  #9
                  Re: lampen

                  De Osram Vialox NAV-T 600W SUPER 4Y E40 is een warm licht wat aangeduid wordt met kleurtempearatuur 2000K. De warme kleur zorgt voor een aangename sfeer en beleving van de verlichtte ruimte. Het aantal lumen is 90.000.

                  De lampen bieden hoge prestaties en een lange levensduur van gemiddeld 32.000 uur. De prestaties blijven gegarandeerd gedurende de levensduur. U bespaart enorm op vervangingskosten door over de stappen op de Osram Vialox NAV-T 600W SUPER 4Y E40!

                  Reken de uren uit simpel.

                  Comment


                    #10
                    Re: lampen

                    Hang daar maar is een lumen meter onder. Alle gasontladingslampen hebben verlies. Een fabrikant die beweert dat er geen verlies op zit die verkoopt praatjes. Na een ronde of 3 vervang je best de lamp. 32 000 uren zonder verlies, kan gewoon ni. Als je 1500 uren rekent per ronde zou die er 20 meegaan.

                    Comment


                      #11
                      Re: lampen

                      Mee eens, dit zijn verkoop praatjes.
                      Na 2.5 a 3 ronden vervang ik mijn hps lampen.
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: lampen

                        600400son-t.JPG400son-t-l.JPG400 survivalssont600.JPG

                        Met een gebruik van 8000 uur zit je volgens mij echt nog wel safe.
                        Dan heb je ongeveer 5% minder lichtopbrengst, je bent minder dan 5% lumen kwijt, en bijna elke lamp haalt de 8000 uur.
                        Met 3 weken 18/6 en 12 weken 12/12 kun je dus makkelijk 5 kweekjes met gewone HPS lampen doen.
                        't Is allemaal gebaseerd op gemiddelden natuurlijk, maar dit soort schemaatjes kun je met wat zoekwerk vaak wel online vinden bij de fabrikant.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X