Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte winter klaar maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekruimte winter klaar maken

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben net begonnen met het kweken en mijn eerste ronde nadert nu het einde
    Nu ben ik alvast begonnen met het voorbereiden van de volgende ronde maar ik moet iets van verwarming installeren in mijn hok omdat anders de temperatuur onder de 19 graden kan komen en ik begrepen heb dat onder de 19 graden de plant niet groeit en/of bloeit.

    Wat is hiervoor het meest geschikt?
    Ik zat zelf te denken om een verwarmingskabel in mijn aardebak te begraven.
    Of is dit niet voldoende?

    Ik hoor graag jullie suggesties/tips
    Gr,

    Bokkie

    #2
    Re: Kweekruimte winter klaar maken

    leg dan een hotbox mat eronder meeste shops hebben ze wel.of klein straalkacheltje.

    Comment


      #3
      Re: Kweekruimte winter klaar maken

      ik denk dat 1 oplossing is en dat is AF plant kweken.
      lamp24/24 laten staan en heb je minder kosten dan met een kachel van 1000w.

      Comment


        #4
        http://stanvandekandelaar.webs.com/b...ezelfmaken.htm
        Last edited by kreen; 3 November 2012, 13:43.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Kweekruimte winter klaar maken

            Is er iemand die weet of er in gewone isolatie rockwool giftig materiaal zit?

            http://www.google.be/imgres?q=knauf+...9,r:3,s:0,i:77

            Comment


              #7
              Re: Kweekruimte winter klaar maken

              Ik heb net dit ding voor 17 euro gehaald bij de gamma:

              IMG_1168.jpg

              Is een 500W elektrische radiator.
              Ik ga deze aan de binnenkant van mijn kast monteren.
              (moet even wachten want het is nu nacht in het hok )
              Ik laat nog wel weten of dit een beetje werkt
              Gr,

              Bokkie

              Comment


                #8
                Re: Kweekruimte winter klaar maken

                alle beetje extra warmte is mee genomen.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekruimte winter klaar maken

                  Idd alle klein beetjes helpen

                  Comment


                    #10
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                    KEEP ON GROWING AND SMOKING

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekruimte winter klaar maken

                      Een straalkachel van 1000watt kost je meer energie dan je lamp, best bruut als je 't aan mij vraagt.
                      Als die (1000watt) moet draaien in de nachturen van je plant dan kost dat je per 12uur ~100 euro.
                      Ook dat apparaat wat Bokkie nieuw op de kop heeft getikt voor 17 euro, kost je ommenabij 50 euro per maand.
                      Waanzin.

                      Ik zou daarom proberen om je tent/hok in een gewone kamer zetten waar je gebruik kan maken van de kachel.
                      Eventueel d.m.v warmtekabel+thermostaat de temperatuur in je potten regelen, dat zou de job ook moeten doen.
                      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekruimte winter klaar maken

                        Bij mij werkte de kabel ook niet voldoende , het koelde toch nog af tot zo,n 12 graden . Nu ik er zo,n straalkacheltje in heb hangen word het niet kouder als zo,n 20 graden en ook de vloer kabel lijkt meer zin te hebben . In de meeste kachels zit een thermostaat dus zal ook niet de complete 12 nachturen brullen , maar het is mijn eerste kweek en zal de energie rekening afwachten

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekruimte winter klaar maken

                          Kacheltje heb ik ook. Na een paar weken deed-ie het niet meer.
                          Heb 'm uit elkaar gehaald, en de twee spiralen wat netter in elkaar verweven en hij werkt weer.

                          Uurtje voor de lampen uitgaan laat je 'm inschakelen, en uurtje na ze aan zijn gegaan laat je de kachel weer uitschakelen.
                          Hij zal ook niet constant draaien, dus dat verbruik valt best mee, zeker als je zorgt dat 's nachts je lamp aan is.
                          Ik zou 'm wel op iets monteren wat goed tegen hitte kan, flink stuk gipsplaat ofzo.

                          Zo'n warmtekabel verwarmt de bodem van je potten, niet je hele vertrek.
                          Ja, of je moet je potten in een bak met warmtekabel hangen dan blijft de hele pot op temperatuur.
                          Dan mag de ruimte best een paar uur onder de 19 komen.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekruimte winter klaar maken

                            Ja, ik moet zeggen dat de kachel redelijk goed werkt. Zeker voor dat bedrag.
                            Hij gaat slechts een paar minuten aan en dan is het al meteen een stuk warmer.
                            Stroomverbruik valt wel mee dus. Ik zal eens meten hoeveel kWh je verbruikt maar dit kan nooit veel zijn.
                            De kachel staat in mijn geval erg dicht bij mijn plant dus ik heb met radiator folie een hitteschild gemaakt zodat de warmte niet direct tegen de bladeren komt
                            Eventueel zou je de kachel ook voor de lucht inlaat kunnen hangen denk ik.
                            Maar over het algemeen erg tevreden over deze oplossing
                            Thanks voor de reacties en succes iedereen!

                            Bokkie

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekruimte winter klaar maken

                              nog een laatste tip ivm de verwarming kijk even of er een lampje op zit en zorg dat deze niet zichtbaar is voor de dames !
                              kan je hele oogst verwoesten
                              Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                              Comment

                              Bezig...
                              X