Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte winter klaar maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kweekruimte winter klaar maken

    als ik je een technische tip mag geven:

    onderste is een blok element die (net als een processor) door de vorm de warmte om zich heen uitstraalt; (deze is dus zonder hulp en pure straling)

    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...archDetail=005

    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...archDetail=005

    2e optie is beter, deze kan op een ventilator gemonteerd worden en zo in of op een buis gezet worden.
    hierdoor slaat het element aan en word de warmte met je invoer meegebracht en verdeeld in je kastje :

    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...archDetail=005

    ik maak zelf gebruik van een warmte element uit een pin automaat.

    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...archDetail=005

    deelementen kunnen niet warmer worden dan 70 `C. voldoende voor onze temperaturen.
    doordat deze niet warmer worden is het brandgevaar direct vermeden, deze zijn relait of zekering gezekerd
    en tevens zijn ze intern beveiligd op overspanning en thermische afwijking (ze schakelt dan uit)
    bovenstaande met ventilator is beste keuze. de wat duurdere
    is van metaal wat beter is in de loop van de tijd. deze heeft echter een goeie kap nodig (in geval vingers erin )

    voor alle mensen die nog niets hebben gevonden. die straal kachels zijn rete gevaarlijk. wij kopen ze nu voor onze kassen
    etc. maar die dingen zijn al bijna de markt uit gevlogen in de jaren 90 ivm branden door tentjes, caravans, en bij oudere
    gebouwen zoals boerderijen en huizen in begroeide gebieden (denk aan droog plantmateriaal in je voegen die gaan smeulen).
    ik ben er geen fan van. helemaal niet gezien er al 20 jaar andere en betere oplossingen zijn.

    met relait (thermo relait invert.) zijn deze tevens vol automatisch. je hoeft er dus nooit meer naar om te kijken.
    levens garantie is rond de 6 jaar, maar in praktijk heb ik ze in kasten op straat (betaal automaten, ticket automaten, snoep automaten)
    makkelijk 12 tot 15 jaar zien worden. door de verzekering intern is ze tevens bestand tegen uitval of wegval van spanning (230V).

    ik wens u allen weer succes.
    Last edited by bramonius; 26 November 2012, 10:26.

    Comment


      #17
      Re: Kweekruimte winter klaar maken

      Als je een verwarmingselementent met thermostaat met een vermogen van 2 kilowatt in een tentje of ruimte zet van 2 m3 zal dat element nimmer permanent 2 kilowatt opnemen. Voor 2 m3 is 200 watt al voldoende. Dus dat ding staat meer uit dan aan. Thans ben ik zelf een infraroodsauna in een inloopkast aan het fabrieken. De inhoud van deze ruimte is bijna 8 m3. Met 3 kilowatt aan lampen bereik ik een temperatuur van 60 tot 70 graden. Bij het opstarten gebruiken de lampen echt wel 3 kilowatt, maar zodra de ingestelde temperatuur is bereikt, zullen de lampen echt niet meer dan 1 kilowatt aan onderhoudswarmte trekkken.

      Comment


        #18
        Re: Kweekruimte winter klaar maken

        ja maar verwarmings elementen hoeven niet 2kw
        die zijn er vanaf 10 w.

        diegene in mijn kastje is max 180watt en kan zelfs een tent verwarmen
        (ik heb hem op een 12volt accu op lowlands in de tent gehad )

        tevens gaat het niet alleen om verbruik maar met name om de veiligheid.
        er worden bij "straal kachels" niet voorniets stickers geplakt met de opdruk
        blijf aanwezig bij het apparaat als deze ingeschakeld staat (hebben een metalen gloeiveer
        of spiraal net als roosters en grill ovens). ingeschakeld is dus ook als deze "niet" verwarmd.

        in deze is het verschil met een verwarmingselement (dat is dus echt anders als een matje)
        dat deze een stuurprint intern heeft en daardoor zelf kan sturen voor dat wat nodig is.

        het element is ook het meest te vergelijken met de blowers in je auto. deze verwarmen je
        auto ook op zolang nodig is (mits deze climat control heeft)

        warmte kan eventueel ook door een BBQ brandend in je tent te zetten, maar ik denk
        dat een ieder eerst gaat voor veiligheid en dan voor opties

        denk goed over het geheel na alvorens u iets beslist.


        @xtreme

        dat is een leuke hobby. wel een dure met infra rood (led's gok ik)
        als je je iets verder wil verdiepen in stroom verbruik vermindering kun je googlen
        op sterpuntspoel. door middel van 12 puntige ster spoelen is men sinds 2011
        bezig met een energie module die het wattage intern terugb brengt en zo het verbruik
        terug dringt zover als kan. dit is momenteel het dichtsbijzijnde wat in nulpunt theorien in praktijk
        is gebracht. is misschien eens iets om direct in je project mee te nemen .

        http://www.youtube.com/watch?v=Ne7tj5VT_lw

        ik ben hier zelf nu 16 maanden mee gemoeit en heb een over unity systeem gebouwd
        Last edited by bramonius; 26 November 2012, 13:00.

        Comment


          #19
          Re: Kweekruimte winter klaar maken

          Met wat je aandraagt: 180 watt voor een tentje scoor je wel een punt. Bij woonvertrekken wordt er uitgegaan van 100 watt per kuub om de vertrekken bij strenge vorst te verwarmen tot een graad of 25. Dus 2 kW is overkill voor een klein tentje. Ik gebruik geen leds, maar een donkerstralertje van 100 watt, dat ik vroeger gebruikte om kuikens die pas uit het ei waren gekropen, te verwarmen.

          Comment


            #20
            Re: Kweekruimte winter klaar maken

            wat een inmens goed idee..... sorry is of topic maar het vermelden waard

            ik ken ze van de boerderij (heb rondes gelopen bij die grote barneveldse schuren in de nacht)
            en 100 watt is een redelijke naar ik weet dus straalt zeker een meter ???? naar gok.
            lekker warm, goed voor de spieren. u heeft hier iemand aan het denken gezet

            idee misschien, al is het een inloop kast. ik heb zelf voor mijn planten geen tent. niet
            zo'n liefhebber van. maar een zelfbouwkast. de muren zijn van gelaagd hout. deze heb ik
            bij vrienden laten lijmen in de werkplaats (handig maatjes als houtbewerkers). deze bestaat
            uit buitenlagen van geinpregneerd hout (ivm vocht) intern 1 laag mdf voor dikte en 1 laag eiken
            voor kracht met in het exacte midden en bijenraadstructuur van 1,5 cm dikte. dit is een isolatie
            die (net als in bijennesten, wespennesten, enz) tevens bijdraagt aan een stabilisatie. het werkt.
            ik dacht mocht je daar nog iets op moeten verzinnen een idee voor een idee.

            succes ben benieuwd naar het resultaat van het gebruik.

            ps. mijn gehele installatie is stabiel nacht 23`C dag 28 `C inclusief LV en voedingsgift
            draai ik vol continu 381 watt en bij minste gebruik 264 watt. dat is dus inclusief 250 watt lampen.
            net wat je zegt de verwarming vraagt naar wat ie nodig heeft en draait als ie aan gaat ik heb
            een electra relait, deze koppelt spanning af in plaats van afgifte onderbreking. is een beetje anders omdat de relait
            echt de draden los schakelt.
            Last edited by bramonius; 26 November 2012, 14:40.

            Comment


              #21
              Re: Kweekruimte winter klaar maken

              ebay duitsland, metertje vloerverwarming met thermostaat inclusief verzend voor een euro of 65, leg je onder een zandbedje, plastiek erover en gaan, marcheert super, en met 90w hou je je tent op temperatuur

              Comment


                #22
                Re: Kweekruimte winter klaar maken

                Ik ben ook op zoek naar een hogere temperatuur bij nacht..
                Nu heb ik een verwarmings-mat van rubber gevonden.. voor 39,95

                De verwarmingsmat is verkrijgbaar in twee maten:
                De mat 30 x 60 centimeter verbruikt 32 watt.
                De mat 40 x 65 centimeter verbruikt 42 watt.

                ik weet alleen niet of ik hier meer info, of een link naar die site mag plaatsen....

                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
                  Re: Kweekruimte winter klaar maken

                  als ik je een technische tip mag geven:

                  onderste is een blok element die (net als een processor) door de vorm de warmte om zich heen uitstraalt; (deze is dus zonder hulp en pure straling)

                  http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...archDetail=005

                  http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...archDetail=005

                  2e optie is beter, deze kan op een ventilator gemonteerd worden en zo in of op een buis gezet worden.
                  hierdoor slaat het element aan en word de warmte met je invoer meegebracht en verdeeld in je kastje :

                  http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...archDetail=005

                  ik maak zelf gebruik van een warmte element uit een pin automaat.

                  http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...archDetail=005

                  deelementen kunnen niet warmer worden dan 70 `C. voldoende voor onze temperaturen.
                  doordat deze niet warmer worden is het brandgevaar direct vermeden, deze zijn relait of zekering gezekerd
                  en tevens zijn ze intern beveiligd op overspanning en thermische afwijking (ze schakelt dan uit)
                  bovenstaande met ventilator is beste keuze. de wat duurdere
                  is van metaal wat beter is in de loop van de tijd. deze heeft echter een goeie kap nodig (in geval vingers erin )

                  voor alle mensen die nog niets hebben gevonden. die straal kachels zijn rete gevaarlijk. wij kopen ze nu voor onze kassen
                  etc. maar die dingen zijn al bijna de markt uit gevlogen in de jaren 90 ivm branden door tentjes, caravans, en bij oudere
                  gebouwen zoals boerderijen en huizen in begroeide gebieden (denk aan droog plantmateriaal in je voegen die gaan smeulen).
                  ik ben er geen fan van. helemaal niet gezien er al 20 jaar andere en betere oplossingen zijn.

                  met relait (thermo relait invert.) zijn deze tevens vol automatisch. je hoeft er dus nooit meer naar om te kijken.
                  levens garantie is rond de 6 jaar, maar in praktijk heb ik ze in kasten op straat (betaal automaten, ticket automaten, snoep automaten)
                  makkelijk 12 tot 15 jaar zien worden. door de verzekering intern is ze tevens bestand tegen uitval of wegval van spanning (230V).

                  ik wens u allen weer succes.
                  Bramonius,

                  Zou je me kunnen vertellen hoe ik dan ervoor zorg dat het verwarmingselement aan en uit gaat ? Moet dit met een schakelkast thermostaat ? Of hoe werkt dat ? Ben zelf nu een kastje aan het bouwen van 1.2 lengte x 0.6 breedte x 2.0 hoogte.
                  Had je graag een prive bericht gestuur hierover maar ben nieuw op het forum en ik kan deze optie nergens vinden.....
                  Alvast super bedankt !

                  Comment

                  Bezig...
                  X